BMW X4: Πανάκριβη και με ετήσιο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 880 ευρώ

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Την δεύτερη γενιά της BMW X4 παρουσίασε η θυγατρική του γερμανικού εργοστασίου στην Ελλάδα εξαιρώντας βέβαια πάρα πολλά Μέσα Ενημέρωσης από την παρουσίαση του μοντέλου.

Το νέο μοντέλο καταφθάνει με νέα σχεδίαση αλλά και ισχυρούς κινητήρες οι οποίοι λόγω του κυβισμού τους επιβαρύνουν τους υποψήφιους κατόχους με Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ξεκινά από τα 880 ευρώ ετησίως ακόμη και στην βασική έκδοση!

Επίσης οι υψηλές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP ανεβάζουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπου 400 ευρώ για την βασική 2λιτρη βενζινοκίνητη έκδοση και περίπου στα 275 ευρώ για την βασική έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα!

Tώρα αν σκέφτεται κανείς να αποκτήσει τη νέα BMW X4 με χρονομίσθωση καλό θα είναι να το ξανασκεφτεί καθώς πέραν του υψηλού μηνιαίου τιμήματος εξαιρετικά υψηλός είναι και ο φόρος που θα καταβάλει κάθε χρόνο.

Ειδικότερα για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση ο φόρος που θα επωμιστεί ο χρήστης ανέρχεται σε 8.400 ευρώ ενώ για την βασική έκδοση πετρελαίου ο αντίστοιχο φόρος υπολογίζεται κοντά στις 9.000 ευρώ!

Σύμφωνα με την BMW η εξωτερική σχεδίαση της νέας X4 δηλώνει καθαρά δυναμική ευελιξία και αυτοπεποίθηση και διαθέτει αυξημένο ύψος (+81 mm), πλάτος (+37 mm) και μεταξόνιο (+54 mm) και μειωμένο ύψος κατά 3 mm συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.

Στο εσωτερικό υπάρχει σύμφωνα με την εταιρεία, premium αίσθηση, στιβαρότητα και αριστοκρατική κομψότητα ενώ έχει τοποθετηθεί το κλασικό, οδηγοκεντρικό cockpit BMW.

Το νέο μοντέλο διατίθεται σε εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport αυξάνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης. Η BMW X4 διατίθεται για πρώτη φορά με αποκλειστικές προτάσεις της σειράς BMW Individual, για να μπορεί ο πελάτης να αποτυπώσει το προσωπικό του στυλ.

Τα μηχανικά σύνολα περιλαμβάνουν τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις κινητήρες diesel και ισχύ από 184 hp έως 360 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 9,0 – 5,4 l/100 km, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 209 – 142 g/km).

Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic και του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive (και τα δύο στάνταρ σε όλα τα μοντέλα).

Επίσης δύο μοντέλα BMW M Performance: BMW X4 M40i και BMW X4 M40d με πανίσχυρους κινητήρες, αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και εξοπλισμό.

Σύμφωνα με την BMW είναι αισθητά βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά χάρη στην εκτενώς αναβαθμισμένη τεχνολογία πλαισίου, προσαρμοσμένη για την X4, και τη μείωση βάρους.

Επίσης το βάρος του οχήματος έχει μειωθεί έως 50 kg συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στα μέτρα BMW EfficientLightweight. Η πιο αποδοτική αεροδυναμική στην κατηγορία: συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,30.

Το γνωστό σύστημα iDrive διαθέτει πλέον και ευφυή φωνητικό έλεγχο (voice control) στάνταρ, Control Display με λειτουργία οθόνης αφής και σύστημα ελέγχου μέσω αναγνώρισης χειρονομιών BMW, προαιρετικά.

Εκδόσεις μοντέλου στο λανσάρισμα: 

BMW X xDrive 20 i :

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 135 kW/184 hp στις 6.500 rpm,

μέγιστη ροπή: 290 Nm στις 1.350 – 4.250 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8,3 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 215 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 7,3 – 7,1 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 168 – 163 g/km.

 

BMW X xDrive 30 i :

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 185 kW/252 hp στις 6.500 rpm,

μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,3 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 240 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 7,3 – 7,2 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 168 – 164 g/km.

 

BMW X M 40 i (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):

Εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 2.998cc, ισχύς: 265 kW/360 hp στις 5.500 – 6.500 rpm.

μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 1.520 – 4.800 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,8 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 250 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 9,2 – 9,0 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 213 – 209 g/km.

 

BMW X xDrive 20 d :

Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 140 kW/190 hp στις 4.000 rpm,

μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8.0 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 213 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 5,6 – 5,4 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 149 – 142 g/km.

 

BMW X xDrive 25 d :

Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 170 kW/231 hp στις 4.400 rpm,

μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 2.000 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,8 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 230 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 5,7 – 5,5 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 149 – 145.

 

BMW X xDrive 30 d (διαθεσιμότητα από παραγωγή Αυγούστου 2018):

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 195 kW/265 hp στις 4.000 rpm,

μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 240 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 6,2 – 5,9 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 163 – 156 g/km.

 

BMW X M 40 d :

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Κυβισμός: 2.993cc, ισχύς: 240 kW/326 hp στις 4.400 rpm,

μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.750 rpm.

Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,9 δευτερ.,

τελική ταχύτητα: 250 km/h.

Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο*: 6,6 – 6,4 l/100 km,

Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο*: 173 – 170 g/km.

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO2, ηλεκτρικής κατανάλωσης και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση την εποχή της έγκρισης τύπου. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία και διαφέρουν ανάλογα με τις διαστάσεις ζαντών / ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού. Οι τιμές για οχήματα που επισημαίνονται ήδη βασίζονται στη νέα οδηγία WLTP και έχει γίνει αναγωγή στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης. Αναφορικά με αυτά τα οχήματα, για σχετικούς φόρους και τα όποια ειδικά τέλη που βασίζονται σε εκπομπές CO2, οι τιμές CO2 ίσως διαφέρουν από αυτές που αναφέρονται εδώ. Οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw-EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2  που ορίζει ο κύκλος NEDC.