Δοκιμάζουμε το Audi A1 30 TFSI S-Line

To νέο Audi A1 αποτελεί ένα αυτοκίνητο με μοναδική ποιότητα κατασκευής, με εντυπωσιακή σχεδίαση ειδικά στην έκδοση S-Line, πολύ πλούσιο εξοπλισμό, καλές επιδόσεις, χαμηλό κόστος χρήσης και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Με το νέο μοντέλο η εισαγωγική εταιρεία ευελπιστεί ότι θα αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις της στην Ελλάδα καθώς το A1 με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου φαντάζει ιδανικό για τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας.

Μοναδική ένσταση φαντάζει η τιμή διάθεσης του γερμανικού μοντέλου η οποία ξεκινά λίγο πάνω από τις 22.000 ευρώ για την βασική έκδοση ενώ η έκδοση S-Line κυμαίνεται λίγο κάτω από τις 24.000 ευρώ. Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ανέρχονται σε 107,8 ευρώ καθώς οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα.

Μαγνητίζει τα βλέμματα

Το νέο Audi A1 στην έκδοση S-Line είναι πλέον επιβεβαιωμένο ότι αποτελεί ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο που έχει πολύ «άγρια» εμφάνιση με αποτέλεσμα να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο!

Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που μας σταμάτησαν και μας ρώτησαν πόσα άλογα είναι, ποια είναι η τελική του ταχύτητα ή κάποιοι άλλοι μας προκάλεσαν για να δουν πόσο γρήγορο είναι.

Ωστόσο η έκδοση ήταν S-Line και όχι S που κάποιοι είχαν στο μυαλό τους από τη γνωστή σειρά γρήγορων μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο σημείο που το καπό ενώνεται με την μάσκα, τα φωτιστικά σώματα, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ όπως και οι διαχύτες στο πίσω μέρος δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις πραγματικά γρήγορες εκδόσεις του μοντέλου!

Παράλληλα τα φώτα ημέρας LED δίνουν ένα ξεχωριστό τόνο στο σπορ αυτοκίνητο.

Hitech εσωτερικό

Το Α1 δεν είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο ωστόσο αποδείχθηκε ότι οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως τη καμπίνα επιβατών η οποία μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 επιβάτες.

Ωστόσο τόσο ο οδηγός όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες του A1 θα εντυπωσιαστούν από τη χρήση υψηλής τεχνολογίας που είναι διάχυτη στο ταμπλό του αυτοκινήτου η οποία κερδίζει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές.

Η πρόσοψη του ταμπλό χωρίζεται σε τρία τμήματα, εκ των οποίων το αριστερό περιλαμβάνει τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων και το κεντρικό την οθόνη του MMI που κοιτάζει στον οδηγό.

Το δεξί αντιστοιχεί στο συνοδηγό και χαρακτηρίζεται από τη σύνθεση αεραγωγών που σταδιακά γίνεται σήμα κατατεθέν των σύγχρονων Audi.

Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η θέση οδήγησης καλή, όπως και η συνολική εργονομία.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει με επαρκή χώρο για τις αποσκευές 4 ενηλίκων, καθώς αγγίζει τα 335 λίτρα, πλησιάζοντας τα επίπεδα της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Όσον αφορά στον εξοπλισμός θα λέγαμε ότι διαθέτει τα πάντα μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, έγχρωμη οθόνη αφής, κάρτα SDXC Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

116 ίπποι

Παρά το γεγονός του… άγριου παρουσιαστικού του Audi A1 S-Line κάτω από το καπό του είχε τοποθετηθεί ο γνωστό τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 20,4 χλγρ. από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων S-Tronic διπλού συμπλέκτη το οποίο διακρίνεται για την λειτουργία του και την κλιμάκωσή του.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα «ζωντανός» και οικονομικός εξαιτίας της ύπαρξης τριών κυλίνδρων αλλά και του turbo εξασφαλίζοντας και ικανοποιητικές επιδόσεις στο μικρό Audi καθώς από στάση τα πρώτα 100 χλμ. έρχονται σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 203 χλμ./ώρα.

Στον τομέα της κατανάλωσης όλα εξαρτώνται από τον οδηγό του Audi A1 καθώς όσο περισσότερο πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τόσο αυξάνεται και η κατανάλωση. Πάντως η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε περίπου 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με συντηρητική οδήγηση. Με μικρές αταξίες η κατανάλωση ξεπερνά εύκολα τα 8,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ευχάριστο στην οδήγηση

Η εξωτερική εμφάνιση του Audi A1 S-Line σε προδιαθέτει για υψηλές ταχύτητες και ανέβασμα της αδρεναλίνης ωστόσο μόλις εκκινήσεις τον χιλιάρη κινητήρα θα λέγαμε ότι… προσγειώνεσαι απότομα καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι το αυτοκίνητο που οδηγείς δεν είναι κατασκευασμένο για όλα τα παραπάνω ή τουλάχιστον όχι για ακραία πράγματα.

Το μικρό τιμόνι, τα paddles, τα ψηφιακά όργανα, οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα και άλλα τόσα έξτρα δημιουργούν ένα απίστευτο παρουσιαστικό το οποίο όμως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον μικρό και οικονομικό κινητήρα.

Ωστόσο το A1 S-Line με τους 116 ίππους κατάφερε να μας κερδίσει συνολικά καθώς στο εθνικό οδικό δίκτυο απέδειξε ότι μπορεί να μην έχει την τεράστια ιπποδύναμη αλλά κινείται με άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό. Αν πάλι ο οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η κατανάλωση πέφτει πολύ χαμηλά ακόμη και κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το μικρό Audi απέδειξε ότι έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης είναι ακριβές και οι αντιδράσεις του στο όριο είναι προοδευτικές και όχι απότομες.

Βέβαια στα ανηφορικά κομμάτια ο κινητήρας δείχνει τις… αδυναμίες του και ο οδηγός αναγκάζεται να καταφεύγει στο κατέβασμα των σχέσεων όταν κινείται σε χειροκίνητη λειτουργία.

Μέσα στην πόλη το Audi A1 S-Line με τον χιλιάρη κινητήρα δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον μαγνητίζοντας και τα βλέμματα των περαστικών. Το μέγεθός του, το τιμόνι του αλλά και οι αναρτήσεις του είναι τέλεια ρυθμισμένες για το αστικό περιβάλλον ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ μπορεί να «τραυματιστούν» εύκολα…

Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι σχετικά εύκολη λόγω του μεγέθους του αυτοκινήτου και οι αισθητήρες παρκαρίσματος αποτελούν σύμμαχο για έναν άπειρο οδηγό. Ωστόσο με τόση τεχνολογία που έχει το αυτοκίνητο η έλλειψη κάμερας οπισρθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της.

Επίσης η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά και φιλτράρει στον μέγιστο βαθμό τον θόρυβο που παράγει το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο αλλά και οι ήχοι που ακούει κανείς στις μεγαλουπόλεις.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Οδική συμπεριφορά

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ