Δοκιμάζουμε το Honda Civic 1.5T με 182 ίππους!

Ιδιαίτερα δυναμική και όμορφη είναι η τελευταία γενιά του Honda Civic η οποία εξακολουθεί να διατηρεί τα μοναδικά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στον προκάτοχό του και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα ενώ ο κινητήρας με απόδοση 182 ίππων προσδίδει δύναμη χωρίς να ανεβάζει το κόστος χρήσης σε απαγορευτικά επίπεδα.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς την αξιοπιστία για την οποία τα αυτοκίνητα Honda είναι γνωστά όπως επίσης και για τον μοναδικό εξοπλισμό τους οπότε σίγουρα αποτελούν μια άκρως δελεαστική πρόταση που περιλαμβάνει ότι μπορεί να ζητήσει ένας απαιτητικός καταναλωτής.

Για να αποκτήσει κανείς την σπορ έκδοση του Honda Civic θα πρέπει να καταβάλλει 28.320 ευρώ αλλά θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι απέκτησε ένα αυτοκίνητο με μοναδικά χαρακτηριστικά το οποίο φαίνεται ότι έχει κατασκευαστεί ιδανικά για τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας καθώς ο κυβισμός του κινητήρα προσδίδει χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης και χαμηλά ασφάλιστρα ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 153,6 ευρώ.

Παρεμβάσεις ουσίας

Οι σχεδιαστές της Honda αποφάσισαν να διατηρήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Honda Civic και να προχωρήσουν σε κάποιες παρεμβάσεις ουσίας που θα βελτίωναν στο μέγιστο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Έτσι λοιπόν το ανανεωμένο Honda Civic διαθέτει νέους full LED προβολείς αλλά και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED τα οποία τονίζουν περαιτέρω τις δυναμικές ακμές του αμαξώματος τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Επιπλέον οι νέες ζάντες αλουμινίου με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επίσης η έκδοση με τους 182 ίππους ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα παραπέμποντας στην κορυφαία έκδοση Type R.

Γενικά πάντως το νέο Honda Civic από όποια μεριά και αν το αντικρίσει κανείς εκπέμπει έναν δυναμισμό.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Η καμπίνα επιβατών του ανανεωμένου Honda Civic διατηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό παρόμοια με εκείνη του προκατόχου του καθώς ήταν ιδιαίτερα σύγχρονη και ευχάριστη και οι αλλαγές εντοπίζονται αρχικά στις ταπετσαρίες των καθισμάτων αλλά και των θυρών.

Η τεχνολογία βρίσκεται σχεδόν σε όλο το ταμπλό και ο οδηγός όσο και οι επιβάτες εντυπωσιάζονται από τη συνολική εικόνα των γραφικών που διαθέτει ο πίνακας των οργάνων όσο και η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό.

Μάλιστα το σύστημα infotainment έχει βελτιωθεί στη χρήση μετά την προσθήκη επιπλέον κουμπιών αλλά και του λογισμικού του. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και έχει δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια.

Όσον αφορά με τους διαθέσιμους χώρους μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν 4 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 478 λίτρα.

Στον τομέα του εξοπλισμού το Honda Civic διαθέτει τα πάντα και σίγουρα ο υποψήφιο αγοραστής θα δυσκολευτεί να προσθέσει κάποιο έξτρα κατά την παραγγελία του.

Μάλιστα εκτός από το σπορ εξωτερικό πακέτο με τα αεροδυναμικά βοηθήματα και διπλή εξάτμιση, ζάντες 17 ιντσών, προβολείς full LED, τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, το σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και το ενεργό cruise control, στάνταρ είναι το Honda Connect με Garmin Navigation, οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, η ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος οδηγού, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και πολλά ακόμη.

182 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 182 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο με turbo, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθισης βαλβίδων και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων το οποίο διακρίνεται για την κλιμάκωση αλλά και την αίσθησή του. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή Eco, όπου μειώνεται η ισχύς του κινητήρα και κατ’ επέκταση και την κατανάλωση καυσίμου.

Μάλιστα χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση του Honda Civic με τους 182 ίππους κυμάνθηκε σε 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που σίγουρα συναντά κανείς πολύ δύσκολα σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Επίσης ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την γραμμικότητά του που διατηρείται σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς ξεσπάσματα ενώ στις χαμηλές στροφές δεν υπάρχει η έλλειψη δύναμη που έχουμε διαπιστώσει στην έκδοση του 1 λίτρου.

Στο δρόμο

Το Honda Civic 1.5 turbo αποτελεί ένα εντυπωσιακό μοντέλο το οποίο όμως είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις χωρίς όμως να υστερεί σε άνεση ή να ανεβάζει το κόστος χρήσης σε ασύμφορα επίπεδα.

Επίσης με τελική ταχύτητα πάνω από 220 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την γρήγορη έκδοση του μοντέλου σε σχέση με την έκδοση του 1 λίτρου.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο κινείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς στο δρόμο και ανεβάζει στροφές άμεσα από χαμηλά ενώ μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. τότε όλα αλλάζουν και ο κινητήρας αποκτά ευστροφία χωρίς βέβαια να αλλάζει δραματικά και το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα τηρώντας τα όρια του Κ.Ο.Κ. αλλά όταν ο οδηγός επιθυμεί απλά πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και το αυτοκίνητο απλά επιταχύνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Στο επαρχιακό οδικό με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και σε καμία περίπτωση σε εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο και μη ελεγχόμενο.

Παράλληλα ο οδηγός με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να κάνει πιο σφικτή την ανάρτηση ανεβάζοντας σε άλλο επίπεδο τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο λόγος για τον διακόπτη Adaptive Performance Damper (με σήμα ένα αμορτισέρ), που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων ο οποίος μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος και προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Στις μεγαλουπόλεις η ανάρτηση του Civic φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να προκαλεί αναπηδήσεις. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι και αποτελεί σύμμαχο για έναν άπειρο οδηγό. Τέλος το Honda Civic μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών όπου κινείται…

ΥΠΕΡ

Ιπποδύναμη

Σχεδίαση

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω