Δοκιμάζουμε το Ford Focus Active mild hybrid με 155 ίππους!

Ένα διαφορετικό και άκρως περιπετειώδη χαρακτήρα έδωσε η Ford στο γνωστό μοντέλο της Focus το οποίο φέρει το λογότυπο Active και υπόσχεται κίνηση ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης εξαιτίας της ύπαρξης υβριδικού συστήματος!

Μάλιστα το Focus Active της δοκιμής μας με την ήπια υβριδική τεχνολογία της Ford απέδιδε 155 ίππους και αποτελεί μία από τις ισχυρότερες εκδόσεις της γκάμας με άκρως οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά που έχουν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο προσδίδουν ένα άκρως περιπετειώδη χαρακτήρα.

Η τιμή του υβριδικού Focus των 155 ίππων εκκινεί από τα 21.894 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Connected, το οποίο αν και βασικό είναι πλούσιο, με πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, το σύστημα infotainment SYNC3 με οθόνη αφής 8 ιντσών, φωνητικές εντολές, την εφαρμογή FordPass Connect και πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου μεταξύ άλλων.

Η Active έκδοση της δοκιμής μας με το ίδιο σύνολο είναι διαθέσιμη από 23.199 ευρώ και πέρα από τα crossover χαρακτηριστικά, στον εξοπλισμό θα συναντήσουμε μεγαλύτερες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και είσοδο στο όχημα χωρίς κλειδί. Σε κάθε περίπτωση, όπως και όλα τα μοντέλα της Ford, το Focus συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών, ενώ ανά περιόδους υπάρχουν και προωθητικά προγράμματα με έξτρα εξοπλισμό και εκπτώσεις. Επίσης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά!

Με «αγριεμένη» εμφάνιση

Το Ford Focus Active αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο το οποίο απ’ όπου και αν το δει κανείς αμέσως αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για ένα όχημα… περιπέτειας.

Αισθητικά διαθέτει διαφοροποιημένη μάσκα και προφυλακτήρες, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στις άκρες του αμαξώματος, μεγαλύτερη κατά 34 χλστ. απόσταση από το έδαφος, ζάντες 17 ιντσών με μεγαλύτερο προφίλ ελαστικών, ποδιές στους προφυλακτήρες, ράγες οροφής και σπόιλερ στο πίσω μέρος.

Ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό της η έκδοση Active του Focus δεν διαφέρει σημαντικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, προτάσσοντας high-tech και ποιοτικό διάκοσμο, ενώ η μόνη αλλαγή στο εσωτερικό είναι η υιοθέτηση του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3″ που γνωρίσαμε στο Puma, ο οποίος αλλάζει εμφάνιση σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Κατά τα άλλα, το ταμπλό παραμένει ίδιο με μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του, προσεγμένα αλλά όχι κορυφαία υλικά χαμηλότερα, εργονομία χωρίς παραξενιές και με την εύχρηστη και ευκρινή οθόνη 8″ του SYNC 3 στο επίκεντρο.

Οι ταπετσαρίες με το «Α» στην πλάτη και τις μπλε λεπτομέρειες αποτελούν τη μοναδική διαφοροποίηση της καμπίνας του Active σε σχέση με τα χαμηλότερα Focus.

Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην εντυπωσιάζει αλλά κυμαίνεται στο μέσο όρο της συγκεκριμένης κατηγορίας με 341 λίτρα.

155 ίπποι

Κάτω από το καπό του Ford Focus Active της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 155 ίππους συνδυάζεται με έναν εναλλάκτη / γεννήτρια με την ονομασία «BISG» το οποίο ενισχύει τον κινητήρα με επιπλέον 50 Nm ροπής και επιπλέον αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας τη μπαταρία ιόντων λιθίου, τάσης 48V και χωρητικότητας 0,48 kWh.

Ο συνδυασμός των κινητήρων συνόλων γίνεται αντιληπτός κυρίως στις χαμηλές στροφές καθώς το αυτοκίνητο εμφανίζεται ιδιαίτερα «ζωηρό» από χαμηλά ενώ παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Άλλωστε η έκδοση Active διαθέτει και 2 επιπλέον προγράμματα στο σύστημα παραμετροποίησης της οδήγησης εκτός των Normal, Sport και Eco. Το πρόγραμμα Slippery, που ρυθμίζει το ESC και το traction control για καλύτερη λειτουργία σε ολισθηρές επιφάνειες, καθώς και το πρόγραμμα Trail, το οποίο διατηρεί την ορμή του αυτοκινήτου σε επιφάνειες που καλύπτονται από άμμο.

Στην πράξη, ο νέος κινητήρας προσφέρει αρκετά μεστή δύναμη από τις χαμηλές στροφές καθώς η επιπλέον ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ συμπληρώνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο εκείνη του βενζινοκινητήρα, συμβάλλοντας στη μέγιστη τιμή των 240 Nm στις 2.000 σ.α.λ.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το Ford Focus Active αποτελεί ένα αυτοκίνητο με ήπια υβριδική τεχνολογία την οποία ο οδηγός δεν πρόκειται αντιληφθεί. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του αλλά σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικός ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα!

Η ηχομόνωση που έχει τοποθετηθεί κάνει εξαιρετική δουλειά και βέβαια απορροφά τον θόρυβο που παράγει το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το Ford Focus Active απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την οικονομία στα καύσιμα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Όταν ο δρόμος τελειώνει η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και το πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινηθεί με άνεση σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εγγύηση

Κινητήρας

Κατανάλωση

Προγράμματα οδήγησης

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης