Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 με 280 ίππους!

Η Alfa Romeo Giulia ανανεώθηκε αισθητικά, υιοθετώντας κυρίως στοιχεία από την Tonale, ενώ παράλληλα πρόσθεσε στην κορυφή της γκάμας τη νέα ειδική έκδοση «Competizione» την οποία και δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη έκδοση (Q4) των 280 ίππων.

Το ζητούμενο στη νέα Alfa Romeo Giulia Q4 δεν ήταν να συγκινηθούν αποκλειστικά και μόνον, οι ανά το κόσμο Alfisti αλλά να συναρπάσει και τους κλασικούς φίλων των γερμανικών μοντέλων. Όπως αποδεικνύεται η ιταλίδα καλλονή μάλλον το έχει καταφέρει…

Στην κορυφαία έκδοση που φέρει το λογότυπο Competizione η ιταλική μάρκα ενσαρκώσει το «Cuore Sportivo» της 8C Competizione βασίζεται εξοπλιστικά στην Veloce, ένα σήμα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1962 και λανσάρεται με την ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα των 280 ίππων σε συνδυασμό με στάνταρ 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση Q4.

Όλα τα παραπάνω κοστίζουν 69.000 ευρώ, αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι αποκτά ένα κορυφαίο τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με πραγματικά μοναδική εμφάνιση, υπερπλήρη εξοπλισμό και μια απαράμιλλη άνεση και πολυτέλεια που δύσκολα συναντάς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών σε αυτή την τιμή. Επίσης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 152 ευρώ.

Μαγνητίζει τα βλέμματα

Δίχως υπερβολή η ανανεωμένη μπλέ Giulia στη κορυφαία έκδοση Competizione της δοκιμής μας, συνεχίζει να είναι μία από τις ωραιότερες Alfa των τελευταίων ετών και το μόνο σίγουρο είναι ότι μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένη. Καλαίσθητα εντυπωσιακή που μετουσιώνει αρμονικά το κλασσικό με το μοντέρνο, που παντρεύει τη μελετημένη αεροδυναμική με τις πανέμορφες γραμμές.

Εξωτερικά κατ’ αρχήν καταγράφονται, ελαφρύς ανασχεδιασμός της τριγωνικής μάσκας και των αεραγωγών στο εμπρός σπόϊλερ, νέοι τριπλοί προβολείς Full-LED Adaptive Matrix (αντίστοιχοι της Tonale) με προσαρμοζόμενη δέσμη στην αυτόματη λειτουργία που πέραν της πιο εντυπωσιακής όψης όντως κάνουν τη νύχτα μέρα, τεχνολογίας Full-LED πίσω φανάρια με διάφανο κάλυμμα και πίσω διαχύτης.

Άνεση, τεχνολογία και πολυτέλεια

Σε τροποποιήσεις ουσίας προχώρησαν οι σχεδιαστές της Alfa Romeo στην καλαίσθητη καμπίνα επιβατών. Έτσι λοιπόν, ο πίνακας οργάνων «Cannocchialle» αποτελείται πλέον από μια υψηλής ευκρίνειας ψηφιακή οθόνη TFT 12,3’’ με δυνατότητα διαμόρφωσης και παραμετροποίησης μεταξύ τριών επιλογών (Evolved, Relax και Heritage), αναβαθμίστηκαν τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης του οδηγού, ενώ προσθήκη ψηφιακών υπηρεσιών “Alfa Connect Services”. Τέλος διατίθεται με τη τεχνολογία NFT προσφέροντας -εφόσον το επιθυμεί ο κάτοχος- αδιάβλητη καταγραφή του ιστορικού του αυτοκινήτου.

Αναμφίβολα η έντονη παρουσία ψηφιακών τεχνολογιών αναβαθμίζει τη Giulia έναντι του ανταγωνισμού ενώ ο χειρισμός του μενού μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στο κεντρικό τούνελ είναι πραγματικά μια εύκολη υπόθεση.

Η εργονομία είναι άρτια μελετημένη και η προσαρμογή του οδηγού όσον αφορά στη διάταξη και στο χειρισμό των επιμέρους χειριστηρίων είναι πανεύκολη.

Η απτή ποιότητα κατασκευήςυλικών και ο διάκοσμος, διαμορφώνουν μία εικόνα υψηλού επιπέδου αντίστοιχη του Γερμανικού ανταγωνισμού παρακαλώ, με κυρίαρχα γνωρίσματα τη  πολυτέλεια και τη καλαισθησία.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική όπως επίσης και οι χώροι για πέντε ενήλικες ενώ ο χώρος αποσκευών (485 λίτρα) είναι μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

280 ίπποι

Κάτω από το μακρύ καπό της Giulia κρύβεται ο 2λιτρος turbo βενζινοκινητήρας με 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ. Το σύνολο ολοκληρώνεται με το εξαιρετικό σε απόκριση και αίσθηση αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ΖF, που έχει πυκνή διάταξη και σε κάνει να θέλεις να χρησιμοποιείς διαρκώς τα αλουμινένια, μεγάλα και σταθερά στην κολόνα paddles πίσω από το τιμόνι και με την τετρακίνηση Q4, που μπορεί σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς.

Ο κινητήρας είναι δυνατός και εύστροφος και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων προγραμμάτων (D για το Dynamic, N για Normal και A για Advanced Efficiency) του συστήματος παραμετροποίησης οδήγησης DNA. Παρά το βάρος, την ιπποδύναμη και τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με άντως δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρος (μέση κατανάλωση δοκιμής 9 λίτρα/100χλμ.).

Γρήγορη, άνετη, επιβλητική και στιβαρή

Η Alfa Romeo πάντα κατασκεύασε αυτοκίνητα με έμφαση στο συναίσθημα και την οδική συμπεριφορά. Όπως αποδείχθηκε οι Ιταλοί μηχανικοί έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν στην Giulia Competizione Q4 η οποία διαθέτει ένα πολύ καλό πλαίσιο, τόσο καλοζυγισμένο και τόσο άκαμπτο που κάνει τους 280 ίππους να φαίνονται λίγοι!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Alfa Romeo Competizione Q4 κινείται με ταχύτητες εξωπραγματικές με, χαρακτηριστική ευκολία, μηδενικό άγχος, απόλυτη ακρίβεια και αίσθηση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να «σημαδέψει» την κορυφή της στροφής να στρίψει ελαφρά το τιμόνι και να εκμεταλλευτεί την ατελείωτη πρόσφυση που προσδίδουν οι τεράστιοι τροχοί αλλά και το σύστημα τετρακίνησης. Επιπλέον η ρυθμιζόμενη ενεργή ανάρτηση (AlfaΤΜ Active Suspension) με την οποία εξοπλίζεται η έκδοση της δοκιμής (αποκλειστικά στο πρόγραμμα οδήγησης Dynamic), προσδίδει αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά στο αυτοκίνητο.

Μέσα στην πόλη η Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 μαγνητίζει τα βλέμματα και οι επιβάτες απολαμβάνουν την ηρεμία στην καμπίνα επιβατών εξαιτίας της κορυφαίας ηχομόνωσης που έχει τοποθετηθεί. Ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή καθώς είναι εύκολο να «τραυματιστούν» από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Σχεδίαση

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ