Δοκιμάζουμε το Citroen C3 Aircross 1.2 Auto με 130 ίππους!

Το Citroen C3 Aircross αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας, αποτελώντας τον “μικρό” της εκπρόσωπο στα οχήματα SUV. Θέλοντας να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τη θέση του στην κατηγορία, τo γαλλικό μοντέλο συνδυάζει για πρώτη φορά την ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.2 Puretech ισχύος 130 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο EAT6, σε ένα “πακέτο” που ποντάρει και στο ελκυστικό κόστος κτήσης του.

Μάλιστα το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross με compact διαστάσεις αλλά περισσότερη πρακτικότητα αποδεικνύεται ότι έχει όλα τα προσόντα για να καλύψει οποιαδήποτε ανάγκη εντός αλλά και εκτός πόλης.

Το Citroen C3 Aircross πέρασε από τη φάση ανανέωσης με τη γαλλική εταιρία να δίνει έμφαση τόσο στην αναθεωρημένη εξωτερική του εικόνα, όσο και στα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης.

Οι τιμές διάθεσης για το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross για την βασική έκδοση 1.2Τ 110Ps Feel Pack ξεκινούν από τα 20.400 ευρώ ενώ για την πιο ισχυρή έκδοση 1.2Τ 130Ps Shine με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας η τιμή αυξάνεται στα 24.650 ευρώ.

Πιο δυναμικό και όμορφο

Το ανανεωμένο C3 Aircross έχει αποκτήσει ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό με το εμπρός μέρος του να υιοθετεί τις τελευταίες σχεδιαστικές «εξελίξεις» της γαλλικής εταιρίας. Ο νέος προφυλακτήρας και τα σαφώς μικρότερα κύρια φωτιστικά σώματα αποτελούν τις βασικές αλλαγές που παρατηρεί κανείς στο εμπρόσθιο μέρος. Επίσης οι απαλές καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους στις ακμές και τις έντονες γωνίες.

Από το πλάι ξεχωρίζει η απόσταση 178 χιλιοστών από το έδαφος και οι μπάρες οροφής, στοιχεία τα οποία ενισχύουν την δυναμική εικόνα ενός SUV μοντέλου.

Στο πίσω μέρος επίσης καταγράφεται μια πιο δυναμική εικόνα με τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα να τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου.

Επίσης υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς προσφέρεται σε πλειάδα χρωματικών επιλογών και διχρωμία αμαξώματος, τα οποία αποτέλεσαν μεγάλο δέλεαρ για πολλούς καταναλωτές.

Κορυφαία ποιότητα κατασκευής

Στο εσωτερικό, η μοντέρνα, χαρακτηριστική εικόνα του μικρού της γαλλικής εταιρίας έχει διατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό ενώ φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα προσεγμένη η αισθητική του ταμπλό η οποία ενισχύεται από την ποιοτική επιλογή των υλικών, που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του.

Η νέα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει πλέον καλύτερα και πιο ευκρινή γραφικά, ωστόσο απαιτεί κάποια εξοικείωση, αφού ακόμα και ο έλεγχος του κλιματισμού βρίσκεται στο μενού της οθόνης. Φυσικά η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως είναι και τα συστήματα Coffee Brake Alert, Hill Assist, Speed Limit Information & Intelligent Speed Adaptation, η αυτόματη λειτουργία προβολέων και το Cruise Control.

Χώροι για τοποθέτηση αντικειμένων υπάρχουν αρκετοί στο εσωτερικό του μικρού SUV, στην κεντρική κονσόλα και στις μεγάλες θήκες στις πόρτες, με το ντουλαπάκι του συνοδηγού να έχει ύψος αλλά και βάθος για τη φιλοξενία και μεγαλύτερων αντικειμένων.

Τα αναπαυτικά καθίσματα με τις ποιοτικές και ευχάριστες στην αφή επενδύσεις προσφέρουν άνεση τόσο στους εμπρός όσο και σε εκείνους που κάθονται πίσω.

Η Citroen έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην εκμετάλλευση των 4.160 χλστ. που είναι το μήκος του C3 Aircross, προσφέροντας μια ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις επιβαίνοντες με αρκετό χώρο. Παράλληλα, πολύ καλή είναι και η εκμετάλλευση του μεγάλου και κανονικού σχήματος χώρου αποσκευών, που φέρει και «δέστρες» για να δέσετε με ασφάλεια μεγαλύτερα και βαριά αντικείμενα με τη χωρητικότητα του να ξεκινά από τα πολύ καλά 410 λίτρα.

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 Puretech του ομίλου PSA ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 (6 σχέσεων) το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμο να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του Citroen C3 Aircross χωρίς να χρειάζεται να καταναλώνει τεράστιες ποσότητες καυσίμου. Μάλιστα κατά την διάρκεια της δοκιμής μας το γαλλικό μοντέλο χρειάζονταν περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με μεικτή χρήση…

Επίσης ένα μπουτόν «S» στη βάση του ταμπλό δίνει τη δυνατότητα βελτίωσης στους χρόνους των αλλαγών και διατήρησης των στροφών υψηλότερα.

Γαλλική άνεση

Ο βενζινοκινητήρας του 1,2 λίτρου των 130 ίππων και 234 Nm παρέχει παράλληλα την απαραίτητη ώθηση για να εκμεταλλευτείτε τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης χωρίς κόπο. Βέβαια αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς την τρικύλινδρη φύση του κινητήρα ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας, με τους κραδασμούς να υπάρχουν αλλά να μην γίνονται ποτέ ενοχλητικοί.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Citroen C3 Aircross κινείται με την ίδια άνεση όπως και στην πόλη ενώ ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα παραμένει εντυπωσιακά ευθύβολο και σταθερό χωρίς να προκαλούνται έντονοι θόρυβοι. Ωστόσο αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα απολαύσει ένα ήρεμο και άνετο ταξίδι με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που υπολογίζεται σε 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα. Κάτω από έντονη πίεση το αμάξωμα του γαλλικού μοντέλου εμφανίζει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης του C3 Aircross είναι πραγματικά εντυπωσιακά.

Μέσα στην πόλη το Citroen C3 Aircross με αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μια «όαση» μέσα στην έρημο καθώς όλα είναι απλά και ήρεμα. Ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου ενώ η ύπαρξη συστήματος Start – Stop θα μειώσει τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές CO2. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη υπόθεση με την ύπαρξη αισθητήρων ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει έντονη την απουσία της.

Εκτός δρόμου το γαλλικό μοντέλο θα κινηθεί άνετα σε χωματόδρομους ή επαρχιακούς δρόμους με την ανάρτηση να φιλτράρει στο μέγιστο τις κακοτεχνίες ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης ή του συστήματος Grip Control δεν επιτρέπουν την κίνηση σε άμμο, χιόνι ή δύσβατες περιοχές

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Ποιότητα κατασκευής

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας