Δοκιμάζουμε το Honda Jazz e:ΗΕV με 109 ίππους

Το νέο Honda Jazz άλλαξε ριζικά καθώς εγκαινιάζει μια εποχή εξηλεκτρισμού και πλέον διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Παράλληλα η 4η γενιά του ιαπωνικού μοντέλου διατηρεί αλλά και ενισχύει τον MPV χαρακτήρα του εισάγοντας όμως υψηλή δόση τεχνολογίας σε ολόκληρο το αυτοκίνητο!

Το νέο Honda Jazz απέκτησε το λογότυπο e:HEV όπως ονομάζεται πλέον, ξεκινά από τις 21.700 ευρώ και διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό γεγονός που δικαιολογεί και την αξία του ενώ παράλληλα θα πρέπει να τονίσουμε το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης (κατανάλωση καυσίμου, μηδενικά Τέλη κυκλοφορίας) αλλά και την αξιοπιστία που αυξάνουν κατά πολύ την μεταπωλητική αξία του ιαπωνικού μοντέλου.

Πιο κομψό από ποτέ

Η σχεδίαση του νέου Honda Jazz από πολλούς θεωρούνταν συντηρητική καθώς οι ιάπωνες ήθελαν να διατηρήσουν τα MPV χαρακτηριστικά του μοντέλου. Στην 4η γενιά φαίνεται ότι οι σχεδιαστές της Honda κατάφεραν να εξελίξουν με μοναδικό τρόπο το νέο Jazz υιοθετώντας ένα καμπυλόγραμμο design με νέα φωτιστικά σώματα και νέους προφυλακτήρες αλλά και λεπτές εμπρόσθιες κολώνες δημιουργώντας ένα σαφώς πιο κομψό μοντέλο από τον προκάτοχό του. Όσον αφορά στις διαστάσεις μεγάλωσε καθώς το μήκος του νέου Jazz έφτασε τα 4.044 χλστ. σε μήκος (+14 χλστ.) διατηρώντας το πολυμορφικό του χαρακτήρα ενώ το ύψος του όμως να έχει μειωθεί κατά 24 χλστ. στα 1.526 χλστ.

Άνεση και εντυπωσιακή τεχνολογία

Η καμπίνα επιβατών του νέου Honda Jazz σίγουρα θα εντυπωσιάσουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές καθώς αρχικά οι διαθέσιμοι χώροι θυμίζουν μοντέλα από πολύ μεγαλύτερη κατηγορία, η φωτεινότητα στο εσωτερικό είναι κυριολεκτικά μοναδική ενώ οι ψηφιακές οθόνες παραπέμπουν σε εκτεταμένη χρήση υψηλής τεχνολογίας.

Αρχικά έχουμε την εύχρηστη και ευκρινή 9άρα οθόνη αφής που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό μέσω της οποίας ο οδηγός έχει τον έλεγχο των περισσότερων λειτουργιών και της κορυφαίας συνδεσιμότητας. Στην τελευταία περιλαμβάνεται πλέον και ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant (ξεκινάει με τον χρήση να λέει ΟΚ, Honda).

Ο κλασσικός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από μια 7 ιντσών TFT οθόνη, που παρέχει όλες τις πληροφορίες, καθώς και τη ροή ισχύος, την ανάκτηση ενέργειας και όλα τα σχετικά.

Το μεγάλο παρμπρίζ, το επίπεδο άνω μέρος του ταμπλό και η ψηλή θέση οδήγησης παρέχουν άπλετο πεδίο, ενώ δεν υπάρχει πλέον κανένα τυφλό σημείο. Η περιμετρική ορατότητα του Jazz αγγίζει την τελειότητα, με μοναδική ένσταση από το πίσω παρμπρίζ όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη και βέβαια δεν υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας αλλά απλοί αισθητήρες παρκαρίσματος.

Επίσης στο νέο μοντέλο διατηρήθηκε η κορυφαία πρακτικότητα που ορίζεται από τα πίσω Magic Seats τα οποία παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών από τα 304 λίτρα μπορεί να φτάσει τα 1.205 λίτρα!

109 ίπποι

Κάτω από το καπό του νέου Jazz e:ΗΕV υπήρχε ο κλασικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αυξάνουν την ιπποδύναμη στους 109 ίππους και 253 Nm ροπής.

Η απόκριση δεν είναι ηλεκτρική, αλλά η ώθηση που δίνουν οι ηλεκτροκινητήρες είναι αισθητή και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν άμεσα στο κάλεσμα του οδηγού.  Στον τομέα των επιδόσεων το νέο Honda Jazz e:ΗΕV χρειάζεται 9,4 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 175 χλμ./ώρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης e-CVT, ενώ υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση, κινείται μόνο με το ρεύμα, στη δεύτερη μεικτά και στην τρίτη μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Πρακτικά, τα δυο πρώτα απασχολούν τον οδηγό στο 90% των περιπτώσεων και το τρίτο όταν βρίσκεται σε ανηφορική διαδρομή ή εθνική οδό.

Ο θόρυβος που παράγει ο βενζινοκινητήρας υπό πίεση είναι αισθητός αλλά όχι ενοχλητικός ενώ ιδιαίτερη μνείας χρίζει η λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος που καταφέρνει να κινεί το Jazz χωρίς κόστος ακόμη και σε ανοικτό δρόμο όταν το πάτημα του γκαζιού είναι μικρό.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν το πιέσει το οδηγός τότε αυξάνεται στα 6,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Πάντως η αρωγή των ηλεκτροκινητήρων δημιουργεί μια πολύ μεγάλη αυτονομία η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε πάνω από 770 χιλιόμετρα.

Εν αρχή ην η οικονομία

Το Jazz e:ΗΕV αποτελεί ένα μοντέλο που στόχο έχει την διατήρηση του κόστους χρήσης σε πολύ χαμηλά επίπεδα ενώ παράλληλα να διατηρεί τα μοναδικά χαρακτηριστικά των MPV αυτοκινήτων.

Όπως αποδείχθηκε το ιαπωνικό μοντέλο τα καταφέρνει αρκετά καλά και στους δύο τομείς καθώς οι κάτοχοί του θα εντυπωσιαστούν από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, την άνεση του εσωτερικού αλλά και την πρακτικότητά του ενώ παράλληλα θα εκτιμήσουν την αξιοπιστία που διακρίνει τα ιαπωνικά μοντέλα αλλά και την υψηλή μεταπωλητική αξία που προσδίδουν.

Παράλληλα το πρώτο πράγμα θα εντυπωσιάσει τον οδηγό είναι η κορυφαία ορατότητα που έχει  χωρίς όμως να έχουν γίνει παραχωρήσεις στην στιβαρότητα.

Η εργονομία είναι δεδομένη όπως και η ευχρηστία ενώ τα νέα καθίσματα προσδίδουν μια εργονομική θέση οδήγησης και αγκαλιάζουν το σώμα του επιβάτη.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Jazz e:ΗΕV παραμένει ευθύβολο, ασφαλές και οικονομικό όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ ωστόσο αν το πιέσει στα όρια τότε παράγεται θόρυβος που προέρχεται από τον κινητήρα και το κιβώτιο μιας σχέσης…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε ότι προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η ανάρτηση διαθέτει τη σωστή ρύθμιση αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου που δεν είναι σπορ αλλά οικογενειακός…

Μέσα στην πόλη ο οδηγός του Jazz e:ΗΕV αισθάνεται κυριολεκτικά «άρχοντας» καθώς η κορυφαία ορατότητα του δίνει ένα αίσθημα ασφάλειας ενώ η ευελιξία του αυτοκινήτου αποδείχθηκε ότι δεν επιδέχεται κριτικής. Μοναδική παραφωνία αποτελεί η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας αλλά υπάρχουν οι κλασικοί αισθητήρες παρκαρίσματος.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου είναι ανάλογη με τις διαθέσεις του οδηγού ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα μέσα στην πόλη!

Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και τα φρένα που είναι αποτελεσματικά.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ευρυχωρία

Εξοπλισμός

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας

 

ΓΡΑΨΤΕ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here