Δοκιμάζουμε το Fiat 500e με 118 ίππους

Το εμβληματικό Fiat 500 περνάει σε νέα εποχή η οποία είναι συνδεδεμένη με κάποια πρίζα και με προσόντα τη μοναδική σχεδίαση, την αυτονομία αλλά και την χαμηλή τιμή θέλει να πρωταγωνιστήσει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, παρόλο που δείχνει ίδιο με το συμβατικό 500 και αποτελεί την μεγάλη έκπληξη από την Fiat καθώς αλλάζει ριζικά τα δεδομένα της μάρκας και δείχνει το δρόμο της επιτυχίας στους ανταγωνιστές.

Τo Fiat 500 αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της αυτοκίνησης, υπάρχοντας ως οντότητα από το 1957 και παράλληλα, ίσως το πιο σημαντικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας. Άλλωστε είναι το μοντέλο που σηματοδότησε τη νέα εποχή της Fiat, όταν σε μια κίνηση ματ, επαναλανσαρίστηκε στην παραγωγή το 2007 μετά από σχεδόν 30 χρόνια που είχε πάψει η παραγωγή του.

Το νέο 500e κατασκευάστηκε από “λευκό χαρτί” και πατάει επάνω σε νέα πλατφόρμα, κρατώντας φυσικά τη θρυλική σιλουέτα του μοντέλου ανέπαφη. Σκοπός του είναι να παρέχει άνετες, αθόρυβες αστικές μετακινήσεις, προσφέροντας στυλ, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και εξαιρετικές λύσεις συνδεσιμότητας.

Το ηλεκτρικό 500 της δοκιμής μας αφορούσε στην έκδοση των 118 ίππων και κόστιζε 29.990 ευρώ αλλά αν το αποκτήσει κανείς μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», τότε η τιμή του μειώνεται σε 24.153 ευρώ καθώς 4.747 ευρώ αφορούν στην κρατική επιδότηση και 1.000 ευρώ στην απόσυρση κάποιου παλαιού οχήματος.

Η βασική έκδοση του ηλεκτρικού Fiat 500e ανέρχεται σε 18.970 ευρώ συμπεριλαμβανομένων της κρατικής επιδότησης και της απόσυρσης.

Το e που κάνει την διαφορά

Το 500e το ρετρό του στυλ, κάνοντας ωστόσο σαφή τη διαφορετικότητά του από τις συμβατικές εκδόσεις, με νέα στοιχεία, όπως οι προβολείς LED, η πιο κλειστή μάσκα και τα φλας-βέλη στα φτερά. Η πιο ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση ωστόσο είναι το λογότυπο «500» που δεσπόζει στη μάσκα αντί του εμβλήματος της Fiat. Το πίσω μέρος είναι πιο στρογγυλεμένο και εκεί τα φώτα σχηματίζουν το γράμμα Ε όταν φωτίζονται για να τονίσουν την ηλεκτρική φύση του μοντέλου.

Κοιτώντας το προφίλ, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι δεν υπάρχουν πλέον κλασικές χειρολαβές που εξέχουν από το αμάξωμα, Τη θέση τους πήραν ειδικές εσοχές, με διακόπτες.

Μοναδικό εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, υποδεχόμαστε μια μοναδική εικόνα καθώς οι Ιταλοί σχεδιαστές έβαλαν φαντασία και σχεδίασαν κάτι μοναδικό, μόνο για το 500e. Αρχικά το μοντέρνο δερμάτινο τιμόνι, φέρει στο κέντρο του το λογότυπο “500”, ενώ ακριβώς πίσω του έχει τοποθετηθεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να έχει σε πρώτο πλάνο. Το μεσαίο τμήμα του ταμπλό που έρχεται στην ίδια απόχρωση με το υπόλοιπο αμάξωμα, θυμίζει την απλή έκδοση του 500 ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι μεν σκληρά ωστόσο έχουν μια premium αίσθηση.

Ένα επίπεδο κάτω από οθόνη θα συναντήσουμε μια σειρά διακοπτών τύπου πιάνο, κάτω από τα οποία θα είναι τοποθετημένος ο επιλογέας ταχυτήτων, αποτελούμενος από 4 κουμπιά σε οριζόντια διάταξη. Ως συνήθως κατασκευαστικά, το 500e κινείται σε ψηλά ποιοτικά στάνταρ, πόσο μάλλον για μίνι μοντέλο, ενώ δε λείπουν και οι καινοτομίες όπως η ύπαρξη μπουτόν αντί χειρολαβής  ενώ στο κάτω μέρος της πόρτας υπάρχει και κλασσική χειρολαβή. 

Όσον αφορά στους χώρους, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του Fiat 500e έχει δώσει περισσότερο «αέρα» στους επιβάτες, ωστόσο και πάλι δεν προσφέρεται παρά μόνο για μικρές διαδρομές αν κάθεστε πίσω. Τέλος, ο χώρος αποσκευών παραμένει στο μικρό νούμερο των 185 λίτρων.

118 ίπποι

Το 500e κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων με 220 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία 42 kWh. Το σημαντικό είναι πως το ιταλικό μοντέλο καταφέρνει πραγματική αυτονομία 250-280 περίπου χλμ. η οποία αποτελεί μια εξαιρετική επίδοση για ένα αυτοκίνητο πόλης. Επίσης αν κινηθεί κανείς συνετά στην εθνική οδό η αυτονομία αυξάνει στα 290-300 χλμ.

Τα τρία προγράμματα λειτουργίας είναι τα εξής: Στο πρόγραμμα Normal, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα συμβατικό όχημα. Η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και προσφέρει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση. Στο πρόγραμμα Range, το νέο 500e μπορεί να οδηγηθεί με μόνο ένα πεντάλ, αυτό του “γκαζιού”. Όταν ο οδηγός το αφήνει, πραγματοποιείται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας επομένως το αυτοκίνητο φρενάρει έως το σημείο της ακινητοποίησης. Αυτό το πρόγραμμα είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο ευκολίας όσο και σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας. Τέλος, το πρόγραμμα Sherpa χρησιμοποιείται όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το αυτοκίνητο προσαρμόζει τη λειτουργία του και προτείνει στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή ώστε να φτάσει στον προορισμό του με βάση τη διαθέσιμη αυτονομία.

Η πλήρης φόρτιση του Fiat 500e σε ένα wallbox 11 Kw θα επιτευχθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή η φόρτιση του 80% της μπαταρίας γίνεται σε 35 λεπτά ενώ σε μια οικιακή πρίζα η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας χρειάζεται 15 ώρες και 15 λεπτά.

Ευχάριστο στο δρόμο

Στον δρόμο το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δεν απέχει καθόλου από τη συμπεριφορά που έχουμε συνηθίσει από το κλασικό Fiat με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο οδηγός θα καθίσει ψηλά και θα ελέγχει περιμετρικά τα πάντα ενώ η ανάρτηση απορροφά στο μέγιστο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση.

Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και όταν αυτό φτάσει περίπου τα 20 χλμ./ώρα, ένα μεγαφωνάκι παίζει ένα μικρό μέρος της μελωδίας του Nino Rota, την οποία είχε γράψει για την ταινία Amarcord.

Η αμεσότητα της ηλεκτροκίνησης στο πάτημα του γκαζιού είναι εκπληκτική όπως επίσης και η επιτάχυνση! Ωστόσο σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα ο στόχος δεν είναι οι επιδόσεις αλλά η αύξηση της αυτονομίας. Και σε αυτό το επίπεδο το ηλεκτρικό Fiat 500 τα καταφέρνει εξαιρετικά και κυριολεκτικά είναι στο… πόδι του οδηγού να καταφέρει την μέγιστη απόδοση της μπαταρίας.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός αν είναι συνετός και κινείται πέριξ των 110-120 χλμ./ώρα θα φτάσει και θα επιστρέψει άνετα στην Κόρινθο ή στην Χαλκίδα χωρίς να απαιτηθεί η φόρτισή του.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και αναβάσεις ο οδηγός θα πρέπει να είναι προσεκτικός καθώς η αυτονομία μπορεί να μειωθεί πιο γρήγορα από τα κανονικά επίπεδα.

Μέσα στην πόλη το ηλεκτρικό Fiat 500 βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και ο οδηγός του θα ωφεληθεί το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την κίνηση με μοναδικό στιλ. Άλλωστε όπου κινείται το Fiat 500e μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ενώ οι κάτοχοι δίκυκλων όταν βρίσκονται δίπλα στο αυτοκίνητο σταματούν για να χαζέψουν το εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου και ειδικά τον πίνακα οργάνων. Φυσικά το αυτοκίνητο διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας και η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι. Η εγγύηση της μπαταρίας είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος κτήσης και χρήσης

Εξοπλισμός

Αυτονομία

ΚΑΤΑ

Χώροι πίσω επιβατών