Citroen C4 Cactus 1,2T: Γαλλική άνεση με χαμηλό κόστος

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus πρόσφατα εισήλθε στην ελληνική αγορά και αναζητά τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων με βασικά όπλα την άνεση, την οικονομία και το άκρως δελεαστικό πρόγραμμα εξόφλησης με άτοκες δόσεις.

Το γαλλικό μοντέλο παράλληλα με χαμηλή τιμή για όλα αυτά που προσφέρει αποτελεί μια τίμια λύση για όσους αναζητούν χώρους, άνεση και χαμηλό κόστος χρήσης σε μια περίοδο όπου λογαριασμοί από την Εφορία αποστέλονται σχεδόν κάθε μήνα στα σπίτια των φορολογουμένων.

Με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή 16.540 ευρώ και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 114,66 ευρώ το Citroen C4 Cactus αποτελεί ένα μοντέλο που δύσκολα θα βρει κανείς στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και το εξαιρετικά χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα.

Ανανέωση ουσίας

Το νέο Citroen C4 Cactus παρουσιάστηκε ολικά αναβαθμισμένο και εφοδιασμένο με τις σταθερές αξίες της γαλλικής εταιρείας σε ότι αφορά την τεχνολογία, την άνεση και τους κινητήρες, το Νέο C4 Cactus καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη στη μοναδική του σχεδίαση και την έντονη προσωπικότητά του.

Πρόκειται για το πρώτο Citroën στην Ευρώπη που, στο πλαίσιο του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, διαθέτει το νέο σύστημα ανάρτησης με Progressive Hydraulic Cushions™ (PHC), προσφέροντας την αίσθηση της οδήγησης πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που διαθέτει τα καινοτόμα Advanced Comfort καθίσματα για κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Σχεδιαστικά το νέο Citroën C4 Cactus διατηρεί την ξεχωριστή σχεδίαση, τις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης και τη διεύρυνση των διαθέσιμων εκδόσεων στην γκάμα του αφαιρώντας τις crossover λεπτομέρειες από το αμάξωμά του. Σχεδιαστικά διακρίνουμε τα  νέα λεπτά φώτα εμπρός, καινούργια πίσω φωτιστικά σώματα και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Τα airbumps -βασικό γνώρισμα του προηγούμενου C4 Cactus- αφαιρέθηκαν από τα πλαϊνά των θυρών και τώρα συναντάμε μια καινούρια εφαρμογή τους, σαφώς πιο διακριτική.

Hitech εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Citroen Cactus διακρίνεται για τις hitech επιδόσεις του με δύο ψηφιακές οθόνες να κερδίζουν τους επιβάτες.

Η μία βρίσκεται πίσω από το βολάν του τιμονιού στην οποία εμφανίζονται το ταχύμετρο, οι σχέσεις στο κιβώτιο και πόγτε πρέπει να αλλαχθούν, ο δείκτης καυσίμου και ο χιλιομετρητής.

Η δεύτερη και μεγαλύτερη οθόνη 7 ιντσών αποτελεί το βασικό χειριστήριο για το ηχοσύστημα, το GPS, τον κλιματισμό, και γενοκότερα τον χειρισμό του infotainment. Βέβαια σε περίπτωση βλάβης του δεν θα λειτουργεί ούτε ο κλιματισμός αλλά ούτε και το ηχοσύστημα…

Ένα ακόμη δυνατό σημείο του νέου Citroen C4 Cactus αποτελούν τα καθίσματα τα οποία διακρίνονται για την άνεση που προσδίδουν ειδικά κατά την παραμονή των επιβατών πάνω σε αυτά σε ένα πολύωρο ταξίδι.

Ωστόσο η έλλειψη πίσω ανοιγόμενων παραθύρων έχει διατηρηθεί και στο νέο Citroen C4 Cactus γεγονός που βοηθά αν έχει κανείς μικρά παιδιά αλλά δυσκολεύει αν μετακινούνται στα πίσω καθίσματα ενήλικες.

Επίσης ένα ακόμη δυνατό σημείο του γαλλικού μοντέλου αποτελούν οι θήκες για μικροαντικείμενα και όχι μόνο όπως επίσης και οι διαθέσιμοι χώροι για όλους τους επιβάτες.

Ωστόσο ο χώρος αποσκευών κρίνεται μέτριος με 358 λίτρα.

110 ίπποι

Ο 1,2 λίτρων Puretech κινητήρας του ομίλου PSA τα πάει περίφημα και στην περίπτωση του C4 Cactus τόσο από άποψης επιδόσεων όσο και κατανάλωσης. Με 110 ίππους και 3 κυλίνδρους το γαλλικό μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την ζωντάνια του και την οικονομία του ωστόσο το κιβώτιο διαθέτει 5 σχέσεις γεγονός που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με ένα 6τάχυτο κιβώτιο.

Παράλληλα για τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο ο ήχος που παράγει διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα ακόμη και όταν αγγίζει το όριο περιστροφής του.

Επίσης οι χαμηλές εκπομπές ρύπων «μεταφράζονται» σε ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 114,66 ευρώ ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου πέφτει άνετα κάτω από τα 6 λίτρα.

Γαλλική άνεση

Ο προσανατολισμός του Citroen C4 Cactus είναι σίγουρα η άνεση και αυτό αποδεικνύεται σε κάθε βήμα του αυτοκινήτου.

Ωστόσο το γαλλικό μοντέλο απέδειξε πως πέραν της άνεσης έχει και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Ειδικότερα το νέο Citroen C4 Cactus το εθνικό οδικό δίκτυο απέδειξε πως είναι ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με το ταχύμετρο να δείχνει πως ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα. Επίσης ακόμη και σε αυτά τα χιλιόμετρα το γαλλικό μοντέλο δεν παράγει υπεροβολικό ήχο και σε καμία περίπτωση δεν μεταφέρεται στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το C4 Cactus απέδειξε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης χωρίς να μειώνεται η άνεση. Βέβαια οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο απέδειξε πως είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και άνετο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Παράλληλα η μαλακή ανάρτηση απορροφά εντελώς τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος δημιουργώντας ένα κλίμα ησυχίας στην καμπίνα επιβατών.

Επίσης η απόσταση από το έδαφος βοηθά το Citroen C4 Cactus να κινηθεί απρόσκοπτα σε πατημένους χωματόδρομους ή… να ξεπεράσει τα σαμαράκια της πόλης.

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Μη ανοιγόμενα πίσω παράθυρα