Δοκιμάζουμε το Audi Q3 45 TFSI e με 245 ίππους!

H Audi εξακολουθεί να διατηρεί όλα τα είδη καυσίμων στα μοντέλα της ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει επιχειρήσει μια σαφή στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα plug-in υβριδικά συστήματα με στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 αλλά και το κόστος χρήσης για τους ιδιοκτήτες τους.

Το Audi Q3 45 TFSI e είναι ένα από αυτά και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 46.550 ευρώ. Επίσης, με λιανική τιμή προ φόρων που διαμορφώνεται στα 35.395 ευρώ, αποτελεί ιδανική επιλογή για εταιρικούς χρήστες. Για όσους θέλουν την πιο σπορτίφ έκδοση S line (όπως το μοντέλο της δοκιμής μας), αυτή κοστίζει από 52.550 ευρώ

Βέβαια θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως το γερμανικό πολυτελές μοντέλο είναι κατά πολύ φθηνότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα των Mercedes-Benz και BMW τα οποία κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω και δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε περισσότερο…

Να τονίσουμε επίσης ότι ο κάτοχος του Audi Q3 45 TFSI e δεν θα πληρώνει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Στιβαρή σχεδίαση

Σχεδιαστικά, οι γραμμές του plug-in υβριδικού Audi Q3 δεν αλλάζουν συγκριτικά με αυτές των υπολοίπων εκδόσεων του μικρομεσαίου SUV, με το αυτοκίνητο να είναι καλαίσθητο, δυναμικό και σύμφωνο με την πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της μάρκας. Τα μοναδικά σημεία που προδίδουν πως πρόκειται για plug-in έκδοση αποτελούν η έξτρα τάπα για τη σύνδεση της πρίζας φόρτισης ακριβώς μπροστά από την πόρτα του οδηγού, αλλά και το υψηλότερο κατά 10 χλστ. αμάξωμα, που απαίτησε η έξτρα προσθήκη της μπαταρίας.

Από εκεί κι έπειτα, σε επίπεδο σχεδιασμού, το σύνολο είναι καλαίσθητο, αποπνέοντας παράλληλα την πολυτέλεια που θέλει η Audi για τα μοντέλα της.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Audi Q3, έτσι και στην PHEV εκδοχή του τα υλικά είναι ποιοτικά με μαλακά πλαστικά σε πολλές επιφάνειες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή στη λεπτομέρεια ενώ ιδιαίτερα έντονη είναι και η τεχνολογία.

Ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από την ύπαρξη των αναπόσπαστων πλέον ψηφιακών οθονών που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών, που παρέχει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται ο χειριστής του Q3 45 TFSI e. Συμπληρωματικά υπάρχει κι η οθόνη για το infotainment με διαγώνιο 10,1 ιντσών.

Εργονομικά, τα πάντα βρίσκονται τοποθετημένα στη σωστή θέση, εκτός ίσως από το κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα που είναι χαμηλά και πάνω στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχουν και παραδοσιακά χειριστήρια που διευκολύνουν τη χρήση του κλιματισμού.

Στο πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος έχει μειωθεί αρκετά σε σχέση με αυτό των «συμβατικών» εκδόσεων (380 λτ. από 530 λτ.), ενώ παράλληλα απουσιάζει και το συρόμενο πίσω κάθισμα που διαθέτουν στάνταρ τα υπόλοιπα Q3.

245 ίπποι

Κάτω από το καπό του Audi Q3 45 TFSI e της δοκιμής μας υπήρχε το γνώριμος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.4 λίτρου ΤFSI, με ισχύ 150 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων. Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 245 ίππους και η ροπή τα 400 Nm γεγονός που προσδίδουν κορυφαίες επιδόσεις. Με το ξεκίνημα του μοτέρ ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται μόνο όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη.

Το μεγάλο όμως πλεονέκτημα είναι η μέση εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου της τάξεως των 1,6 λτ./100 χλμ. ωστόσο στην πράξη η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 4,9 λίτρα ενώ όταν κινούμασταν αμιγώς με ηλεκτρισμό η κατανάλωση καυσίμου διατηρήθηκε σε μηδενικά επίπεδα

Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει διάφορες λειτουργίες για το αυτοκίνητο όπως με την επιλογή «Auto Hybrid», το σύστημα εποπτεύει πάντοτε τη συνεργασία των δύο κινητήρων. Στο «Battery Hold» φροντίζει να υπάρχει πάντοτε ένα ποσοστό ενέργειας για μετάπειτα χρήση και το «Battery Charge» που χρησιμοποιεί το θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία, με τον ανάλογο βέβαια αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου.

Η φόρτιση της μπαταρίας σε φορτιστή 11Kw θα διαρκέσει περίπου 3 ώρες και 45 λεπτά ενώ σε μια οικιακή πρίζα ο χρόνος φόρτισης αγγίζει τις 6 ώρες.

Γερμανική υπεροχή

Το Audi Q3 45 TFSI e στο δρόμο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας κύλισης. Και στην πράξη, το γερμανικό SUV τα καταφέρνει πολύ καλά, παρά το αυξημένο του βάρος, προσφέροντας στους επιβάτες του άνετες καθημερινές μετακινήσεις.

Στην εθνική οδό, το plug-in υβριδικό Audi Q3 είναι σταθερό και ασφαλές ενώ σε εξαιρετικά επίπεδα βρίσκεται η ηχομόνωση, με τους επιβαίνοντες να απολαμβάνουν τις διαδρομές.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ανάρτηση προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, κρατώντας σε λογικά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος.

Μέσα στην πόλη το γερμανικό πολυτελές μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο και άκρως οικονομικό καθώς ο οδηγός του μπορεί να κινηθεί χωρίς να καταναλώσει ούτε ένα λίτρο βενζίνης για περίπου 50 χιλιόμετρα!

Όσον αφορά στην διαδικασία παρκαρίσματος ο Audi Q3 45 TFSI e διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας οπότε όλα πραγματοποιούνται με ιδιαίτερη ευκολία ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική Αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης