Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική Jaguar I-Pace AWD με 400 ίππους!

Ποιος είπε ότι η Tesla έχει κερδίσει το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης; Θα λέγαμε ότι η κυριαρχία της συρρικνώνεται  ολοένα και περισσότερο καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες η μία μετά την άλλη αποδεικνύουν ότι όχι μόνο την απειλούν αλλά κοντεύουν να την ξεπεράσουν.

Πόσο λοιπόν όταν το ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρει το σήμα της Jaguar και αφορά στην κορυφαία I-Pace!

Να υπενθυμίσουμε πως η Jaguar I-Pace παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια και ήταν το πρώτο ηλεκτρικό πολυτελές SUV της Γηραιάς Ηπείρου. Μάλιστα, με το που έκανε την εμφάνισή της κατάφερε να σαρώσει τα βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πριν λίγο καιρό η Jaguar προχώρησε σε ορισμένες αναβαθμίσεις του ηλεκτρικού SUV δίνοντας έμφαση στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στα συστήματα υποβοήθησης και την δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης.

Βέβαια για να αποκτήσει κανείς το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να δαπανήσει περίπου 90.000 ευρώ ωστόσο η πολυτέλεια, η άνεση, ο εξοπλισμός αλλά και οι εκρηκτικές επιδόσεις σε κάνουν να ξεχνάς το κόστος απόκτησης! Επίσης το χαμηλό κόστος χρήσης θα αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο ικανοποίησης σε όσους τολμήσουν να την αποκτήσουν…

Μοναδική σχεδίαση

Η I-Pace είναι μια «καθαρόαιμη» Jaguar καθώς από όποια μεριά και αν την κοιτάξεις θα σε κερδίζει μαγνητίζοντας το βλέμμα. Είναι μυώδης, απειλητική, αλλά και πολυτελής με μια κορυφαία αεροδυναμική αλουμινένια σιλουέτα. Το μικρό καπό, το τετράγωνο πίσω τμήμα, το χαμηλό ύψος, όλα έχουν την ερμηνεία τους προκειμένου να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες υιοθέτησης της άρτιας EV κατάρτισης.

Ο αέρας που περνά μέσα από την μάσκα διοχετεύεται ξανά προς το αμάξωμα μέσα από τον κεντρικό αεραγωγό που βρίσκεται στο καπό. Ο πίσω διαχύτης βοηθά τον αέρα να απομακρυνθεί ομαλά από το όχημα, ελαχιστοποιώντας τις διαφορές πίεσης.

Επίσης οι πτυσσόμενες λαβές των θυρών διασφαλίζουν την ομαλή ροή του αέρα στο πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική.

Πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία

Στην καμπίνα επιβατών της I-Pace θα ανακαλύψει κανείς ένα άκρως επιτυχημένο συνδυασμό ποιότητας – σχεδίασης. Το χαμηλό ύψος οροφής δημιουργεί μια νεανική-σπορ αίσθηση και μόνο η ψηλή θέση οδήγησης μαρτυρά την κατηγορία που ανήκει η I-Pace.

Το νέο infotainment με την κεντρική οθόνη αφής 10” και τη διασύνδεση με τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, απέκτησε αναβαθμισμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός έχει πρόσβαση στους κοντινότερους φορτιστές, με πληροφόρηση για το ποιοι από αυτούς είναι διαθέσιμοι ή χρησιμοποιούνται, πόσο κοστίζουν και πόσο χρόνο θα χρειαστεί για να γεμίσει η μπαταρία της I-Pace. Επίσης μια μικρότερη έγχρωμη οθόνη αφής 5” βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα στην οποία μπορεί κανείς να χειριστεί το σύστημα κλιματισμού της καμπίνας και των εμπρός καθισμάτων, καθώς και τη λειτουργία μασάζ!

Παράλληλα έχει τοποθετηθεί νέο σύστημα 3D Surround Camera με ορατότητα 360 μοιρών από την κεντρική οθόνη ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και φωτισμού.

Η ποιότητα της καμπίνας παραμένει υψηλή, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να έχουν κορυφαία υφή και αίσθηση. Οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι για έως και πέντε ενηλίκους, με τον ορθογώνιο χώρο αποσκευών των 656 lt να χωρά πολλές αποσκευές όταν δεν υπάρχει η ρεζέρβα!

Τα καλώδια φόρτισης βρίσκονται στον εμπρόσθιο χώρος φόρτωσης κάτω από το εμπρός καπό.

400 ίπποι!

Η Ι-Pace διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα οπότε η κίνηση καταλήγει σε όλους τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 400 ίππους και τα 696 Nm, ενώ παρά τα 2.100 κιλά που έχουν να αντιμετωπίσουν, εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα το αυτοκίνητο απέκτησε ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (από 7 kW), δίνοντάς τη δυνατότητα να φορτίζει σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε λιγότερο από εννέα ώρες.

Αξιοσημείωτη στην εξίσωση είναι επίσης η 8ετή εγγύηση που συνοδεύει τις μπαταρίες, εξυπακούεται με την προϋπόθεση να τηρούνται πιστά τα μεσοδιαστήματα των προβλεπόμενων σέρβις, τα οποία υπολογίζονται στα δυο έτη ή τα 34.000 χιλιόμετρα.

Η μπαταρία τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων και όσο το δυνατόν πιο χαμηλά με την απαραίτητη σφράγιση μεταξύ του περιβλήματος και του υποδαπέδιου.

«Καθαρόαιμη» Jaguar

Στο δρόμο η I-Pace αποτελεί μία γνήσια Jaguar η οποία επάξια έχει κερδίσει τόσα βραβεία και διατηρεί όλα εκείνα τα μοναδικά χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στη συγκεκριμένη μάρκα.

Η παντελής έλλειψη θορύβων από τη μη ύπαρξη θερμικού κινητήρα, το ιδανικό ζύγισμα μεταξύ των δυο αξόνων, η τετρακίνηση και το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδουν ένα μοναδικό οδηγικό προφίλ, αντάξιο μιας Jaguar.

Όσο πατάς το γκάζι, τόσο εισπράττεις αυτή την ωμή ώθηση, ήσυχα, πολιτισμένα, άνετα αλλά και καταιγιστικά, εάν αποφασίσεις να πιέσεις το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα.

Η λειτουργία της I-Pace είναι απλή. Πατώντας το κουμπί εκκίνησης εκκινείτε τα πάντα και με το δάχτυλό σας θα πρέπει να πιέσετε ένα από τα τέσσερα πλήκτρα: D, N, R και P. Η μετάδοση είναι μονής σχέσης, για να μην σας απασχολεί τίποτε άλλο. Δεν υπάρχουν επιλογείς σχέσεων αφού δεν υπάρχουν ταχύτητες και τις περισσότερες φορές φρενάρεις χωρίς να χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου.

Ακόμα και η άνεση της ανάρτησης σε χαμηλές ταχύτητες είναι αποδεκτή. Ούτε οι λακκούβες ούτε οτιδήποτε άλλο μπορούν να διαταράξουν την ισορροπία και τη σταθερότητα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η I-Pace μπορεί να κινηθεί απίστευτα γρήγορα ωστόσο με αντίκτυπο στην αυτονομία η οποία στα όρια του ΚΟΚ κυμαίνεται σε πάνω από 340 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερις διαφορετικούς τρόπους οδήγησης στο σύστημα προγραμμάτων, Adaptive Dynamics. Καθένα έχει τη δική του ρύθμιση που αφορά το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού αλλά και τον έλεγχο της ενεργητικής ανάρτησης. Στο Eco, το αυτοκίνητο κινείται οικονομικά. Στο Snow/Gravel και στη βρεγμένη άσφαλτο μπορείς να μετατρέψεις εύκολα την ήπια υποστροφή σε στιγμιαία υπερστροφή.

Στην επιλογή Comfort, βασικό ρόλο έχει η άνεση και τέλος, στο πρόγραμμα Dynamic, η I-Pace γίνεται πιο άμεση, η απόκριση του γκαζιού είναι επιθετική, το τιμόνι αποκτά βάρος και η ανάρτηση ανταποκρίνεται σε κάθε απαίτηση ενώ ο οδηγός σε καμία περίπτωση δεν θα αισθανθεί πιεσμένος…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Αυτονομία

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Τιμή