Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz GLA 250e με 218 ίππους!

Η Mercedes-Benz αποτελεί μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εξακολουθεί να διαθέτει όλα τα καύσιμα στα μοντέλα της ώστε να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες κάθε πελάτη της. Ωστόσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών και Plug-in μοντέλων τα οποία και αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των φοροαπαλλαγών αλλά και εξαιτίας των μηδενικών ή πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes-Benz που φέρει τα χαρακτηριστικά των SUV μοντέλων και έχει το λογότυπο GLA δεν θα μπορούσε να μην εξηλεκτριστεί με το αποτέλεσμα να είναι πραγματικά εντυπωσιακό και να έχει προβληματίσει τους ανταγωνιστές της.

Το πολυτελές SUV της γερμανικής μάρκας βασίζεται στην A-Class και έχει περάσει αισίως στη 2η γενιά της, είναι πιο ολοκληρωμένη από ποτέ προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στον οδηγό της για 60 χιλιόμετρα (68 χλμ. αναφέρει το εργοστάσιο), έχει υπερπλήρη εξοπλισμό και βέβαια προσδίδει και όλες εκείνες τις φοροαπαλλαγές σε όσους την επιλέξουν ως εταιρικό αυτοκίνητο.

Η τιμή της ξεκινάει από τα 45.450 ευρώ, για την βασική έκδοση GLA 180 ενώ η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας GLA 250e κοστίζει 52.550 ευρώ ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτουν όλα τα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που σίγουρα δύσκολα συναντά κανείς σε άλλη μάρκα…

Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι Μηδενικά ενώ αν κάποιος το επιλέξει ως εταιρικό αυτοκίνητο δεν θα επιβαρυνθεί με επιπλέον φόρο και τέλος ο ιδιοκτήτης της κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο.

Σπορ εμφάνιση

Η νέα Mercedes-Benz GLA δείχνει πιο ώριμη και διαθέτει πιο έντονα χαρακτηριστικά SUV διευρύνοντας το πεδίο δράσης της, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Το μεγάλο αστέρι στην μπροστινή γρίλια και τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα έχουν δεχθεί μικρές αλλαγές με το facelift που το κάνουν να δείχνει πιο μοντέρνο ενώ το σχετικά κοντό καπό, διαθέτει τα χαρακτηριστικά έντονα κάθετα νεύρα.

Οι αεραγωγοί έχουν τοποθετηθεί χαμηλά ενώ μαύρα προστατευτικά υπάρχουν επίσης στο τελείωμα των προφυλακτήρων τονίζοντας τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου.

Στην έκδοση AMG-Line του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το περίγραμμα των αεραγωγών είναι στο χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν επίσης αλλάξει με νέα φωτεινή υπογραφή.

Oπτικά, η high-tech αλλά άκρως οικονομική στη χρήση έκδοση της GLA δε διαφέρει ουσιαστικά από τις συμβατικές, αφού μόνο το e στο πίσω μέρος δίνει το στίγμα του εξηλεκτρισμού.

Επίσης το αυτοκίνητο διαθέτει δύο τάπες καυσίμων εκ των οποίων η δεξιά τάπα κρύβει την πρίζα φόρτισης και η αριστερή το στόμιο του ρεζερβουάρ βενζίνης.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Στο εσωτερικό, το GLA 250e είναι ακριβώς όπως οποιοδήποτε άλλο μοντέλο GLA. Συνδυάζει ευρυχωρία, σπορ σχεδίαση και υλικά κορυφαίας ποιότητας, χωρίς να υστερεί σε λειτουργικότητα. Ωστόσο η υψηλή δόση της τεχνολογίας χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικείωσης…

Η έκδοση εξοπλισμού έκδοση AMG-Line περιλαμβάνει σπορ καθίσματα, τριάκτινο σπορ τιμόνι με επένδυση Nappa και τις διακοσμητικές επενδύσεις με φινίρισμα ανθρακονήματος.

Με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX να κλέβουν την παράσταση καταλαμβάνοντας περίοπτη θέση στην κορυφή του ταμπλό ίσως πολλοί παραβλέψουν το γεγονός ότι στη βάση της κεντρικής κονσόλας λείπει το χειριστήριο αφής, καθώς στη θέση του έχει τοποθετηθεί μια ρηχή θήκη για μικροαντικείμενα, το πλήκτρο επιλογής του προγράμματος οδήγησης και η «ροδέλα» ρύθμισης έντασης του ήχου.

Σε ό,τι αφορά στους χώρους, 5 ενήλικες θα χωρέσουν με μικρές μόνο παραχωρήσεις κυρίως για τα γόνατα αυτού, που κάθεται στο μεσαίο κάθισμα. Βοηθά η μετακινούμενη κατά μήκος δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία «μεγαλώνει» ανάλογα με τις ανάγκες σας. Tο πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα στα 420 λίτρα. Αν ψάχνετε, που οι μπαταρίες έκλεψαν χώρο, αυτός είναι στα λίτρα του καυσίμου, αφού η Mercedes-Benz έβαλε στην GLA 250e μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου μόλις 44 λίτρων.

218 ίπποι

Κάτω από καπό της Mercedes-Benz GLA250e βρίσκεται ο γνωστός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,33 λίτρου με ισχύ 163 ίππων το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 109 ίππων. Συνδυαστικά ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 218 ίππους και 450 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται σε 7,1 δευτερόλεπτα και με την τελική να φτάνει τα 220 χλμ./ώρα. Η μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα εξασφαλίζεται από το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η εργοστασιακή κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 1,4 λτ./100 χλμ. με την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται στις 16,8 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες τις ημέρες της δοκιμής, η κατανάλωση καυσίμου βρέθηκε κοντά στα 2,0 λίτρα/100 χλμ. με τη μπαταρία φορτισμένη και στα 6 λίτρα/100 χλμ. όταν άδειασε η μπαταρία και λειτουργούσε σαν υβριδικό. 

Με τρία προφίλ οδήγησης, EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ιδίως στον αστικό ιστό και μέχρι τα 140 χλμ/ώρα. Hybrid, στο οποίο συνεργάζονται οι δυο κινητήρες, αλλά κατά 80% χρησιμοποεί την ηλεκτρική ενέργεια. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα του «Battery Save», χρησιμοποιώντας κυρίως τον βενζινοκινητήρα και κάνοντας οικονομία στις πολύτιμες kWh. Στο Sport σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και είναι διαθέσιμη ολόκληρη η ισχύς και η ροπή στις διαθέσεις του οδηγού.

Σε ότι αφορά την φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτροκινητήρα τώρα, σε wallbox των 7,4 kW, απαιτούνται 1 ώρα και 45 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 24 kW, τα αποθέματα της μπαταρίας φτάνουν στο 80% σε μόλις 25 λεπτά (με ταχύτερο on-board φορτιστή). Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε απλή οικιακή πρίζα θα πρέπει να υπολογίσετε περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά για την πλήρη φόρτιση.

Επιδόσεις αλλά και πολυτέλεια

Η Mercedes GLA 250e διαθέτει το γερμανικό πάτημα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο το αυξημένο βάρος που έχει προκληθεί από την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών έχει «σκληρύνει» την ανάρτηση χωρίς όμως να έχει προκληθεί αντίκτυπο στην άνεση αλλά αντίθετα διαθέτει πιο σπορ συμπεριφορά.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Mercedes GLA 250e εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια καθώς παραμένει ευθύβολη και σταθερή ακόμη και όταν το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Βέβαια αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα εκτιμήσει δεόντος το χαμηλό κόστος χρήσης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Mercedes-Benz GLA 250e απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και κινούμενη στο όριο εμφανίζει ελάχιστες κλίσεις. Βέβαια όταν ο οδηγός το παρακάνει τότε αναλαμβάνει η τεχνολογία να τον επαναφέρει στην… τάξη!

Μέσα στην πόλη το γερμανικό μοντέλο κινείται συνήθως από τον ηλεκτροκινητήρα οπότε ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν τις ήσυχες μετακινήσεις ενώ οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος απορροφούνται τόσο από την ανάρτηση όσο και από την ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη αυτονομία κίνησης με ρεύμα επίσης ρίχνει σε πραγματικά πολύ χαμηλά επίπεδα το καθημερινό κόστος χρήσης. Παράλληλα η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στην GLA 250e να κινείται αξιοπρεπώς σε μέρη με δύσκολο ανάγλυφο, χωρίς ο οδηγός να έχει το άγχος πως θα «βρει». Βέβαια τα ασφάλτινα ελαστικά και η προσθιοκίνηση βάζουν όρια τα οποία ο οδηγός θα πρέπει να σεβαστεί…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Φοροαπαλλαγές

Ιπποδύναμη

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης