Αποκάλυψη! Τι κρύβει η Jaguar – Land Rover πίσω από την έλλειψη των τσιπ

Η Jaguar Land Rover (JLR) ανακοίνωσε το προσωρινά κλείσιμο στα δύο κύρια εργοστάσια αυτοκινήτων της λόγω έλλειψης τσιπ αλλά όπως αποδεικνύεται αυτός δεν είναι ο μοναδικός λόγος.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carpress.gr η έλλειψη των τσιπ για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτέλεσε ένα τεράστιο οικονομικό «δώρο» για να μπορέσει να «καλύψει» τα τεράστια χρέη της και παράλληλα να αυξήσει τις τιμές διάθεσης των προϊόντων της αλλά και των κερδών της ενώ την ίδια στιγμή να μειώσει περαιτέρω το κόστος παραγωγής.

Επίσης η έλλειψη των τσιπ είναι ιδιαίτερη βολική για την JLR στην προσπάθειά της να βελτιώσει τις απογοητευτικές αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας από κορυφαίους επενδυτικούς οίκους.

Η JLR που ανήκει τον όμιλο Tata ανακοίνωσε ότι: «Έχουμε προσαρμόσει τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής για ορισμένα οχήματα, πράγμα που σημαίνει ότι οι μονάδες παραγωγής στο Castle Bromwich και στο Halewood δεν θα παράγουν αυτοκίνητα από τη Δευτέρα 26 Απριλίου. Συνεργαζόμαστε στενά με τους επηρεαζόμενους προμηθευτές για να επιλύσουμε τα ζητήματα και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο στις παραγγελίες των πελατών. Η παραγωγή σε ένα τρίτο εργοστάσιο, στο Solihull, θα συνεχιστεί.»

Να υπενθυμίσουμε πως στο εργοστάσιο Castle Bromwich κατασκευάζονται τα μοντέλα Jaguar XE, XF και F-Type και απασχολούνται περίπου 1.900 άτομα. Στο Halewood κατασκευάζονται το Range Rover, το Evoque και το Land Rover Discovery Sport και έχει περίπου 4.000 εργαζόμενους.

Ο κ. Mark Schmidt, Senior Automotive Analyst στην ICONIC Project Finance Advisory επισήμανε στο Carpress ότι: «Σε όλο τον κόσμο, οι γραμμές συναρμολόγησης αυτοκινήτων έχουν σιγάσει, οι εργαζόμενοι απομακρύνονται και οι εκθέσεις των αντιπροσωπειών παραμένουν κενές. Ωστόσο, από μακροοικονομική άποψη, η έλλειψη ημιαγωγών (τσιπ) είναι πολύ βολική ιδιαίτερα για μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Jaguar – Land Rover.

Ενώ η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πνίγεται με ακαθάριστο χρέος 5,9 δισεκατομμυρίων λιρών (περίπου 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ) και συσσωρευμένες απώλειες άνω των 4 δισεκατομμυρίων λιρών (περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ), αυτή η παγκόσμια έλλειψη είναι πιθανό να αντιμετωπιστεί ως ένα απροσδόκητο οικονομικό δώρο και μία έμμεση μέθοδο αύξησης της μέσης τιμής των οχημάτων τους.

Τεχνικά, το κλείσιμο των μονάδων παραγωγής στο Halewood και στο Castle Bromwich θα επηρεάσει την προσφορά σε μια εποχή που η ζήτηση για μοντέλα Jaguar – Land Rover αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Σε αυτό το σενάριο, ο συνδυασμός χαμηλότερης προσφοράς (λόγω της έλλειψης τσιπ) εν μέσω της ισχυρότερης ζήτησης (στην αγορά της Κίνας και των ΗΠΑ) ωθεί την άνοδο των τιμών στα οχήματά τους και δικαιολογεί την προσπάθεια JLR να κερδοσκοπήσει από την κατάσταση.

Ταυτόχρονα, η αναστολή της παραγωγής στα εργοστάσιά της βοηθά στη διαδικασία μείωσης του κόστους, στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους και στον περιορισμό των αδιάθετων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπείες με αποτέλεσμα η JLR να εξοικονομεί κεφάλαιο κίνησης. Αυτό είναι ιδιαίτερα βολικό για την JLR στην προσπάθειά της να βελτιώσει τις απογοητευτικές αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας. Στις 31 Μαρτίου 2020, η JLR είχε πιστοληπτική ικανότητα B + (αρνητική προοπτική) από την S&P, B1 (αξιολόγηση υπό αξιολόγηση για υποβάθμιση) από την Moody’s και BB- (αρνητική προοπτική) από την Fitch. Στη συνέχεια, τόσο η S&P όσο και η Fitch υποβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της JLR σε B (Negative Outlook) τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα, ενώ η Moody επιβεβαίωσε τον B1 (Negative Outlook) τον Ιούνιο.»