Δοκιμάζουμε την Cupra Formentor 1,5 TSi με 150 ίππους

Το Formentor, το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο της CUPRA, έρχεται για να βάλει το δικό του λιθαράκι στην κατηγορία των «premium» μικρομεσαίων SUV, προσεγγίζοντάς τη μάλιστα από μια εντελώς διαφορετική πλευρά που έχει να κάνει με τα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά που αποδείχθηκε ότι διαθέτει το κορυφαίο μοντέλο της ισπανικής εταιρείας.

Με εμφάνιση που τα σπάει και ένα καλοστημένο σύνολο, η βασική έκδοση του Formentor είναι σπορτίφ και απολαυστική, ακόμα και χωρίς τα πολλά άλογα που μας έχει συνηθίσει η CUPRA.

H Cupra ρίχνει στη μάχη των πωλήσεων των SUV το μικρομεσαίο Formentor, το οποίο στη νέα έκδοση των 150 ίππων της δοκιμής μας καλείται να διευρύνει το κοινό της μάρκας και να την κάνει πιο εύκολα προσβάσιμη, έναντι της έως τώρα μοναδικής προσφερόμενης έκδοσης με τους 310 ίππους. Όσον αφορά στην τιμή εκείνη ορίζεται λίγο πιο πάνω από τα 29.000 ευρώ, ενώ παράλληλα συνοδεύεται και από ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο.

Μοναδική σχεδίαση

Ένα ανάγλυφο αμάξωμα με έντονες αιχμές, διακριτικές διχρωμίες και με τονισμένα κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Cupra Formentor που μαγνητίζουν τα βλέμματα ακόμη και όταν είναι παρκαρισμένο. Άλλωστε η υπογραφή της Cupra προδιαθέτει για ένα σπορτίφ σύνολο, κάτι που πράγματι ισχύει

Στα 4,45 μ. μήκους, μπορεί κανείς να αισθάνεται σίγουρος πως διαθέτει χώρους που επαρκούν για τις άνετες μετακινήσεις μίας οικογένειας.

Οι αθλητικές αναλογίες του με το κουπέ κόψιμο της οροφής, ο επιθετικός πρόβολος μπροστά, οι αιχμηρές γωνίες και οι τονισμένοι ώμοι δηλώνουν πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα συνηθισμένο καθημερινό C-SUV, αλλά για μια πιο ιδιαίτερη κατασκευή. Το ίδιο και στο πίσω μέρος, όπου κάτω από το μικρό παρμπρίζ εδράζει μια φωτιζόμενη φάσα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, καθώς και οι απολήξεις της εξάτμισης.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει τον οδηγό και τους επιβάτες οι οποίοι θα διαπιστώσουν αμέσως  πως το μοντέρνο ταμπλό χρησιμοποιεί υλικά που στο σύνολό τους κρίνονται ανώτερα ποιοτικά από το μέσο όρο της κατηγορίας. Τα σπορ καθίσματα αγκαλιάζουν καλά τον οδηγό και το συνοδηγό, χωρίς να αποδεικνύονται κουραστικά σε πολύωρη χρήση. Η μεγάλη οθόνη των 12”, σίγουρα θα χορτάσει με τη διαγώνιό της τους λάτρεις των gadget. Μέσω αυτής παρέχεται πρόσβαση στον κλιματισμό που έχει τρεις ζώνες, εκεί προβάλλονται πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, από εκεί γίνεται μέχρι και η επιλογή κάποιου από τα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport και Individual) κ.λπ.

Λίγο μικρότερος αλλά με όμορφα γραφικά, συμπληρώνει την εικόνα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Αυτός που η Cupra αποκαλεί Digital Cockpit, με διαγώνιο οθόνης 10,25”.

150 ίπποι

Κάτω από το καπό του Formentor της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 TSI Evo του ομίλου VW με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής και δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Στην πράξη αμέσως διαπιστώνει ο οδηγός την ελαστικότητα και την γραμμική λειτουργία μέχρι τις υψηλές στροφές περιστροφής, ενώ χαμηλά δεν εμφανίζεται ιδιαίτερα απρόθυμος.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση.

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης η οποία για Cupra είναι πραγματικά δελεαστική με 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ισπανική αρμάδα

Η Cupra Formentor υπό φυσιολογικές συνθήκες εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες που θα συναντήσει κανείς στην συγκεκριμένη κατηγορία που ανήκει όπως επίσης και η ηχομόνωση. Οι εξωτερικοί ήχοι, απλά, παραμένουν έξω, ενώ για να εμφανιστούν κάποιοι λίγοι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα πρέπει κανείς να ξεπεράσει αισθητά τα όρια ταχύτητας.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Cupra Formentor παραμένει ευθύβολη και ασφαλής είτε κινείται στα όρια του ΚΟΚ είτε ο δείκτης του ταχύμετρου προσεγγίζει τα 200 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ισπανικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το αμάξωμα δεν λαμβάνει έντονες κλίσεις.

Μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο και βέβαια η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας λύνει τα όποια προβλήματα μπορεί να έχει ακόμη και ένας άπειρος οδηγός κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Πάντως τα ελαστικά 215R45 χρειάζονται προσοχή γιατί μπορεί να τραυματιστούν κατά την αναρρίχηση σε κάποιο πεζοδρόμιο…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Κατανάλωση

Δυναμισμός

ΚΑΤΑ

Έλλειψη hill holder

ΓΡΑΨΤΕ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here