Δοκιμάζουμε τη Skoda Fabia 1,0T με 110 ίππους

Η Skoda τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει κυριολεκτικά «άλματα» στην αγορά αυτοκινήτου καθώς τα μοντέλα της διακρίνονται για την ποιότητά τους, την άνεσή τους και βέβαια την προσιτή τιμή τους.

Τώρα η τσέχικη εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει ριζικά το Fabia φέροντας στην αγορά ένα μοντέλο που έχει πολύ πλούσιο εξοπλισμό, απέκτησε χώρους επιβατών και αποσκευών από μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας και βέβαια διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής,

Όσον αφορά στην τιμή το νέο Fabia ξεκινά από τα 16.900 ευρώ στη βασική έκδοση με τον 80άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και έπειτα στην έκδοση με τους 110 ίππους κοστίζει από 19.000 ευρώ στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ στην πλούσια έκδοση Style το κόστος φτάνει τα 20.500 ευρώ.

Επιθετική σχεδίαση

Το νέο Skoda Fabia απέκτησε μια εντελώς νέα εμφάνιση και είναι ξεκάθαρο το γεγονός ότι έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από το Kamiq.

Υπάρχουν σπορ χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα εμπρός, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που δίνουν προσωπικότητα και δυναμισμό. Οι αναλογίες στα πλάγια είναι ισορροπημένες ενώ το πίσω τμήμα είναι περισσότερο ήπιο με τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τα έντονα… νεύρα στο αμάξωμα, να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το πίσω μέρος είναι εξίσου αιχμηρό και ενδιαφέρον με το πλήρες λογότυπο της εταιρείας με γράμματα να σχηματίζεται κατά μήκος της πόρτας του πορτμπαγκάζ και τα φωτιστικά σώματα να αποτελούν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό ενώ εντυπωσιακές είναι και οι ακμές του πίσω προφυλακτήρα και το εντυπωσιακό σπόιλερ.

Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό που δεν φαίνεται, είναι ότι διαθέτει κορυφαίο αεροδυναμικό οπισθέλκουσας Cd: 0,28 (η προηγούμενη γενιά είχε 0,32).

Οι εξτρά αλουμινένιες 17αρες ζάντες  (215/45-R17) που βλέπουμε στο Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS της δοκιμής έχουν πλαστικά αεροδυναμικά καπάκια και δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στη σχεδίαση του Fabia.

Ευρυχωρία και υψηλή τεχνολογία

Το νέο Skoda Fabia όπως άλλαξε ριζικά εξωτερικά το ίδιο έχει συμβεί και με την καμπίνα επιβατών. Στο εσωτερικό υιοθετείται η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας με τo μινιμάλ ντιζάιν, όπου αποφεύγονται περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού.

Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ενώ στο μεσαίο τμήμα του ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, το οριζόντιο διακοσμητικό και η υφασμάτινη επένδυση με τις ραφές.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι υπερπλήρης, ευδιάκριτος, προσφέρει σχεδόν όλες τις πληροφορίες που μπορείτε να δείτε και στην οθόνη του infotainment ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζει τα γραφικά του και την θέση των ενδείξεων σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Αυτό που κάνει οπτικά πολύ ενδιαφέρουσα την εικόνα είναι επίσης και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10,25” της έκδοση Style η οποία έχει εξαιρετική ευκρίνεια και ταχύτητα απόκρισης.

Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στο Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά στο κορυφαίο νούμερο των 380 λίτρων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με ρεζερβουάρ 50 λίτρων έναντι του στάνταρ 40αριού.

110 ίπποι

Κάτω από καπό του Skoda Fabia της δοκιμής είχε τοποθετηθεί το γνωστό δίδυμο του 1.0 TSI κινητήρα. Ο turbo 3κύλινδρος των 999 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους και ροπή 200 Nm, ενώ η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις με πυκνή διάταξη που φροντίζει έτσι ώστε ο μικρός κινητήρας να μην δείχνει τις αδυναμίες του στην πράξη.

Όσον αφορά την κατανάλωση, η μέση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά αν ο οδηγός πιέζει πολύ το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα τότε η κατανάλωση εύκολα ξεπερνά τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ποιότητα… Octavia

Θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, αμέσως ο οδηγός θα εντυπωσιαστεί από την απουσία κραδασμών και θορύβων που παράγουν συνήθως τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα.

Η ποιότητα κύλισης στην οδήγηση είναι πολύ καλή και τονίζει την ποιότητα του Fabia, σε σημείο, που μοιάζει πολύ με μια μικρή… Octavia. Είναι πολύ καλό σε δρόμους με κακό οδόστρωμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καλύπτετε χιλιόμετρα με ευκολία και άνεση. Είναι επίσης απίστευτα εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη.

Το πάτημά του στον επαρχιακό δρόμο σου δίνει μεγαλύτερη σιγουριά συγκριτικά με το παρελθόν καθώς είναι αποτελεσματικό και προβλέψιμο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός μπορεί να κινηθεί άνετα και οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ ωστόσο αν θέλει να κάνει κάποια γρήγορη προσπέραση ή να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα με το Fabia θα πρέπει να έχει υπομονή…

Πάντως οι επιδόσεις του Fabia δεν είναι άσχημες αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζει φωτιά στο δρόμο! Άλλωστε το Fabia αποτελεί ένα οικονομικό μοντέλο που ο ιδιοκτήτης του δεν θα πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας και θα εισέρχεται ελεύθερα με αυτό καθημερινά στον Δακτύλιο…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Χαμηλό τεκμήριο

ΚΑΤΑ

Έλλειψη δύναμης στις υψηλές στροφές