Δοκιμάζουμε το DS 4 1,5 BlueHDi EAT8 με 130 ίππους!

Το ολοκαίνουργιο DS 4 αποτελεί μια εναλλακτική premium οικογενειακή επιλογή με μοναδική αισθητική και πολυτέλεια, crossover χρηστικότητα και hitech τεχνολογίες.

Όταν δε πρόκειται και για την πετρελαιοκίνητη έκδοση τότε σίγουρα θα εκτιμήσει δεόντως κανείς το ελάχιστο κόστος χρήσης, την τεράστια αυτονομία κίνησης από φουλάρισμα σε φουλάρισμα και βέβαια την υψηλή μεταπωλητική αξία που έχει το γαλλικό μοντέλο μετά από αρκετά χρόνια χρήσης.

Στα παραπάνω θα πρέπει να αναφέρουμε και τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε μόλις 80 ευρώ.

Το DS 4 είναι το πιο ξεχωριστό DS που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα και σίγουρα θα προσελκύσει καταναλωτές από τις ανταγωνιστικές Mercedes-Benz και BMW καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα ανακαλύψουν ότι η ποιότητα, η φινέτσα και η αξιοπιστία μπορεί να μην κοστίζουν τελικά τόσο ακριβά…

Άλλωστε η τιμή εκκίνησης από 28.900 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση του DS 4 με τους 130 ίππους και οι 31.400 ευρώ για την diesel έκδοση των 130 ίππων σίγουρα αποτελούν δέλεαρ για τους υποψήφιους αγοραστές premium αυτοκινήτων

Μοναδική σχεδίαση

Το DS 4 σχεδιάστηκε για να επαναπροσδιορίσει τις βασικές αρχές της κατηγορίας των Premium C μοντέλων και απευθύνεται σε πελάτες που προσελκύονται από δύο σχήματα αμαξώματος: το νέο ελκυστικό Coupé-SUV και το παραδοσιακό συμπαγές hatchback.

Το νέο γαλλικό μοντέλο έχει εξαιρετικά ισορροπημένες αναλογίες και το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από νέα φωτιστική “υπογραφή”. Οι πολύ λεπτοί προβολείς συνδυάζονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν.

Το προφίλ συνδυάζει ρευστότητα και αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές. Οι λαβές των θυρών στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζονται με γλυπτές επιφάνειες στα πλάγια.

Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα.

Μοναδική γαλλική πολυτέλεια

Το DS 4 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, με απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και κορυφαία εργονομία, με κάθε μέρος να είναι ενσωματωμένο διαισθητικά, τόσο για τη λειτουργία, όσο και για την εμφάνιση. Αυτή η ρευστότητα στην όψη, διέπεται από καινοτομίες που στοχεύουν στη δημιουργία περιβάλλοντος πλήρους ηρεμίας στην καμπίνα επιβατών.

Η αίσθηση της αρμονίας στο εσωτερικό, τονίζεται από εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό με δυνατότητα χρωματικής επιλογής που μπορεί να εξατομικευτεί και να συμβάλει στη συνολική αίσθηση ηρεμίας.

Οι διακόπτες σε σχήμα διαμαντιού για τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τοποθετημένοι ψηλά στην πόρτα, ενώ το κουμπί ρύθμισης των καθρεφτών είναι στο ταμπλό πίσω από το τιμόνι. Η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών είναι άριστα ενσωματωμένη στο ταμπλό και έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το ίδιο και οι κομψοί φυσικοί διακόπτες κάτω από αυτήν για άμεση πρόσβαση στο μενού του συστήματος κλιματισμού. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι… αόρατοι αεραγωγοί του συστήματος εξαερισμού DS Air έχουν τοποθετηθεί ψηλά και οι γρίλιες κατεύθυνσης δε φαίνονται…

130 ίπποι

Το DS 4 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 BlueHDi, που αποδίδει 130 ίππους με 300 Nm ροπής και συνδυάζεται με σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης με υγρό εξάτμισης AdBlue.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί γρήγορα επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport ή οικονομικά έχοντας επιλέξει το αντίστοιχο πρόγραμμα Eco.

Με την επιλογή ECO η κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 λίτρα./100 χλμ. με αποτέλεσμα η αυτονομία να ξεπερνά τα 900 χλμ.!

Γαλλική άνεση

Το DS 4 σίγουρα σε εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά με τις χειρολαβές να είναι «κρυμμένες» στις πόρτες και με το που πατά ο οδηγός το ξεκλείδωμα κάνουν την εμφάνισή τους όπως γίνεται άλλωστε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας ή σε ανταγωνιστικά premium μοντέλα.

Στο δρόμο το DS 4 παρά τα 1.400 κιλά του αμαξώματος απέδειξε ότι κινείται με άνεση και οικονομία προσδίδοντας και ικανοποιητικές επιδόσεις χωρίς να υπάρχει αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το DS 4 αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό και απόλυτα ασφαλές ακόμη και όταν το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα χωρίς μάλιστα να αντιλαμβάνονται οι επιβάτες την ταχύτητα κίνησης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο καθώς τα περιθώρια πρόσφυσής του είναι πολύ υψηλά.

Μέσα στην πόλη οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι διακριτικά σφιχτές ωστόσο έχουν ρυθμιστεί κατάλληλα για να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη με τους αισθητήρες αλλά η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας έκανε αισθητή την απουσία της…

ΥΠΕΡ

Πολυτέλεια

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας