Δοκιμάζουμε το DS 4 ΕΑΤ8 με 180 ίππους!

Το ολοκαίνουργιο DS 4 αποτελεί μια εναλλακτική premium οικογενειακή επιλογή με μοναδική αισθητική και πολυτέλεια, crossover χρηστικότητα και hitech τεχνολογίες.

Όταν δε πρόκειται και για την βενζινοκίνητη έκδοση τότε σίγουρα ο οδηγός του θα εκτιμήσει δεόντως το χαμηλό κόστος χρήσης, την υψηλή μεταπωλητική αξία που έχει το γαλλικό μοντέλο μετά από αρκετά χρόνια χρήσης αλλά και τις εκρηκτικές επιδόσεις όταν πρόκειται για την έκδοση των 180 ίππων.

Στα παραπάνω θα πρέπει να αναφέρουμε και τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε μόλις 102,2 ευρώ.

Το DS 4 είναι το πιο ξεχωριστό DS που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα και σίγουρα θα προσελκύσει καταναλωτές από την ανταγωνιστική BMW καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα ανακαλύψουν ότι η ποιότητα, η φινέτσα και η αξιοπιστία μπορεί να μην κοστίζουν τελικά τόσο ακριβά…

Άλλωστε η τιμή εκκίνησης από 28.500 ευρώ για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση του DS 4 με τους 130 ίππους και οι 34.000 ευρώ για κορυφαία έκδοση των 180 ίππων αποτελούν δέλεαρ για τους υποψήφιους αγοραστές premium αυτοκινήτων

Μοναδική σχεδίαση

Το DS 4 σχεδιάστηκε για να επαναπροσδιορίσει τις βασικές αρχές της κατηγορίας των Premium C μοντέλων και απευθύνεται σε πελάτες που προσελκύονται από δύο σχήματα αμαξώματος: το νέο ελκυστικό Coupé-SUV και το παραδοσιακό συμπαγές hatchback.

Το νέο γαλλικό μοντέλο έχει εξαιρετικά ισορροπημένες αναλογίες και το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από νέα φωτιστική “υπογραφή”. Οι πολύ λεπτοί προβολείς συνδυάζονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν.

Το προφίλ συνδυάζει ρευστότητα και αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές. Οι λαβές των θυρών στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζονται με γλυπτές επιφάνειες στα πλάγια.

Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα.

Μοναδική γαλλική πολυτέλεια

Μέσα στην καμπίνα της DS 4 οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα πολυτελές και ξεχωριστό περιβάλλον. Το επίπεδο ποιότητας και συναρμογής είναι πολύ υψηλό, ενώ μια νότα διαφορετικότητας είναι η επένδυση Alcantara στην έκδοση Performance Line. Οι μεγάλες, καθαρές επιφάνειες, τα λίγα πλήκτρα δημιουργούν μια λιτή εικόνα, η οποία ολοκληρώνεται από τις κορυφαίες λύσεις της ψηφιακής φαρέτρας της DS Automobiles.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι… αόρατοι αεραγωγοί του συστήματος εξαερισμού DS Air έχουν τοποθετηθεί ψηλά και οι γρίλιες κατεύθυνσης δε φαίνονται…

Η Full HD οθόνη 10″ στο κέντρο του ταμπλό με 3D σύστημα πλοήγησης συνοδεύεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″, αλλά και από μια ακόμη οθόνη αφής 5″ χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το νέο infotainment DS IRIS System είναι πολύ εύκολο στη χρήση και ιδιαίτερα διαμορφώσιμο.

Οι διακόπτες σε σχήμα διαμαντιού για τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τοποθετημένοι ψηλά στην πόρτα, ενώ το κουμπί ρύθμισης των καθρεφτών είναι στο ταμπλό πίσω από το τιμόνι. Το ίδιο και οι κομψοί φυσικοί διακόπτες κάτω από αυτήν για άμεση πρόσβαση στο μενού του συστήματος κλιματισμού.

180 ίπποι

Το DS 4 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου, που αποδίδει 180 ίππους με 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί γρήγορα επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport ή οικονομικά έχοντας επιλέξει το αντίστοιχο πρόγραμμα Eco. Με την επιλογή ECO η κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,2 λίτρα./100 χλμ.

Γαλλική άνεση

Το DS 4 σίγουρα σε εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά με τις χειρολαβές να είναι «κρυμμένες» στις πόρτες και με το που πατά ο οδηγός το ξεκλείδωμα κάνουν την εμφάνισή τους όπως γίνεται άλλωστε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας ή σε ανταγωνιστικά premium μοντέλα.

Στο δρόμο το DS 4 παρά τα 1.400 κιλά του αμαξώματος απέδειξε ότι κινείται με άνεση και οικονομία προσδίδοντας και κορυφαίες επιδόσεις χωρίς να υπάρχει μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το DS 4 αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό και απόλυτα ασφαλές ακόμη και όταν το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα χωρίς μάλιστα να αντιλαμβάνονται οι επιβάτες την ταχύτητα κίνησης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο καθώς τα περιθώρια πρόσφυσής του είναι πολύ υψηλά.

Μέσα στην πόλη οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι διακριτικά σφιχτές ωστόσο έχουν ρυθμιστεί κατάλληλα για να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη με τους αισθητήρες αλλά η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας έκανε αισθητή την απουσία της…

ΥΠΕΡ

Πολυτέλεια

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας