Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1.2 PureTech Origins με 110 ίππους!

Το Citroen C3 αναμφισβήτητα αποτελεί best-seller για την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς το επιλέγουν χιλιάδες ιδιώτες καταναλωτές αλλά και οι στελέχη εταιρειών. Ο λόγος εστιάζεται στη μοναδική του σχεδίαση, στους έξυπνα διαμορφωμένους χώρους στην καμπίνα επιβατών αλλά και στους άκρως οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που μειώνουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τον πλούσιο εξοπλισμό αλλά και την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση και σίγουρα έχουμε ένα μοντέλο που δύσκολα συναντά κανείς σε όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε τόσο χαμηλή τιμή.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας το C3 1.2T με τους 110 ίππους στην έκδοση Origin η οποία αποτίει φόρο τιμής για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και διαθέτει διάφορες ουσιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά έναντι των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου.

Παράλληλα ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης γεγονός που δικαιολογεί το κόστος απόκτησης που κυμαίνεται κοντά στις 16.000 ευρώ. Τέλος τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 106 ευρώ ενισχύοντας κατά πολύ την μεταπωλητική αξία του μοντέλου…

Origins

Το Citroen C3 αποτέλεσε τουλάχιστον σχεδιαστικά τον διάδοχο του C4 Cactus που θα παρουσιαστεί εντός του Ιουνίου του 2020 και διακρίνεται για την φουτουριστική του εμφάνιση που κάποιοι λατρεύουν και κάποιοι άλλοι μισούν.

Όπως και να έχει το θέμα το C3 ειδικά στην έκδοση Origin αποτελεί ένα μοναδικό μοντέλο με ξεχωριστή σχεδίαση που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο και μαγνητίζει τα βλέμματα είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένο.

Το μπρονζέ χρώμα που είναι βασικό στοιχείο της έκδοσης Origin κάνει έντονη την παρουσία στους προβολείς ομίχλης, στα airbumbs, στους πλαϊνούς καθρέπτες, σε κάποιες λωρίδες στην Τρίτη κολώνα ενώ επίσης το λογότυπο με την ένδειξη «Origin 1919» υπενθυμίζει τα 100 χρόνια της εταιρείας. Παράλληλα τα φιμέ τζάμια στα πίσω παράθυρα, οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών αλλά και η διχρωμία της οροφής δημιουργούν ένα σπορ και άκρως νεανικό μοντέλο που καταφέρνει να προσελκύσει όλες τις ηλικίες και κατηγορίες καταναλωτών.

Κατά τα λοιπά τα φωτιστικά σώματα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόσθιο μέρος του αυτοκινήτου όπως και στο πίσω τμήμα ενώ τα προστατευτικά πλαστικά καλύμματα δίνουν έναν τόνο off-roar στο μικρό γαλλικό μοντέλο.

Πλούσιος εξοπλισμός…

Τα γαλλικά μοντέλα έχουν μια πολύ μεγάλη παράδοση που συνδυάζεται με την λέξη άνεση! Έτσι λοιπόν αποδείχθηκε ότι οι Γάλλοι τεχνικοί διατήρησαν το βασικό συστατικό της επιτυχίας τους και στην καμπίνα επιβατών του Citroen C3 Origin.

Ωστόσο η ειδική έκδοση περιλαμβάνει σημαντικές λεπτομέρειες που την διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες όπως η μπρονζέ λωρίσα που έχει τοποθετηθεί στο ταμπλό ενώ παράλληλα υπάρχουν εμφανείς ραφές στις επενδύσεις με το ίδιο έντονο χρώμα. Τα καθίσματα είναι σε γκρι επένδυση και έχουν την υπογραφή «Origins», ενώ ακόμα και τα… πατάκια έχουν μπρονζέ λεπτομέρειες!

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, η συγκεκριμένη έκδοση βασίζεται στο επίπεδο Shine και από εκεί και πέρα έχουν προστεθεί αρκετά έξτρα στοιχεία όπως ενεργό Cruise Control με ρύθμιση ορίου ταχύτητας, αυτόματη ενεργοποίηση-απενεργοποίηση προβολέων, υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, ενεργό σύστημα πέδησης κινδύνου, προειδοποίηση για στάση και διάλειμμα για καφέ, κάμερα οπισθοπορείας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κ.λπ.

Το C3 προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, που μπορούν να χωρέσουν τα πόδια και το κεφάλι τους χωρίς να αισθάνονται στριμωγμένα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ένα κορυφαίο σε χωρητικότητα χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 300 λίτρα, διευκολύνοντας έτσι σημαντικά τη χρήση του ως μοναδικού αυτοκινήτου από μία οικογένεια, όπως συνηθίζεται συχνά στις μέρες μας για τα σούπερ μίνι.

110 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,2 λίτρου το οποίο αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διακρίνεται για την κλιμάκωση αλλά και την αίσθησή του.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα «ζωηρός» εξαιτίας βέβαια των τριών κυλίνδρων αλλά και της ύπαρξης τούρμπο ωστόσο η έλλειψη του θορύβου που συνήθως παράγουν οι κινητήρες με 3 κυλίνδρους είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Ο οδηγός κατά την κίνηση του αυτοκινήτου δεν πρόκειται να αντιληφθεί ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας αλλά ούτε και όταν βρίσκεται ακινητοποιημένο στα φανάρια και λειτουργεί ο κλιματισμός καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο κινητήρας απενεργοποιείται από το σύστημα Start-Stop.

Επίσης ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για την κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμαίνεται σε περίπου 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ όταν κινηθεί κανείς στο εθνικό οδικό δίκτυο στα όρια του ΚΟΚ μειώνεται περαιτέρω και πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Γαλλική άνεση

Αυτό που χαρακτηρίζει την εικόνα του C3 είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση που προσφέρει, η οποία θα λέγαμε ότι είναι κορυφαία για την κατηγορία. Κάτι που ανταποκρίνεται στη εξαιρετική παράδοση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα και ιδιαίτερα της Citroen στον τομέα της άνεσης. Αυτό είναι προφανές ότι κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο, ιδιαίτερα εντός αστικού περιβάλλοντος, χωρίς βέβαια να παρουσιάζει προβλήματα στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας σε αυτοκινητόδρομο το C3 αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση, ασφάλεια και οικονομία με ταχύτητες κοντά στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί και πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα ο δείκτης του ταχύμετρου είναι ικανός να ξεπεράσει ακόμη και τα 190 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτου με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα αναγκαστεί να καταφύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων για να κινηθεί κάπως πιο γρήγορα ενώ η μαλακή ανάρτηση οφείλεται στις όποιες κλίσεις του αμαξώματος οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Άλλωστε ο χαρακτήρας του C3 δεν είναι τέτοιος και οι τεχνικοί έχουν προσανατολιστεί με γνώμονα την άνεση!

Εντός αστικού περιβάλλοντος το Citroen C3 δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς απέδειξε ότι είναι ευκολοοδήγητο, άνετο, ευέλικτο και οικονομικό!

Άλλωστε τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας του; Την άνεση που μάλλον μόνο στο γαλλικό μοντέλο θα βρει με την ανάρτηση να εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος να το βοηθούν για «αναρριχήσεις» στα πεζοδρόμια χωρίς όμως να φοβάται ο οδηγός μην σκίσει τα ελαστικά…

Επιπλέον η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αποτελεί πραγματικό σύμμαχο για τους  έμπειρους ή άπειρους οδηγούς κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική Αξία

ΚΑΤΑ

Χώρος πίσω επιβατών