Δοκιμάζουμε το Honda CR-V e:HEV AWD με 184 ίππους!

Η Honda άλλαξε ριζικά το CR-V στην πέμπτη γενιά του καταργώντας τους κινητήρες diesel και ενισχύοντας την υβριδική του έκδοση κατάφερε να πετύχει χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων!

Η καλύτερη γενιά όλων των εποχών αποδείχθηκε ότι είναι η 5η γενιά του νέου Honda CR-V καθώς διαθέτει άνεση, πολυτέλεια, δύναμη και αξιοπιστία ενώ παράλληλα η υβριδική έκδοση που δοκιμάσαμε προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Επίσης η ύπαρξη τετρακίνησης αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών μοντέλων που περιορίζονται στην εμπρόσθια κίνηση για εξοικονόμηση βάρους και μείωσης του κόστους κατασκευής.

Βέβαια για να αποκτήσει κανείς την κορυφαία υβριδική έκδοση του Honda CR-V θα πρέπει να καταβάλλει 44.990 ευρώ ωστόσο το χαμηλό κόστος χρήσης και η υψηλή μεταπωλητική αξία «χρυσώνουν» το χάπι του κόστους απόκτησης του κορυφαίου ιαπωνικού μοντέλου.

Επίσης το νέο Honda CR-V παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ με πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας, πανίσχυρους βενζινοκινητήρες, κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης και βέβαια την αξιοπιστία της Honda που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.

Τέλος να επισημάνουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 116,2 ευρώ με το πρότυπο WLTP ωστόσο η ύπαρξη δίλιτρου κινητήρα επιφέρει και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα συνοδεύει το αυτοκίνητο για τα επόμενα 10 έτη αν δεν αλλάξει το φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα…

Hybrid… διαφοροποιήσεις

Η σχεδίαση του υβριδικού CR-V δεν διαφοροποιείται καθόλου συγκριτικά με τις υπάρχουσες εκδόσεις και μόνο η επιγραφή «e:HEV» στο πίσω μέρος μαρτυρά πως πρόκειται για μια διαφορετική έκδοση. Έτσι και η υβριδική έκδοση διατηρεί τους μυώδεις θόλους των τροχών και τις έντονες νευρώσεις, τονίζοντας έτσι το δυναμισμό του ιαπωνικού SUV.

Βέβαια στην έκδοση Sport Line της δοκιμής μας το Honda CR-V e:HEV διέθετε αρκετές μαύρες λεπτομέρειες στους εξωτερικούς καθρέπτες, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα ενώ επίσης μαύρες ήταν και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Τα λογότυπα έχουν μπλε περίγραμμα ώστε να τονίσουν την ένδειξη εξηλεκτρισμού.

Μπροστά, μία τολμηρή σχεδίαση υιοθετεί το νέο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φωτισμό LED στάνταρ. Ένας στιβαρός, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές  επιφάνειες συγκριτικά με τον προκάτοχό του, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Έντονες καμπύλες στο καπό οδηγούν το βλέμμα σε ένα αεροδυναμικό παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα, απ’ όπου η γραμμή οροφής εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.

Ανάγλυφα πίσω φώτα LED εκτείνονται πέρα από τα άκρα της μεσαίας γραμμής, και στη συνέχεια αγκαλιάζουν το πίσω τμήμα, δημιουργώντας το γραφικό σχήματος L σε κάθε πλευρά που περιέχει το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ. Αυτό ολοκληρώνεται από μία χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ανάμεσα στους φακούς.

Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR-V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πλάτος, διαμορφώνουν ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη αξιοποίηση χώρου υπογραμμίζεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Ένα νέο πάτωμα του χώρου αποσκευών δύο θέσεων επιτρέπει τη δημιουργία μιας επίπεδης επιφάνειας για μακρύτερα αντικείμενα, ενώ μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση για φόρτωση.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό επίσης δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στο ποιοτικό ταμπλό με τα καλιφινιρισμένα πλαστικά αλλά και επενδύσεις ξύλου, πέραν από την ένδειξη «HYBRID» στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον οποίο μάλιστα απεικονίζεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, όπου ο επιλογέας ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από τα μπουτόν Drive, Park, Neutral και Reverse, όπως και τα κουμπιά επιλογής οδηγικού προφίλ Sport, για πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, Econ και EV.

Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Η νέα DII περιλαμβάνει μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη στροφόμετρου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ στην οποία ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, όπως οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email (μεταξύ των οποίων απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο), πληροφορίες μουσικού κομματιού, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις.

Έξυπνα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο CR-V πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται  για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο τριών διατάξεων στην κεντρική κονσόλα, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.

184 ίπποι

Κάτω από το καπό του Honda CR-V Hybrid της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας και δύο ηλεκτροκινητήρες με τη συνδυαστική απόδοσή τους να αγγίζουν τους 184 ίππους και 315 Nm ροπής!

Το κινητήριο σύνολο θα ανταποκριθεί πρόθυμα κινώντας με πολλή άνεση το αμάξωμα, έχοντας πολύ καλές επιδόσεις ωστόσο το κυριότερο αφορά στην κατανάλωσή που περιορίζεται στα 6,5 λτ./100 χλμ., τιμή απίθανη για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.672 κιλών. Στα χαρακτηριστικά του κινητήριου συνόλου προσμετρήσετε την πολιτισμένη του λειτουργία, όπου σχεδόν δεν καταλαβαίνεις την εναλλαγή στη λειτουργία των κινητήριων μονάδων.

Πάντως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα επιλογής που περιλαμβάνουν το EV Drive, όπου η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με ηλεκτρική αυτονομία 2 χλμ., το  Hybrid Drive, με τον βενζινοκινητήρα να παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και το Engine Drive – που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας των μπαταριών, το οποίο ρυθμίζεται μέσω δύο paddles πίσω από το τιμόνι, όπου αναλόγως την επιλογή σας αντίστοιχα ρυθμίζεται και η επιβράδυνση όταν δεν πατάτε γκάζι.

Επίσης το υβριδικό Honda CR-V διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα μετάδοσης χωρίς κιβώτιο με γρανάζια, αλλά με μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού, που δημιουργεί άμεση μετάδοση, με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι παρόμοια με τα κιβώτια CVT, χωρίς τον αισθητό θόρυβο που παράγουν και το έντονο πατινάρισμα στην επιτάχυνση.

Δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική άνεση

Η  νέα ανάρτηση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο  ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία που έχει βιώσει κάποιος σε ένα CR-V. Η οδηγική άνεση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με νέες ρυθμίσεις και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών αύξησης της ενδοτικότητας.

Το φαρδύτερο στήσιμο και το μακρύτερο μεταξόνιο συμβάλλουν στη βελτιωμένη σταθερότητα, σε συνδυασμό με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων. Παρά τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 35 mm, τα κέντρο βάρους του νέου CR-V είναι ίδιο με αυτό του προκατόχου του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Honda CR-V Hybrid αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και όταν το ψηφιακό ταχύμετρο δείχνει ότι έχει ξεπεράσει τα 170 χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε η κατανάλωση μειώνεται στο ελάχιστο με την μέση τιμή της να κυμαίνεται σε 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Honda CR-V Hybrid έχει προβλέψιμες αντιδράσεις υπό έντονη πίεση ενώ όταν ξεφεύγουν τα πράγματα η τετρακίνηση επεμβαίνει επαναφέροντας το όχημα στο σωστό δρόμο…

Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μοντέλο κρύβει τον όγκο του και αποδείχθηκε ότι είναι ευκολοοδήγητο διατηρώντας την υψηλή ποιότητα κύλισης και με την ανάρτηση να απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Η τετρακίνηση τέλος μαζί με τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν την άνετη και απροβλημάτιστη κίνηση και εκτός δρόμου, όχι μόνο σε πατημένο χώμα, αλλά και σε πιο δύσβατα εδάφη.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

Μεταπωλητική Αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης