Δοκιμάζουμε το Honda Jazz e:HEV Crosstar με 122 ίππους!

Το τέταρτης γενιάς Jazz που παρουσιάστηκε το 2020, αποτέλεσε το πρώτο Honda που διατέθηκε στην Ευρώπη αποκλειστικά ως υβριδικό. Τώρα το νέο Honda Jazz e:HEV εμφανίζεται «φρεσκαρισμένο» και με πολλές αλλαγές στα μηχανικά μέρη, στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και με αναβαθμισμένες τεχνολογίες.

Παράλληλα το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο στο νέο Jazz και ειδικά στην έκδοση Crosstar που δοκιμάσαμε αφορούσε στο κόστος χρήσης όπου οι ιάπωνες αποδείχθηκε ότι έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε κάτω από 3,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα γεγονός που το κατατάσσει αυτομάτως στο κόστος χρήσης πετρελαιοκίνητων μοντέλων!

Στα παραπάνω θα πρέπει να συμπληρώσουμε την υψηλή μεταπωλητική αξία που προσδίδουν όλα τα Honda όπως επίσης και την μοναδική πρακτικότητα που έχει η καμπίνα επιβατών οπότε έχουμε μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι τιμές διάθεσης του νέου Honda Jazz e:HEV ξεκινούν από τις 27.500 ευρώ ενώ η κορυφαία έκδοση Crosstar κοστίζει 31.700 ευρώ. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε πως εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων το Honda Jazz Crosstar κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και βέβαια δεν επιβαρύνεται με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

SUV πινελιές

To νέο υβριδικό Honda Jazz έβαλε τη στολή της περιπέτειας, αύξησε την απόσταση από το έδαφος, τοποθετήθηκε το λογότυπο Crosstar και ρίχτηκε στο στίβο των πωλήσεων.

Ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας ενσωματώνει μεγαλύτερη κεντρική εισαγωγή αέρα και νέους πλαϊνούς αεραγωγούς ενώ η νέα μάσκα με το πλαίσιο σε σχήμα ρόμβων πλαισιώνεται με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα. Από το πλάι μπορεί να διακρίνει κανείς πλάι, διακρίνει κανείς το μαύρο ματ πλαστικό στο πλαίσιο των παραθύρων όπως και τα προστατευτικά στις πόρτες και στα φτερά.

Επίσης νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με το μαύρο κάτω τμήμα που παραπέμπει σε Crossover. Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο Jazz είναι μακρύτερο κατά 44 χιλιοστά λόγω των νέων προφυλακτήρων (4.089 χλστ. έναντι 4.044 χλστ.). Το πλάτος, ύψος και μεταξόνιο παρέμειναν στα 1.694, 1.526 και 2.517 χλστ. αντίστοιχα.

Hitech αλλά και πολυχρηστικό εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών στο επανασχεδιασμένο Jazz e:HEV έχει αναβαθμιστεί συνολικά και διαθέτει πλέον καλύτερης ποιότητας υλικά, τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με αδιάβροχο ύφασμα και οι άκρες του ταμπλό είναι καλυμμένες με μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζουν και οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό που πραγματικά εντυπωσιάζουν.

Οι ψηφιακές οθόνες είναι στάνταρ, όπως είναι η αφής των 9 ιντσών για το infotainment και των 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Ένα από τα πολύ μεγάλα ατού του νέου Honda Jazz Crosstar έχει να κάνει με την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, χάρις στις πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ενώ το πολύ μεγάλο παρμπρίζ, προσφέρει επίσης άπλετη ορατότητα με ελάχιστα τυφλά σημεία.

Οι δε χώροι των επιβατών, σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν μικρό αυτοκίνητο αλλά συγκρίνονται με ευρύχωρων μικρομεσαίων. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 304 λίτρα χωρητικότητας ωστόσο η πρακτικότητα του ιαπωνικού μοντέλου ενισχύεται από τα πίσω καθίσματα Magic Seats, που σηκώνονται ή αναδιπλώνονται και δημιουργούν ένα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.205 λίτρων.

122 ίπποι

Κάτω από καπό του ανανεωμένου Honda Jazz e:HEV Crosstar της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η ιπποδύναμη του βενζινοκινητήρα ανέρχεται σε 107 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 131 Nm ενώ του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται σε 122 ίππους και 253 Nm ροπής.

Η υβριδική διάταξη συνιστά μία ενιαία μονάδα στην οποία είναι προσαρτημένο και το αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης.

Στην πράξη, το πιο δυνατό σύνολο e:HEV προσφέρει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και ο οδηγός του e:HEV έχει στην διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive) που εναλλάσσονται διαρκώς. Στις αστικές κυρίως μετακινήσεις το Jazz e:HEV κινείται περισσότερο με το ρεύμα, πράττοντας το ίδιο και στον ανοιχτό δρόμο όταν το πάτημα του γκαζιού είναι ελαφρύ μειώνοντας στο ελάχιστο το κόστος χρήσης!

Μάλιστα η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε 3,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ στο ταξίδι η μέση κατανάλωση επίσης διατηρήθηκε πέριξ των 4 λίτρων για κάθε 100 χλμ.

Ευχάριστο και άνετο

Το Jazz e:HEV Crosstar θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η crossover εκδοχή του μοντέλου ωστόσο στο δρόμο το ιαπωνικό μοντέλο διακρίνεται για την ευχάριστη, άνετη αλλά και οικονομική συμπεριφορά του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαύσουν ένα πολύωρο ταξίδι καθώς η άνεση και ορατότητα είναι δύο μοναδικά στοιχεία που υπάρχουν στο ιαπωνικό μοντέλο ενώ ειδικά ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Τώρα όσον αφορά στις επιδόσεις το Honda Jazz e:HEV Crosstar δεν διστάζει να κάνει γρήγορες προσπεράσεις ωστόσο το κιβώτιο μιας σχέσης παράγει θόρυβο στις υψηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το αμάξωμα του Jazz e:HEV Crosstar και κάτω από πίεση θα λάβει κάποιες φυσιολογικές κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο το σύστημα ESP αναλαμβάνει δράση από νωρίς, περιορίζοντας την εμφάνιση φαινομένου υποστροφής.

Μέσα στην πόλη το Honda Jazz e:HEV Crosstar αποδείχθηκε ότι είναι στο φυσικό του περιβάλλον και η μέση κατανάλωση μειώνεται ακόμη περισσότερο καθώς κινείται για πολλά χιλιόμετρα ηλεκτρικά και χωρίς κόστος χρήσης. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφικτή αλλά δεν έχει μειώσει την άνεση και βέβαια απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Πρακτικότητα

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Τιμή