Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Veloce Ti με 280 ίππους

Η Alfa Romeo είναι γνωστό πως όταν αποφασίζει να κατασκευάσει μια γρήγορη έκδοση για ένα μοντέλο της εκείνο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και σίγουρα θα προβληματίσει τις ανταγωνίστριες εταιρείες BMW και Mercedes-Benz.

Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά εστιάζονται στο γεγονός πως για να βρει κανείς ένα ανάλογο μοντέλο όπως η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 στην Mercedes-Benz ή στην BMW θα πρέπει να δαπανήσει κανείς πάνω από 85.000 ευρώ ενώ στην περίπτωση του ιταλικού μοντέλου το κόστος μειώνεται σε μόλις 56.000 ευρώ ενώ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ανέβαινε στις 66.000 ευρώ εξαιτίας των επιπλέον αξεσουάρ που διέθετε.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συμπληρώσει κανείς και το ιταλικό ταπεραμέντο που διαθέτει η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 αλλά και η μοναδική της εμφάνιση τα οποία σίγουρα αποτελούν μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που σε κάνουν να θέλεις να βρίσκεσαι συνέχεια πίσω από το τιμόνι της μοναδικής Giulia…

Mάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των απλών εκδόσεων και της μοναδικής Quadrifoglio με τους 510 ίππους καθώς η Veloce Ti Q4 διαθέτει τετρακίνηση, αποδίδει 280 ίππους και διατίθεται σε προσιτή τιμή.

Με ιστορία που πέρυσι συμπλήρωσε 110 χρόνια ζωής, η Alfa Romeo, στη μακρά της πορεία έχει δημιουργήσει πραγματικούς θρύλους στο χώρο της αυτοκίνησης. Είτε στις πίστες με μοναδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, είτε στους δρόμους με μοντέλα παραγωγής που ενθουσιάζουν με το στιλ και την οδηγική τους αίσθηση, η ιστορία της Alfa Romeo είναι γεμάτη με ονόματα που ενθουσιάζουν τους λάτρεις του αυτοκινήτου.

Με αφορμή την παρουσίαση της νέας Giulia, η Alfa Romeo συνδύασε τρία από τα πιο διάσημα ονόματα της, δημιουργώντας την απόλυτη τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου. H Giulia Veloce Ti εφοδιάζεται αποκλειστικά με την κορυφαία έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα της μάρκας, απόδοσης 280 ίππων και 400Nm ροπής που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4, επιταχύνει το μοντέλο από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του μοντέλου μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών δικαιολογούν, τόσο τον «τίτλο» Veloce (ταχύτητα), όσο και το Ti (Turismo Internazionale), με την έκδοση να ξεχωρίζει για το σπορ, αλλά παράλληλα εκλεπτυσμένο στιλ της.

Μοναδική εμφάνιση

Η Alfa Romeo Giulia αποτελεί ένα μεγάλο πολυτελές, σπορ σεντάν μοντέλο που ακόμη και στην βασική της έκδοση μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένη.

Η έκδοση Veloce Ti Q4 με τα μοναδικά χαρακτηριστικά μαγνητίζει ακόμη περισσότερο τα βλέμματα ακόμη και των οδηγών παρακείμενων αυτοκινήτων ενώ αν βρεθεί δίπλα σε ανταγωνιστικά μοντέλα της Mercedes-Benz και της BMW σίγουρα είναι το πιο όμορφο μοντέλο χωρίς βέβαια να χρειάζεται κανείς μια περιουσία για να την αποκτήσει όπως στις περιπτώσεις των γερμανικών μοντέλων.

Ωστόσο οι διαφορές που διαθέτει η κορυφαία έκδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες εστιάζονται στα εμπρός μεγάλα φτερά με τα σήματα Veloce και Ti, ο μεγάλος αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος συνοδεύεται από σπόιλερ και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης. Οι διαστάσεις του αμαξώματος πάντως δεν έχουν αλλάξει.

Ανθρακονήματα…

Λίγα είναι τα υλικά που το όνομα τους είναι τόσο συνώνυμο με τις επιδόσεις και την υψηλή τεχνολογία όπως εκείνο των συνθετικών υλικών με ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα). Εξελιγμένα μέσα από το χώρο των αγώνων τα ανθρακονήματα προσφέρουν εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, κορυφαία αντοχή και παράλληλα πολύ χαμηλό βάρος. Έχοντας την ελευθερία να σχεδιάσουν ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Alfa Romeo εκμεταλλεύτηκαν αυτό το πολύτιμο υλικό και μάλιστα στο πλέον κρίσιμο κομμάτι της μετάδοσης, εφοδιάζοντας όλες τις εκδόσεις της Giulia με άξονα μετάδοσης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύς και παράλληλα άκαμπτος και ανθεκτικός άξονας ικανός να μεταφέρει μεγάλα επίπεδα ροπής, συμβάλλοντας παράλληλα στο συνολικά χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου.

Έμφαση στη λεπτομέρεια

Η καμπίνα της Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί τα πρότυπα της εξωτερικής σχεδίασης και να προσδίδει μια αντίστοιχη ομορφιά αλλά και πολυτέλεια. Ανοίγοντας την πόρτα ο οδηγός βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα τιμόνι που παραπέμπει σε… Ferrari, χάρη στο μπουτόν εκκίνησης που είναι ενσωματωμένο επάνω του και υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, ο περιστροφικός διακόπτης προσθέτει πόντους στην πολύ καλή εργονομία και το χειριστήριο για το D.N.A. (με τα τρία προγράμματα οδήγησης) είναι εύκολα προσβάσιμο. Μοναδική εργονομική παραφωνία τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι τα οποία είναι σταθερά και μπορεί να διευκολύνουν τις αλλαγές σε γρήγορη οδήγηση και με το τιμόνι σε μεγάλη κλίση, εμποδίζουν όμως τη χρήση των χειριστηρίων για τα φλας και τους υαλοκαθαριστήρες.

Όπως στο εξωτερικό έτσι και στην καμπίνα επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα . Τέλος οι σκουρόχρωμες ζάντες των 19’’ και τα λογότυπο σε σκούρο χρώμιο συμπληρώνουν μια αυθεντικά σπορ εικόνα.  Αντίστοιχα στο εσωτερικό ο βασικός διάκοσμος χρησιμοποιεί ανθρακονήματα που συνδυάζονται ιδανικά με τα σπορ καθίσματα με επένδυση από δέρμα και αλκαντάρα, μια ακόμα σαφής αναφορά στο χώρο των αγώνων.

Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της Giulia MY20, η Veloce Ti διαθέτει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με τις κυριότερες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν να εστιάζονται στο νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών, αλλά και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που προσδίδουν επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2 στο μοντέλο.

280 ίπποι

Κάτω από το καπό της Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400 Nm στις 2.250 σ.α.λ.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι επιδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου είναι άκρως ανταγωνιστικές καθώς χρειάζεται μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Βέβαια όλα τα καλά έχουν ένα κόστος και στην προκειμένη περίπτωση η μέση κατανάλωση της κορυφαία έκδοσης του ιταλικού μοντέλου κυμάνθηκε σε περίπου 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε 148 γραμμάρια CO2 γεγονός που μεταφράζεται σε 273,8 ευρώ για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Ωστόσο ο οδηγός της θα εντυπωσιαστεί από την αμεσότητα του κινητήρα στα προστάγματά του όπως επίσης και την ομαλή λειτουργία του ενώ ο ήχος που παράγει γίνεται έντονος μόνο στις υψηλές στροφές κάτι που θέλουν όλοι οι οδηγοί σπορ αυτοκινήτων!

Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Q4 ωστόσο εκείνο μεταφέρει το σύνολο της ροπής στον πίσω άξονα σε κανονικές συνθήκες και όταν το σύστημα κρίνει μπορεί να στείλει έως και το 60% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα.

Οι αλλαγές από το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο είναι ακαριαίες και σε καμία περίπτωση δεν μας καταγράφηκε κάποια δυσλειτουργία.

Τρένο στο δρόμο

Η Alfa Romeo Veloce Ti Q4 αποτελεί ένα κορυφαίο ιταλικό μοντέλο με μοναδικά χαρακτηριστικά τα οποία αναμένεται να εντυπωσιάσουν ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Giulia κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία αν ο οδηγός δεν ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα. Όταν όμως θέλει να κινηθεί στο όριο τότε η Veloce Ti Q4 μεταμορφώνεται σε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο που προσδίδει τη μέγιστη αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 230 χλμ./ώρα. Ωστόσο σε αυτές τις ταχύτητες ο αντίκτυπος στην μέση κατανάλωση είναι μεγάλος αλλά ποιος νοιάζεται όταν η σιγουριά που διαθέτει ο οδηγός δεν έχει προηγούμενο…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 ξεδιπλώνει τις αρετές της αποδεικνύει πως είναι να έχει κανείς στα χέρια του ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά… τρένου!

Όπως και αν κινείται ο οδηγός, είτε χαλαρά είτε στο όριο, η Giulia θα μπει στην στροφή και θα βγει αλώβητη! Μάλιστα αν ο οδηγός είναι και λίγο έμπειρος θα νιώθει συχνά το πίσω μέρος να γλιστρά στην άσφαλτο θυμίζοντας κάποια χαρακτηριστικά της Lancia Delta Intergrale…

Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το πλαίσιο τα φαρδιά ελαστικά και η τετρακίνηση προσδίδουν νέα επίπεδα στην πρόσφυση ενώ οι κλίσεις είναι ανύπαρκτες.

Ειδικά το σύστημα τετρακίνησης Q4 λαμβάνει συνεχώς δεδομένα και αναλόγως κατανέμει την ροπή, κάνοντας έτσι τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη και σε ακραίες συνθήκες πιο εύκολο και προβλέψιμο. Παρόλα δεν υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP.

Μέσα στην πόλη η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4 αποτελεί έναν κινούμενη ή ακίνητο μαγνήτη για τα βλέμματα των περαστικών με την μοναδική της σχεδίαση και τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις λακκούβες και στα πεζοδρόμια καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα και το κόστος αντικατάστασης είναι υψηλό. Από την άλλη μεριά βέβαια η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

Τιμή

 

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση