Deloitte: Στις 120.000 οι πωλήσεις νέων ΙΧ το 2021!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Τα πάνω κάτω φέρνει έρευνα της Deloitte για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς αναφέρει πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2021 θα κυμανθούν σε 120.000 μονάδες ενώ επισημαίνει ξεκάθαρα πως οι εισαγωγείς αλλά και οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα ανταλλακτικά όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ υψηλά!

Ειδικότερα σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, την οποία δημοσιεύει το movenews.gr, επισημαίνεται χαρακτηριστικά ότι:

«Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα περιλαμβάνεται  στο πλαίσιο της διαδικασίας εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης του χρέους.

Οι αποκλειστικοί εισαγωγείς αλλά και οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι αντιμετωπίζουν σημαντικούς περιορισμούς στη χρηματοδότηση με αποτέλεσμα επιδιώκουν άλλους τρόπους για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους όπως η πώληση των ανταλλακτικών που παρουσιάζουν σημαντικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τις εισαγωγές και την πώληση αυτοκινήτων.

Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων αποτελούσε μια «φούσκα» κατά την περίοδο 2004 – 2008 όπου οι πωλήσεις νέων ΙΧ ξεπερνούσαν τις 275.000 μονάδες.

Το 2016 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ήταν κατά 73% χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2004.

Αυτό δείχνει ότι η πιθανή ανοδική πορεία μπορεί να είναι υψηλότερη από τη βελτίωση της μακροοικονομίας.

H έρευνα της Deloitte’s αναφέρει πως η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα ανέλθει στις 120.000 μονάδες το 2021 καταγράφοντας αύξηση 52% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2016.

Συνολικά, η αγορά παραμένει υποανάπτυκτη και τα επίπεδα κτήσης αυτοκινήτων είναι χαμηλότερα από πολλές άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ οι συνεχείς φορολογικές αλλαγές δημιουργούν ένα ασταθές περιβάλλον στην αγορά.

Παρά τα παραπάνω, το αυτοκίνητο παραμένει στην κορυφή των προτεραιοτήτων των καταναλωτών και αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί την αγορά προς τα πάνω…».

Ευρήματα έρευνας

Πέραν των παραπάνω στην έρευνα της Deloitte επισημαίνεται ότι για κάθε 1.000 ανθρώπους υπάρχουν 471 αυτοκίνητα κατατάσσοντας την Ελλάδα στην 15η θέση μεταξύ 27 χωρών.

Παράλληλα η χώρα μας αναδείχθηκε «Πρωταθλήτρια πτώσης» στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων από το 2004 καθώς έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό μείωσης (-73%) και ακολουθεί η Ουγγαρία με ποσοστό 53%. Οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες έχουν περιορίσει τα ποσοστά καθόδου των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ μεταξύ 31% και 3%…

 

Πωλήσεις και έσοδα εισαγωγικών εταιρειών

Σημαντικές διακυμάνσεις καταγράφονται στην έρευνα της Deloitte όσον αφορά στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στα έσοδα των εισαγωγικών εταιρειών.

Ειδικότερα η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις, η Toyota δηλαδή, κατάφερε να διαθέσει το 2016 9.496 αυτοκίνητα έναντι 8.866 πωλήσεων το 2015 και τα έσοδά της ανήλθαν το 2015 σε πάνω από 148 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα ο όμιλος Σφακιανάκη, αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Suzuki, πούλησε 4.137 οχήματα το 2016 έναντι 4.044 οχημάτων το 2015 σημειώνοντας αύξηση 5,3% αλλά τα έσοδά του ανήλθαν σε πάνω από 207 εκατ. ευρώ!

Αντίστοιχα η Kosmocar, VW – Audi – Skoda, πούλησε πάνω από 9.000 οχήματα και τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 172 εκατ. ευρώ.

Η BMW Hellas με πάνω από 5.300 πωλήσεις BMW και Mini κατάφερε τα έσοδά της να ξεπεράσουν τα 110 εκατ. ευρώ.

Αρκετά καλά φαίνεται πως τα πήγαν και οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες του ομίλου Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκη με έσοδα πάνω από 98 εκατ. ευρώ αλλά και η Aiglon (Citroen – Peugeot) με έσοδα πάνω από 84 εκατ. ευρώ αλλά και η θυγατρική της Opel με πάνω από 83 εκατ. ευρώ .

Από την άλλη μεριά τα έσοδα των θυγατρικών της FCA και της Ford κυμάνθηκαν σε 57 και 52 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Τέλος η Teoren (Renault – Dacia) αλλά και η Τεχνοκάρ (Seat) κατέγραψαν έσοδα 46 και 25 εκατ. ευρώ αντίστοιχα…