Δοκιμάζουμε τη Skoda Fabia Monte Carlo 1.5TSI 7DSG με 150 ίππους!

Η τέταρτη γενιά της Skoda Fabia άλλαξε και αναβαθμίστηκε εκ βάθρων προσεγγίζοντας τα στάνταρ της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Τώρα η Fabia απέκτησε μια πιο σπορ έκδοση που αντλεί δύναμη από τον υπερτροφοδούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 150 ίππων η οποία φέρει το λογότυπο Monte Carlo αλλά και ειδικά χαρακτηριστικά στην εξωτερική αλλά και εσωτερική σχεδίασή της.

Η έκδοση Monte Carlo θα λέγαμε ότι προσπαθεί να προσελκύσει νέους ανθρώπους οι οποίοι επιζητούν ένα πιο σπορ αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται να δαπανήσουν μια περιουσία για να το αποκτήσουν το οποίο διαθέτει επίσης και πλήρη εξοπλισμό αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης.

Η νέα Skoda Fabia Monte Carlo κοστίζει 23.300 ευρώ για την βασική έκδοση με τον κινητήρα του ενός λίτρου ενώ η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας με τον 1,5 κοστίζει από 27.266 ευρώ και συνοδεύεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να είναι ξέγνοιαστοι για τα επόμενα χρόνια.

Σπορ πινελιές

Η Skoda στην κορυφαία έκδοση Monte Carlo δεν ήθελε να προβεί σε υπερβολές και πραγματικά σχεδίασε ένα όμορφο και σπορ αυτοκίνητο που σίγουρα δεν θα αφήσει αδιάφορους τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας. Στο εμπρόσθιο μέρος οι σχεδιαστές έχουν δώσει ένα σπορ τόνο στο αυτοκίνητο με splitter στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα ενώ η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα επίσης συμπληρώνουν την σπορ εικόνα του μοντέλου.

Οι GTI διαθέσεις τονίζονται επίσης με μαύρες αποχρώσεις σε οροφή, μάσκα, καθρέπτες ενώ οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, οι πλαϊνές ποδιές και ο διαχύτης στο πίσω μέρος ολοκληρώνουν την σπορ εικόνα του μοντέλου.

Τα σήματα «Monte Carlo» και την καρό σημαία δεσπόζουν στα φτερά τα οποία είναι διακριτικά και σε καμία περίπτωση δεν είναι υπερβολικά.

Ευχάριστη καμπίνα

Μπροστά σε ένα εντυπωσιακό εσωτερικό θα βρεθούν οι επιβάτες της Skoda Fabia Monte Carlo με τις κόκκινες λεπτομέρειες σε πόρτες, ταμπλό, αεραγωγούς και κονσόλα να κάνουν έντονη την παρουσία τους. Τα καθίσματα τύπου μπάκετ «αγκαλιάζουν» το σώμα και πραγματικά είναι πολύ άνετα ενώ το ψηφιακό καντράν των 10,25 ιντσών αποτελεί μια τεχνολογική νότα στον σπορ διάκοσμο της Fabia.

Στην κεντρική οθόνη διακρίνουμε τα drive modes (Sport, Eco, Normal, Individual) που προσαρμόζουν ανάλογα το μηχανικό σύνολο ενώ ακριβώς κάτω από την οθόνη, βρίσκεται ο μεγάλος κλασικός επιλογέας για το 7άρι διπλοσύμπλεκτο DSG κιβώτιο. Paddles αλλαγής στο τιμόνι δεν υπήρχαν ωστόσο οι χειροκίνητες αλλαγές πραγματοποιούνταν από το λεβιέ του επιλογέα.

Πάντως ένα από τα δυνατά σημεία της Skoda Fabia Monte Carlo είναι η πρακτικότητα αλλά και η έξυπνη διαχείριση των χώρων. Πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Επίσης, τα 380 λίτρα του πορτ μπαγκάζ εξυπηρετούν άνετα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Κι αν χρειαστεί το κάτι παραπάνω, ρίχνεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων και έχεις 1.190 λίτρα!

150 ίπποι!

Κάτω από καπό της Skoda Fabia Monte Carlo της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνώριμος υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρας του ομίλου VW χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 25,5kgm ροπής, τα οποία όμως είναι σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω τους αυτόματου κιβώτιο DSG με 7 σχέσεις το οποίο διακρίνεται για την λειτουργία του αλλά και τις γρήγορες αλλαγές του.

Στον τομέα της κατανάλωσης η «γρήγορη» έκδοση της Fabia κινείται ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού καθώς όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 220 χλμ./ώρα τότε εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κατανάλωση αυξάνεται ωστόσο με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco τότε η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα της τάξης των 7 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Επίσης σε ήπιες καταστάσεις ο κινητήρας λειτουργεί με τους μισούς κυλίνδρους μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Σπορ διαθέσεις

Ο χαρακτήρας της Skoda Fabia Monte Carlo είναι σπορ και το αυτοκίνητο το επιβεβαιώνει όποτε το αναγκάσει ο οδηγός του.

Σε αυτοκινητόδρομο η Skoda Fabia Monte Carlo με τους 150 ίππους είναι απόλυτα σταθερή ακόμα και όταν το ταχύμετρο ξεπερνάει τα 220 χλμ./ώρα, ενώ η κύλιση παραμένει απρόσμενα ποιοτική.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, οι κλίσεις διατηρούνται σε φυσιολογικά επίπεδα και η πρόσφυση κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα. Τα φρένα επίσης είναι άμεσα και δεν παρουσίασαν κανένα σημείο κόπωσης ακόμη και κάτω από έντονη χρήση.

Μέσα στην πόλη η Fabia Monte Carlo μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών και η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ωστόσο το χαμηλό προφίλ ελαστικών χρειάζεται προσοχή, ιδίως στις γωνίες των πεζοδρομίων αλλά και στις λακκούβες καθώς «τραυματίζονται» πολύ εύκολα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύνανη

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ