Δοκιμάζουμε το Ford Puma Ecoboost Hybrid με 125 ίππους

Το δρόμο που έχουν χαράξει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθεί η Ford θέλοντας και εκείνη να μειώσει όσο μπορεί τις μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων της εισάγοντας την τεχνολογία Mild Hybrid.

Ωστόσο ο πρωτοποριακό κινητήρας 1 λίτρου συνδυαστικά με το υβριδικό σύστημα προσδίδουν ακόμη χαμηλότερο κόστος χρήσης για τον ιδιοκτήτη ενώ παράλληλα διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την μεταπωλητική αξία των αυτοκινήτων Ford.

Εμείς δοκιμάσαμε το τελευταίο μοντέλο της Ford στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων που ακούει στο όνομα Puma Ecoboost Hybrid στην έκδοση ST-Line με απόδοση 125 ίππους, ήπιο υβριδικό σύστημα, εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 και μια πληθώρα καινοτομιών που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Όλα τα παραπάνω βέβαια για να τα αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει για την βασική έκδοση λίγο πάνω από τις 22.800 ευρώ ενώ για την έκδοση της δοκιμής μας το κόστος ανεβαίνει στις 26.500 ευρώ αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την 8ετή εγγύηση που έχουν τα μοντέλα αλλά και την υψηλή μεταπωλητική αξία. Στα παραπάνω προσθέστε και το εξαιρετικά χαμηλό ετήσιο κόστος χρήσης οπότε δικαιολογείται και η τιμή απόκτησης…

Η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect με την οποία προσφέρεται το νέο Ford Puma στην ελληνική αγορά αποδεικνύει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της τοπικής αντιπροσωπείας στο νέο αυτό crossover και προσδίδει ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να συμβιώσουν απροβλημάτιστα με το νέο τους αυτοκίνητο για πολλά χρόνια. Στη συνέχεια παρατίθενται αναλυτικά οι τιμές πώλησης όλων των εκδόσεων του νέου Ford Puma, ο εξοπλισμός που τις συνοδεύει, τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Finance καθώς και η εγγύηση.

Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων κυμαίνονται σε 87,3 ευρώ ωστόσο εκτιμούμε ότι θα έπρεπε να είναι μηδενικά…

Τέλος να μην ξεχάσουμε και το ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Ford Εύκολα με το οποίο οι υποψήφιοι αγοραστές κερδίζουν και έκπτωση και δελεαστική χρηματοδότηση!

Το διαφορετικό

Το νέο Ford Puma έρχεται στην ελληνική αγορά μια χρονική στιγμή όπου οι πωλήσεις στην κατηγορία B SUV ή Crossover καταγράφουν πολύ υψηλά ποσοστά ανόδου και τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν πως το Puma θα αποτελέσει μια μοναδική πρόταση για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς συνδυάζει τις αρετές ενός SUV με τους χώρους ενός οχήματος με διαφορετικό αμάξωμα ενώ παράλληλα διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας.

Εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση που μαγνητίζει το βλέμμα, κορυφαίοι χώροι και πρακτικότητα στο εσωτερικό, σπορ χαρακτήρας και συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά και προηγμένοι κινητήρες που έχουν ως σημείο αναφοράς την ήπια υβριδική τεχνολογία mHybrid. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα «όπλα» στη φαρέτρα του νέου Puma -ενός καινοτόμου crossover αυτοκινήτου που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Το Puma, όπως και ο προκάτοχός του, διακρίνεται για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς χωρίς ακρότητες. Το νέο Puma βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, όμως συγκριτικά με αυτό αλλά και με το EcoSport υπάρχουν αρκετές διαφορές σε διαστάσεις.

Σε σχέση λοιπόν με το Fiesta, το Puma εμφανίζεται 54 mm ψηλότερο, 146 mm μακρύτερο, και 71 mm φαρδύτερο. Αυξημένο κατά 95 mm είναι το μεταξόνιο (2.588 mm), όπως και τα μετατρόχια κατά 58 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών κερδίζει 164 lt, με 456 lt στο σύνολο.

Παράλληλα οι εκδόσεις μεταξύ τους έχουν αρκετές διαφορές όπως μαύρη μάσκα και διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, νίκελ απόληξη στην εξάτμιση, μαύρα λογότυπα αλλά και διαφορετικής σχεδίασης αλλά και διάστασης ζάντες.

Hitech εσωτερικό

Αξιοποιώντας στο έπακρο το δάπεδο του επιτυχημένου Fiesta, το νέο Puma αποτελεί μια πρόταση με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αλλά συνάμα ένα «αθλητικό» σχεδιαστικά αυτοκίνητο στην κατηγορία των crossover. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και την κορυφαία διαρρύθμιση του εσωτερικού, το νέο Ford Puma εξασφαλίζει αφθονία χώρο στο πίσω κάθισμα, αλλά και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα). Σημείο αναφοράς εδώ είναι το καινοτόμο MegaBox, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σας. Το παζλ των καινοτομιών στο χώρο αποσκευών συμπληρώνει η έξυπνη εταζέρα που προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρετε. Το ελαστικό υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη, το εύκαμπτο πλαίσιό της και ο ιδιαίτερος τρόπος στερέωσής της στην πίσω πόρτα της επιτρέπουν να παραμένει μόνιμα στη θέση της χωρίς να εμποδίζει το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

Στο εσωτερικό του Puma ST‑Line ξεχωρίζει το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, οι κόκκινες ραφές, τα προαιρετικά ημι-δερμάτινα καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η μαύρη επένδυση της οροφής.

Φυσικά στην αναβάθμισή του βοηθάει την καθημερινότητα, προσφέρει ποιοτική εικόνα, αλλά και εμπνευσμένο επίπεδο έξυπνων λύσεων. Επίσης στο νέο Ford Puma έχουν τοποθετηθεί εμπρόσθια καθίσματα με λειτουργία μασάζ με 3 προσφερόμενα επίπεδα ρύθμισης της έντασης και είναι μια ευχάριστη παροχή που την αναζητάς συχνά για να κερδίσεις στιγμές χαλάρωσης.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών κερδίζει τις εντυπώσεις και διαθέτει ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέποντας την απεικόνιση των πληροφοριών ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, ενώ εκτός της πλούσιας και ευανάγνωστης πληροφορίας, δεν κουράζει το μάτι. Η κλασική οθόνη 8” του συστήματος infotainment SYNC 3, βρίσκεται στην γνώριμη από το Fiesta θέση με το ρεπερτόριο συνδεσιμότητας να προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το νέο Puma εκτός από μια σειρά προειδοποιήσεις, ενημερώσεις και παροχές που καρπώνεται γίνεται WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών.

Ο εξοπλισμός του Ford Puma αναμένεται να ικανοποιήσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνονται τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση κόπωσης και οδικών σημάτων το Puma   αναβαθμίζεται και με το σύστημα Local Hazard Information, που προσφέρεται σε συνδυασμό με το FordPass Connect και αναλαμβάνει τη live ενημέρωση σχετικά με ατυχείς στάσεις, απρόοπτα ή ατυχήματα επάνω στην διαδρομή.

125 ίπποι

Το νέο Puma αποτελεί τον προπομπό μιας σειράς νέων εκδόσεων και μοντέλων της Fordπου υιοθετούν την προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV με επίκεντρο τον καταξιωμένο κινητήρας βενζίνης 1.0LEcoBoost και απόδοση 125 ίππων. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα της Ford αφού επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συνεπικουρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2.

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Άνεση και οικονομία

Το νέο Ford Puma απέδειξε ότι είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας και προσδίδει άνεση και οικονομία.

Η έκδοση ST-Line των 125 ίππων σίγουρα είναι πιο όμορφη και σπορ από την βασική έκδοση Titanium ενώ επίσης ο ήχος του τρικύλινδρου μηχανικού συνόλου κυριολεκτικά καλύπτεται από την υπάρχουσα ηχομόνωση. Ωστόσο αν κινηθεί κανείς στο όριο τότε ο ήχος του κινητήρα γίνεται αντιληπτός και προδίδει ότι πρόκειται για ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο. Επίσης στην σπορ έκδοση ο κινητήρας εκκινείται μέσω μπουτόν και όχι μέσω του παραδοσιακού διακόπτη με το κλειδί.

Το κιβώριο των 6 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως ακόμη και από τις 1.000 σ.α.λ. το αυτοκίνητο μπορεί να εκκινηθεί και γρήγορα χάρη στη βοήθεια του υβριδικού συστήματος!

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Ταυτόχρονα αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο.

Οι 125 ίπποι με τα 210 Nm στις 1.750 σ.α.λ., δείχνουν ικανοί για ευχάριστες οδηγικές και οικονομικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του Puma. Παράλληλα ικανοποιητικές κρίνονται και οι επιδόσεις του Puma και μάλιστα από στάση τα πρώτα 100 χλμ. έρχονται σε μόλις 9,8 δευτερόλεπτα. Στον τομέα της κατανάλωση το υβριδικό σύστημα καταφέρνει να μειώσει αισθητά τις επισκέψεις στα βενζινάδικα και τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μια άκρως δελεαστική μέτρηση για το Ford Puma Ecoboost Hybrid. Αν ο οδηγός βέβαια είναι ιδιαίτερα ανήσυχος τότε η κατανάλωση αυξάνεται κατά 1 λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Επίσης η οδηγική απόλαυση αναβαθμίζεται με επιλέξιμα προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν τόσο την απόκριση του γκαζιού, όσο και εκείνη των συστημάτων πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος.

Τα 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης του νέου Ford Puma, πέρα από τα ήδη γνωστά προγράμματα Normal, Sport και Eco, περιλαμβάνουν επιπλέον το πρόγραμμα Slippery, που ρυθμίζει το ESC και το Traction Control ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης τριβής (λάσπη, χιόνι, πάγος) και το πρόγραμμα Trail, που συμβάλει στη διατήρηση της “φόρας” του αυτοκινήτου σε σαθρές επιφάνειες (πχ. άμμος) ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού, τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ABS και το Traction Control.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ford Puma κινείται με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και αν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα ενώ όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε μειώνεται στο ελάχιστο και η κατανάλωση καυσίμου που πέφτε κάτω και από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Ford Puma απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το υβριδικό σύστημα συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη στο αυτοκίνητο.

Εντός της πόλης το Puma αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο και ευέλικτο ενώ ο οδηγός να εκτιμήσει δεόντως τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και την ανάρτηση η οποία φιλτράρει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εσωτερικό

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

Εγγύηση

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές