Δοκιμάζουμε την Toyota Corolla HSD με 180 ίππους

Η Toyota Corolla από μόνη της αποτελεί ένα ιστορικό όνομα για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς έχει πουλήσει πάνω από 46 εκατ. μονάδες στα 53 χρόνια παρουσίας της στην αγορά. Με λίγα λόγια η Corolla αποτελεί best-seller μοντέλο για την Toyota και το νέο μοντέλο σίγουρα θα πρέπει να ανταγωνιστεί τον… εαυτό της.

Σήμερα η νέα Corolla έχοντας περάσει στην 12η γενιά της παρουσιάζεται πληρέστερη από ποτέ ενώ η κορυφαία υβριδική έκδοση με τους 180 ίππους που δοκιμάσαμε πραγματικά μας εντυπωσίασε με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, με την ουσιαστικότερη και ορθότερη κίνηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με τον εξοπλισμό της και βέβαια με την τιμή διάθεσής της η οποία κυμαίνεται γύρω στα 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από πολυετή εγγύηση.

Επίσης ο ιδιοκτήτης της δεν θα χρειάζεται να καταβάλλει ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Δυναμική εμφάνιση

Η νέα Toyota Corolla έχει σχεδιαστεί από την αρχή και σίγουρα οι σχεδιαστές της ήθελαν να δώσουν έναν δυναμισμό στο κορυφαίο τους μοντέλο και όπως αποδείχθηκε τα κατάφεραν πάρα πολύ καλά!

Στο εμπρόσθιο μέρος της Corolla ξεχωρίζει ο προφυλακτήρας με τις έντονες γωνίες ο οποίος με τα δυναμικά φωτιστικά σώματα και τη μάσκα να δένουν αρμονικά προσδίδουν ένα «άγριο» σύνολο που σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε υβριδικό μοντέλο!

Στο πίσω μέρος επίσης ο προφυλακτήρας κάνει έντονη την παρουσία του και τα φωτιστικά σώματα να δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας και σοβαρότητας χωρίς όμως να μην χαρακτηρίζεται σπορ .

Επίσης, η έκδοση Sport της Corolla που διατίθεται αποκλειστικά με αυτό τον κινητήρα ξεχωρίζει αισθητικά με το δίχρωμο bi-tone αμάξωμα το οποίο είναι διαθέσιμο σε 4 επιλογές τις ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ που όμως μπορεί να «τραυματιστούν» εύκολα και τα φιμέ κρύσταλλα, που προσδίδουν στο ήδη δυναμικό και κομψό αμάξωμα της Corolla πιο ξεχωριστή αισθητική.

Sport αλλά και Hitech εσωτερικό

Η εικόνα στο εσωτερικό της Corolla Sport επίσης όπως και στο εξωτερικό της είναι πιο σπορ ώστε να τονίζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τις εντυπώσεις κερδίζουν τα νέα μπάκετ καθίσματα που διαμορφώνουν μια σπορ θέση οδήγησης, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που στη θέση Sport του συστήματος παραμετροποίησης, «κοκκινίζει» ενώ σπορ πινελιές υπάρχουν στο ταμπλό, τις πόρτες και στις επενδύσεις. Από κει και πέρα ο διάκοσμος παραμένει high-tech και ξεχωριστός, ενώ οι χώροι είναι ελαφρώς μειωμένοι για τα πόδια των πίσω επιβατών ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 313 λίτρα εξαιτίας της τοποθέτησης των μπαταριών του υβριδικού συστήματος στο δάπεδο αυτού.

Η χρήση σκληρών πλαστικών είναι περιορισμένη και το επάνω μέρος του ταμπλό έχει επενδυθεί με μαλακό και απορροφητικό υλικό που ανεβάζει πολύ τον πήχη στην κατηγορία.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών μέσω της οποία ο οδηγός ή συνοδηγός χειρίζονται το σύστημα πλοήγησης (προαιρετικό), το ηχοσύστημα αλλά και τα υπόλοιπα συστήματα συνδεσιμότητας. Επίσης υπάρχει ειδική ενότητα για την λειτουργία του οχήματος μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει πότε κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα, πότε φορτίζουν οι μπαταρίες, πότε κινείται με τον βενζινοκινητήρα καθώς επίσης και πότε κινείται και με τους δύο κινητήρες ταυτόχρονα.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό η υβριδική έκδοση της Corolla διαθέτει τα πάντα και δύσκολα οι υποψήφιοι αγοραστές θα βρουν κάποιο έξτρα αξεσουάρ για να προσθέσουν ωστόσο η έλλειψη του GPS έκανε αισθητή την απουσία του αλλά μπορεί να καλυφθεί με τη σύνδεση ενός κινητού τηλεφώνου.

Οικονομία και δύναμη

Η κορυφαία έκδοση της Corolla εφοδιάζεται με τον νέο δίλιτρο κινητήρα βενζίνης σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 180 ίππους και στα 190 Nm ροπής. Η κορυφαία έκδοση Sport διαθέτει ισχυρότερους κινητήρες και μεγαλύτερες μπαταρίες, με αποτέλεσμα να διαθέτει ένα πιο αποδοτικό αυτόνομο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ενώ επίσης διαθέτει και το αναβαθμισμένο e-CVT κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Στην πράξη το σύνολο εντυπωσιάζει με τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά ενώ είναι ικανό να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα της Corolla προσδίδοντάς του αρκετή ζωντάνια που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης.

Κατά την εκκίνηση τίθεται σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας και με αυτόν μπορεί να κινηθεί κανείς για μικρή απόσταση με ταχύτητες έως 115 χλμ./ώρα. Ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει όταν οι απαιτήσεις για επιτάχυνση αυξηθούν, ενώ κατά την αδράνεια και κατά το φρενάρισμα αυτός φορτίζει τις μπαταρίες του συστήματος.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η πραγματική μέση κατανάλωση να ανέρχεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα της τάξης των 5,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως σε αστικές συνθήκες όπου το υβριδικό σύστημα έχει και μεγαλύτερο ρόλο, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,8 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα και το κιβώτιο αν και σαφώς καλύτερο από το απλό e-CVT ωστόσο και πάλι δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως σε σπορ αναζητήσεις.

Από την άλλη μεριά όμως τα κινητήρια σύνολα προσδίδουν και μια «ζωντάνια» στην κίνηση της Corolla και ανταποκρίνονται άμεσα στα καλέσματα του οδηγού και τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Χρόνος πολύ καλός για υβριδικό αυτοκίνητο!

Ποιότητα κύλισης

Ένα ακόμη δυνατό σημείο της νέα υβριδικής Corolla αφορά στην ποιότητα κύλισης που έχει αποκτήσει η οποία είναι ξεκάθαρα βελτιωμένη σε όλα τα επίπεδα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο διακρίνεται για την ευθύτητα και την στιβαρότητά του ενώ αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ η οικονομία είναι δεδομένη.

Τώρα αν θέλει να κινηθεί με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα τότε θα πρέπει να εξοικειωθεί με τον θόρυβο που παράγεται εξαιτίας του CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η νέα Corolla απέδειξε πως έχει αποκτήσει υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης και είναι εντελώς προβλέψιμη ενώ εξαιρετική ήταν και η απόδοση των φρένων αλλά και των συστήματος διεύθυνσης.

Μέσα στην πόλη η Corolla κινείται αθόρυβα και άκρως οικονομικά με την ανάρτηση να φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Κόστος χρήσης

Ποιότητα

Εξοπλισμός

Ηλεκτροκινητήρας

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη συστήματος GPS