Δοκιμάζουμε τη Citroen C5 X PHEV με 225 ίππους!

Η Citroen έχει παράδοση στην παρουσίαση καινοτόμων και διαφορετικών μοντέλων. Έτσι και σήμερα το νέο C5 X έρχεται να ταράξει την αγορά αυτοκινήτου καθώς αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που παραπέμπει σε λιμουζίνα, σε crossover αλλά διαθέτοντας παράλληλα SUV και coupe χαρακτηριστικά.

Χαρακτηριστικά φώτα, μακρύ καπό, τονισμένοι θόλοι, 194 χλστ. απόσταση από το έδαφος και μια κεκλιμένη οροφή είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της γαλλικής ναυαρχίδας.

Επίσης με το C5 X η Citroen επαναπροσδιορίζει και τις λιμουζίνες, δίνοντας το δικό της «τόνο» με ένα μοντέλο που δε μοιάζει με τα ανταγωνιστικά μοντέλα και διαθέτει τη δική του αίγλη.

H ναυαρχίδα της Citroen κοστίζει από 40.900 ευρώ ενώ η κορυφαία έκδοση plug-in έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει 50.900 ευρώ.

Επιβλητική σχεδίαση

Οι Γάλλοι είχαν και έχουν μια δική τους προσέγγιση στη σχεδίαση των αυτοκινήτων και σίγουρα τους αρέσει να χαράσσουν τις δικές τους γραμμές και να πραγματοποιούν ιδιαίτερα project. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το C5 X, το οποίο σύμφωνα με τη Citroen, συνδυάζει ιδανικά την κομψότητα ενός hatchback, τον δυναμισμό ενός station wagon και την υψηλή θέση οδήγησης ενός SUV.

Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι το Citroen C5 X δεν περνά απαρατήρητο έχοντας χαρακτηριστικό σχήμα, επιθετική μάσκα, αλλά και τροχούς των 19″ δημιουργώντας μια επιβλητική εικόνα.

Τα μαύρα τόξα πάνω από τους τροχούς, συμβάλλουν με τη σειρά τους στη διαμόρφωση της επιβλητικής εικόνας καθώς αυξάνουν έτι περαιτέρω το μέγεθος των τροχών στο μάτι ενώ δίνει μια αίσθηση SUV.

Άνεση και πολυτέλεια

Οι Γάλλοι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην καμπίνα επιβατών του νέου Citroen C5 X. Τα καθίσματα είναι τα πρώτα που πραγματικά κλέβουν την παράσταση καθώς διαθέτουν μαλακές δερμάτινες επενδύσεις με εξαιρετική ποιότητα και.. μασάζ!

Στα παραπάνω προσθέστε ότι τα καθίσματα είναι αεριζόμενα και θερμαινόμενα οπότε οι επιβάτες θα απολαύσουν κυριολεκτικά ένα ταξίδι ή μια απλή μετακίνηση μέσα στην πόλη.

Η ευρυχωρία για πέντε επιβάτες είναι κορυφαία και σε καμία περίπτωση δεν θα αισθανθούν ότι περιορίζονται αλλά αντίθετα μπορούν να κάθονται μέχρι και σταυροπόδι.

Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 545 λίτρα ενώ ο τρόπος που ανοίγει η πέμπτη πόρτα βοηθάει στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

O εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα ωστόσο ο χρήστης χρειάζεται μια εξοικείωση με την κεντρική οθόνη ελέγχου ώστε να μπορεί να βρει τα υπομενού…

225 ίπποι

Στο C5 X της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό plug-in υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis, που περιλαμβλάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου το οποίο αποδίδει 180 ίππους, συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει 110 ίππους.

Συνδυαστικά το σύνολο έχει μέγιστη ισχύ 225 ίππων με 360 Nm ροπής, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια από τη φόρτιση σε πρίζα, το φρενάρισμα ή την φόρτιση εν κινήσει, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 12,4 kWh.

Μέχρι και την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα και επιλέγοντας το «hybrid mode» το σύστημα μόνο του την πηγή και μπορεί να κινηθεί μόνο με ρεύμα, έχοντας πραγματική αυτονομία κοντά στα 50 χλμ.. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως στην καθημερινότητα μπορεί κανείς να κινηθεί με ελάχιστο κόστος χρήσης και χωρίς να καταναλώνει ούτε ευρώ για βενζίνη!

Αν βέβαια θελήσει επιδόσεις η sport επιλογή του προγράμματος αλλάζει τα δεδομένα χωρίς ωστόσο να ανεβάζει την μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Γαλλική πολυτέλεια

Τα γαλλικά μοντέλα είναι γνωστό ότι διαθέτουν μοναδική άνεση και επομένως το C5 X δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Όλα τα μοντέλα της Citroen στοχεύουν στην άνεση και η C5 X όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά αποθεώνει τη σχετική φιλοσοφία της γαλλικής φίρμας.

Άλλωστε η ύπαρξη της ενεργής ανάρτησης που η μάρκα ονομάζει “Citroën Advanced Comfort Active Suspension“, η οποία συνδυάζει τα υδραυλικά bump stop προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions), με τον ενεργό έλεγχο της ανάρτησης προσδίδει μια μοναδική άνεση. Η ρύθμιση προσαρμόζεται ξεχωριστά σε κάθε τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες, με στόχο την απροβλημάτιστη μετακίνηση των επιβατών.

Τα ταξίδια με το Citroen C5 X γίνονται απόλαυση καθώς οι επιβάτες δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να κουραστούν ενώ ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι άκρως οικονομικό ή εξπρές. Βέβαια στην πρώτη περίπτωση όλα θα κυλήσουν ομαλά ενώ στην δεύτερη περίπτωση μπορεί να επιστρέψει κανείς εύκολα χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας ή δίπλωμα…

Παράλληλα εντύπωση προκαλεί η ευθυβολία και η σταθερότητα του γαλλικού μοντέλου ακόμη και όταν ο οδηγός κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 λχμ./ώρα όπως επίσης και τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η αποτελεσματικότητα της ενεργητικής ανάρτησης είναι εμφανής και αλλάζει την σκληρότητα της διάταξης προσδίδοντας μεγάλη ακρίβεια στις στροφές. Πάντως σε απότομες εκκινήσεις ή φρεναρίσματα ανασηκώνεται ή βυθίζεται το εμπρόσθιο μέρος.

Μέσα στην πόλη το Citroen C5 X καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός του και αποτελεί ένα ευκολοοδήγητο όχημα. Οι αναρτήσεις απορροφούν όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και βέβαια ο ιδιοκτήτης θα απολαύσει και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης! Όσον αφορά στο παρκάρισμα οι κάμερες κάνουν τη διαδικασία παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Κόστος χρήσης

Πολυτέλεια

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ