Δοκιμάζουμε την Mustang Mach-e X AWD με 351 ίππους!

H Ford μπαίνει δυνατά στη μάχη των ηλεκτρικών και κάνει τη διαφορά με το δικό της τρόπο μέσω της Mustang Mach-E Χ AWD ρίχνοντας το γάντι στους ανταγωνιστές!

Με την Mustang Mach-E η Ford κάνει τη διαφορά προσφέροντας μια εντυπωσιακή οδηγοκεντρική προσέγγιση αλλά και μια μεγάλη αυτονομία για ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι υποψήφιοι αγοραστές της.

Ωστόσο το εκπληκτικό στη νέα Mustang αποτελεί το γεγονός πως καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να συνδυάζει το θρυλικό όνομα που φέρει με τη νέα εποχή που είναι γεμάτη από τεχνολογία και ηλεκτροκίνηση.

Όταν μάλιστα αφορά και σε έναν SUV τότε η Mustang Mach-E X AWD σίγουρα παίζει χωρίς αντίπαλο καθώς με τιμή από 55.711 για την δικίνητη έκδοση και από 68.712 ευρώ στην 4κίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε, κανένα άλλο premium μοντέλο δεν μπορεί να σταθεί απέναντί της…

Μοναδική σχεδίαση

Σχεδιαστικά, η Mach-E δεν είναι ένα SUV, αλλά ένα μεγάλο crossover που έχει μήκος 4,731 μέτρων και απέχει μόλις 14,5 εκατοστά από το έδαφος. Το μακρύ καπό είναι ένα στοιχείο σύνδεσης με την Mustang, μόνο που δεν κρύβει κάποιο θερμικό μοτέρ αλλά ένα «frunk», όπως ονομάζεται ένα μικρό πορτμπαγκάζ 81 λίτρων.

Το αμάξωμα είναι μυώδες και δυναμικό ενώ τα adaptive LED φώτα αλλά και η κλειστή μάσκα και το αλογάκι να καλπάζει, όπως και οι καμπύλες των φτερών, στοιχεία τα οποία μεταφέρουν εμφατικά το DNA της Mustang.

Από το πλάι θα πρέπει να βάλεις αρκετά την φαντασία σου να δουλέψει για να πάει ο νου σου σε μια υπερυψωμένη Mustang με έντονη κλίση της οροφής και μια περίτεχνα ενσωματωμένη γυάλινη οροφή. Στο πίσω μέρος έχουν τοποθετηθεί τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με τις κάθετες φέτες.

Ο νέος ορισμός του hitech εσωτερικού

Η Ford προχώρησε ένα βήμα παραπάνω από πολλούς κατασκευαστές και στη νέα Mustang Mach-e X όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις δεν υπάρχουν λαβές στις πόρτες. Και αυτό επειδή ανοίγουν αυτόματα πιέζοντας ένα διακόπτη στην κολόνα του αμαξώματος και δίχως την χρήση κλειδιού. Χάρη στο Phone As A Key ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το smartphone του για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες ή να εκκινήσει το σύστημα πρόωσης δίχως την χρήση κλειδιού ή να βγει το κινητό από την τσέπη. Και τι γίνεται αν το κινητό μείνει από μπαταρία; Για αυτό υπάρχει ένα έξυπνο PIN στην μεσαία κολόνα για να ανοίξουν οι πόρτες και η εισαγωγή του στην οθόνη αφής.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι πρωτόγνωρη για ένα Ford, με την τεράστια κάθετης οθόνης των 15,5” να κάνει έντονη την παρουσία της. Σχεδόν τα πάντα ρυθμίζονται από αυτήν, ενώ πολύ σωστά υπάρχει στη βάση της ένα περιστροφικό χειριστήριο. Μπροστά από το τιμόνι υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη 10,2” που προσφέρει μια σειρά από περιεκτικές πληροφορίες, ενώ η κονσόλα φιλοξενεί το περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της κίνησης.

Ο εξοπλισμός θεωρείται υπερπλήρης ωστόσο το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κάνει πολύ έντονη την παρουσία του…

Σχετικά με την ποιότητα κατασκευής δεν υπάρχουν περιθώρια κριτικής αφού τα πάντα είναι προσεγμένα. Όσο για το πορτμπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα έως 519 λίτρα.

351 ίπποι

H Mach-E της δοκιμής μας είναι της κορυφαίας έκδοσης AWD Extended Range 351 ίππων. Με άλλα λόγια η τετρακίνητη με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 351 ίππους και τροφοδοτούνται με ενέργεια από την μπαταρία 98,7 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 88,0 kWh. Θεωρητικά η αυτονομία φτάνει τα 540 χιλιόμετρα, πρακτικά και ανάλογα με την κατανάλωση βρίσκεται στα 450 χιλιόμετρα.

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας σε έναν φορτιστή 22Kw η Mach-e X χρειάστηκε περίπου 4 ώρες για να φορτίσει πλήρως με την αυτονομία της μπαταρίας να έχει πέσει στο 29%.

Η Mach-E παίρνει ζωή πιέζοντας τον ανάλογο διακόπτη και από εκεί και πέρα ξεκινάς όπως με κάθε ηλεκτρικό. Δεν υπάρχει κιβώτιο, η επιτάχυνση είναι άμεση, αθόρυβη και εκρηκτική. Ωστόσο, η εμπειρία οδήγησης είναι διαφορετική ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα κίνησης. Το Whisper είναι το πιο ήρεμο, το Active το πιο ισορροπημένο για την καθημερινότητα και το Untamed το πιο σπορ για σβέλτη και πιο free οδήγηση.

Απόλυτη ασφάλεια και άνεση

Οδηγώντας την Mach-E αντιλαμβάνεσαι ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση αλλά δυστυχώς οι ταχυφορτιστές λείπουν από την Ελλάδα…

Το αυτοκίνητο με βάρος περίπου 2,2 τόνων κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ωστόσο δεν κρύβει το βάρος του. Ωστόσο η ρύθμιση της ανάρτησης και η τετρακίνηση μετατρέπουν την Mustang Mach-e X σε ένα απολαυστικό αυτοκίνητο το οποίο είναι αντάξιο των συμβατικών μοντέλων.

Ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση και ακρίβεια από το σύστημα διεύθυνσης ιδιαίτερα στη θέση Untamed το οποίο συνοδεύεται και από σύστημα παραγωγής ψεύτικου ήχου, που χαρίζει την ακουστική αίσθηση μίας «κλασικής» Mustang, παρά τον ηλεκτρικό της χαρακτήρα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Mustang Mach-e X είναι πληθωρική και σε κολλάει στο κάθισμα για πλάκα με την επιτάχυνσή της.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο δεν δείχνει να βολεύεται και η αυτονομία μειώνεται παραπάνω από όσο φαντάζεται ο οδηγός.

Επίσης στην υπερβολή φυσικά το βάρος δεν «κρύβεται», οδηγώντας σε υποστροφή μέχρι τα ηλεκτρονικά της να επέμβουν και να επαναφέρουν αυτοκίνητο και οδηγό, στην τάξη.

Μέσα στην πόλη η Mustang Mach-e X μαγνητίζει τα βλέμματα είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένη! Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος φιλτράρονται με τον καλύτερο τρόπο ενώ ο οδηγός δεν έχει το άγχος της αυτονομίας καθώς υπάρχουν παντού φορτιστές τουλάχιστον 22 Kw.

Εκτός δρόμου η Mustang Mach-e Χ θα κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομους και αμμώδεις επιφάνειες ωστόσο η χαμηλή απόσταση από το έδαφος δεν ενδείκνυται για σκληρές off-road διαδρομές

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Αυτονομία

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Εξοικείωση με την τεχνολογία