Αποκλειστικό: Αλλάζουν οι δασμοί των ΙΧ στα τελωνεία!

    Οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες έχει προκαλέσει μεγάλες αναταραχές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς αυξάνονται αντίστοιχα και οι τιμές λιανικής τόσο στα καινούρια όσο και στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

    Το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τους φορείς του κλάδου προσπαθεί να σταθεροποιήσει τις τιμές των αυτοκινήτων επεμβαίνοντας στο Τέλος Ταξινόμησης «μπλοκάροντας» με αυτό τον τρόπο τις συνεχείς αυξήσεις που προκαλούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε οι εισαγωγείς και οι έμποροι να μην κινούνται σε ένα τεντωμένο σχοινί και οι καταναλωτές να μπορούν να είναι σίγουροι ότι το αυτοκίνητο που θα παραγγείλουν θα έχει μια σταθερή τιμή και δεν θα βρίσκονται προ εκπλήξεων μετά από πολλούς μήνες αναμονής.

    Επίσης πέραν των αυξήσεων που ανακοινώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες η αγορά έχει βρεθεί αντιμέτωπη και με τον πληθωρισμό που επίσης πιέζει τις τιμές λιανικής προς τα πάνω όπως επίσης και τα επιτόκια δανεισμού οπότε η επέμβαση του υπουργείου Οικονομικών αποτέλεσε μονόδρομο για να «ηρεμήσει» η αγορά.

    Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο έχει ολοκληρώσει ένα σχέδιο στήριξης της αγοράς αυτοκινήτου που περιλαμβάνει την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να σταματήσουν οι αυξήσεις τιμών λιανικής.

    Το Τέλος Ταξινόμησης των αυτοκινήτων σήμερα υπολογίζεται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις εκπομπές CO2.

    Οι νέοι συντελεστές προοδευτικής φορολόγησης των αυτοκινήτων που έχει επεξεργαστεί το ΥΠΟΙΚ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr,  αυξάνουν τα ποσά στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων διατηρώντας τους συντελεστές στα ίδια επίπεδα, ώστε να συγκρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα η φορολογία αλλά και η τελική αξία λιανικής πώλησης των οχημάτων.

    Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης που εξετάζονται από το ΥΠΟΙΚ είναι σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης (σε παρένθεση το αρχικό σχέδιο):

    Φορολογητέα Αξία (ευρώ)                      Συντελεστής

    0-17.000                                                                              4%

    17.001-19.000 (17.001 – 20.000)                                   26%

    19.001 – 20.000 (20.001 – 21.000)                              53%

    20.001 – 25.000 (21.001 – 25.000)                              62%

    25.001 – 30.000 (αμετάβλητο)                                     71%

    Πάνω από 30.001 (αμετάβλητο)                                    30%

    Οι παλαιοί αλλά και μέχρι σήμερα ισχύοντες συντελεστές προοδευτικής φορολόγησης είναι:

    Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής

    0-14.000                                               4%

    14.001-17.000                                    26%

    17.001 – 20.000                                 53%

    20.001 – 25.000                                 62%

    25.001 – 30.000                                 71%

    Πάνω από 30.001                             30%

    Ο λόγος που εξετάζεται να αλλάξει η προοδευτική φορολόγηση του Τέλους Ταξινόμησης εστιάζεται στις συνεχείς αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών.

    Χαρακτηριστικά ένα αυτοκίνητο που είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.000 ευρώ πριν την κρίση των «τσιπ» και του κορωνοϊού σήμερα έχει αντίστοιχη Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.001 ευρώ με αποτέλεσμα μόνο το Τέλος Ταξινόμησης από 560 ευρώ να έχει αυξηθεί σε 1.340 ευρώ! Δηλαδή μόνο το Τέλος Ταξινόμησης σημείωσε άνοδο 58,2% και η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 780 ευρώ.

    Σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 25.000 ευρώ προ κρίσης το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν σε 4.790 ευρώ. Σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης στο ίδιο αυτοκίνητο εξαιτίας της αύξησης της Αξίας Λιανικής προ Φόρων στις 30.000 ευρώ κυμαίνεται σε 6.920 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 2.130 ευρώ!

    Αντίστοιχα σε ένα ακριβότερο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 30.001 ευρώ προ κρίσης το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνονταν σε 6.920 ευρώ, ενώ σήμερα το ίδιο αυτοκίνητο εξαιτίας της αύξησης της Αξίας Λιανικής προ Φόρων στις 40.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται πλέον σε 9.920 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ.

    Σε ότι αφορά στην φορολογία των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κάποιο κράτος-μέλος της ΕΕ μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής προβλέπεται ότι:

    Μικρότερη ή ίση των 130 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%.

    Μεγαλύτερη από 156)και μικρότερη από ή ίση με 182 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.

    Μεγαλύτερη από 182 και μικρότερη από ή ίση με 208 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.

    Μεγαλύτερη από 208 και μικρότερη από ή ίση με 234 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.

    Μεγαλύτερη από 234 και μικρότερη από ή ίση με 260 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.

    Μεγαλύτερη από 260 και μικρότερη από ή ίση με 325 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.

    Μεγαλύτερη από 325 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.

    Να τονίσουμε ότι τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα έχουν μείωση από 50% έως και 75% του συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης ανάλογα με την ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ο κινητήρας τους. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα απαλλάσσονται εντελώς από δασμούς και εμπίπτουν μόνον σε ΦΠΑ.