Δοκιμάζουμε τη νέα Toyota Corolla Hybrid 122 ps

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

H Toyota Corolla από μόνη της αποτελεί ένα ιστορικό όνομα για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς έχει πουλήσει πάνω από 46 εκατ. μονάδες στα 53 χρόνια παρουσίας της στην αγορά.

Με λίγα λόγια η Corolla αποτελεί best-seller μοντέλο για την Toyota!

Σήμερα η νέα Corolla έχει περάσει στην 12η γενιά της και παρουσιάζεται πληρέστερη από ποτέ ενώ η υβριδική έκδοση που δοκιμάσαμε πραγματικά μας εντυπωσίασε με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, με την ουσιαστικότερη και ορθότερη κίνηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με τον εξοπλισμό της και βέβαια με την τιμή διάθεσής της η οποία κυμαίνεται κάτω από τις 21.000 ευρώ και συνοδεύεται ο από πολυετή εγγύηση.

Δυναμική εμφάνιση

Η νέα Toyota Corolla έχει σχεδιαστεί από την αρχή και σίγουρα οι σχεδιαστές της ήθελαν να δώσουν έναν δυναμισμό στο κορυφαίο τους μοντέλο και όπως αποδείχθηκε τα κατάφεραν πάρα πολύ καλά!

Στο εμπρόσθιο μέρος της Corolla ξεχωρίζει ο προφυλακτήρας με τις έντονες γωνίες ο οποίος με τα δυναμικά φωτιστικά σώματα και τη μάσκα να δένουν αρμονικά προσδίδουν ένα «άγριο» σύνολο που σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε υβριδικό μοντέλο!

Στο πίσω μέρος επίσης ο προφυλακτήρας κάνει έντονη την παρουσία του και τα φωτιστικά σώματα να δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας και σοβαρότητας.

Επίσης το τελείωμα της πίσω κολώνας δίνει μια περισσότερο σπορ αίσθηση του αμαξώματος.

Όσον αφορά στις διαστάσεις η Corolla έχει μακρύνει κατά 40 χλστ. Και έχει επιπλέον αυξήσει τα με αποτέλεσμα τη βελτίωση και των οδικών του χαρακτηριστικών.

Hitech εσωτερικό και με ποιότητα

Η Toyota φαίνεται ότι έχει ποντάρει πολλά στη νέα Corolla καθώς πέραν της δυναμικής εξωτερικής σχεδίασης έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και στην καμπίνα επιβατών η οποία διακρίνεται για την υψηλή δόση τεχνολογίας που διαθέτει σε συνδυασμό με την ανώτερη ποιότητα κατασκευής.

Η χρήση σκληρών πλαστικών είναι περιορισμένη και το επάνω μέρος του ταμπλό έχει επενδυθεί με μαλακό και απορροφητικό υλικό που ανεβάζει πολύ τον πύχη στην κατηγορία.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών μέσω της οποία ο οδηγός ή συνοδηγός χειρίζονται το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα αλλά και τα υπόλοιπα συστήματα συνδεσιμότητας. Επίσης υπάρχει ειδική ενότητα για την λειτουργία του οχήματος μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει πότε κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα, πότε φορτίζουν οι μπαταρίες, πότε κινείται με τον βενζινοκινητήρα καθώς επίσης και πότε κινείται και με τους δύο κινητήρες ταυτόχρονα.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό η υβριδική έκδοση της Corolla διαθέτει τα πάντα και δύσκολα οι υποψήφιοι αγοραστές θα βρουν κάποιο έξτρα αξεσουάρ για να προσθέσουν.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει ικανοποιητική χωρητικότητα 361 λίτρων, που θα βολέψει τις αποσκευές των επιβατών της, ενώ εφόσον αναδιπλωθεί η πλάτη των πίσω καθισμάτων, τότε η χωρητικότητα μέχρι την οροφή αυξάνονται στα 1.024 λίτρα.

Οικονομία και «ζωντάνια»

Η υβριδική Toyota Corolla που είχαμε στη διάθεσή μας κινούνταν από έναν βενζινοκιμνητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρου και από έναν ηλεκτροκινητήρα οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 122 ίππους.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT το οποίο όμως στις υψηλές ταχύτητες δεν βοηθά και τόσο τον βενζινοκινητήρα ώστε να μειωθεί ο θόρυβος που παράγει.

Από την άλλη μεριά όμως η νέα υβριδική Toyota Corolla θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό χρήστη και θα λέγαμε ότι αποτέλεσε το πρώτο υβριδικό μοντέλο που μας εντυπωσίασε τόσο πολύ καθώς το κόστος χρήσης του είναι ελάχιστο και η κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ πιο συχνή σε σχέση με τον προκάτοχό του και η μπαταρίες του έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Μάλιστα η νέα Corolla μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου!

Άλλωστε η μέση κατανάλωση του ιαπωνικού υβριδικού μοντέλου με μικτή χρήση δεν ξεπέρασε τα 4,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απιδεικνύοντας πως η νέα Corolla είναι ένα κορυφαίο υβριδικό μοντέλο που δύσκολα θα βρει ανταγωνιστή!

Από την άλλη μεριά όμως τα κινητήρια σύνολα προσδίδουν και μια «ζωντάνια» στην κίνηση της Corolla και ανταποκρίνονται άμεσα στα καλέσματα του οδηγού και τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 10,9 δευτερόλεπτα. Χρόνος πολύ καλός για υβριδικό αυτοκίνητο!

Ποιότητα κύλισης

Ένα ακόμη δυνατό σημείο της νέα υβριδικής Corolla αφορά στην ποιότητα κύλισης που έχει αποκτήσει η οποία είναι ξεκάθαρα βελτιωμένη σε όλα τα επίπεδα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο διακρίνεται για την ευθύτητα και την στιβαρότητά του ενώ αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ η οικονομία είναι δεδομένη.

Τώρα αν θέλει να κινηθεί με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα τότε θα πρέπει να εξοικειωθεί με τον θόρυβο που παράγεται εξαιτίας του CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η νέα Corolla απέδειξε πως έχει αποκτήσει υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης και είναι εντελώς προβλέψιμη ενώ εξαιρετική ήταν και η απόδοση των φρένων αλλά και των συστήματος διεύθυνσης.

Μέσα στην πόλη η Corolla κινείται αθόρυβα και άκρως οικονομικά με την ανάρτηση να φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό

 

ΥΠΕΡ

Κόστος χρήσης

Τιμή

Ποιότητα

Εξοπλισμός

Ηλεκτροκινητήρας

Εγγύηση

 

ΚΑΤΑ

Θόρυβος εξαιτίας του κιβωτίου CVT