Από πιστώσεις εκπομπών CO2 τα κέρδη της Tesla!

Περίεργα πράγματα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τις μετοχές κάποιων εταιρειών κυριολεκτικά να εκτοξεύονται και στη συνέχεια να βυθίζονται καταγράφοντας υπέρογκα ποσοστά πτώσης.

Μία από αυτές είναι η GameStop η οποία μονοπωλεί το ενδιαφέρον καθώς η μετοχή της σημείωσε άνοδο 1.600% και μέσα σε λίγες ημέρες κατέρρευσε ενώ η δεύτερη εταιρεία που επίσης καταγράφει απίστευτα υψηλά ποσοστά ανόδου είναι η Tesla.

H GameStop πλέον διαπραγματεύεται στα 63 δολάρια ήταν πριν λίγες ημέρες στα 468 δολάρια με την κεφαλαιοποίηση από 20 δισ. να έχει υποχωρήσει στα 4,44 δισ. δολάρια.

Η Τesla είναι αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με ειδίκευση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αποτίμηση της οποίας ήταν στα 72 δολάρια στις 18 Μαρτίου 2020 για να εκτιναχθεί στα 852 δολάρια σήμερα.

Η συνολική χρηματιστηριακή αξία ανέρχεται στα 807 δισ. πλησιάζει το ένα τρις δολάρια και δεν είναι χρεοκοπημένη ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε πως το 2020 η εταιρεία για πρώτη φορά κατέγραψε κέρδη ύψους 721 εκατ. δολαρίων ενώ το 2019 οι ζημίες ξεπέρασαν τα 862 εκατ. δολάρια.

Στην πραγματικότητα, η Tesla έχανε χρήματα όλα τα προηγούμενα χρόνια ενώ από το 2006 και δεν έχει επιτύχει κέρδη από την πώληση αυτοκινήτων.

Τα κέρδη του 2020 ήταν ιδιαίτερα λόγω του 1,58 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε πιστώσεις που κέρδισε η Tesla έναντι άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς δεν εκπλήρωσαν κυβερνητικά πρότυπα εκπομπών / καυσίμων. Ουσιαστικά το κέρδος ήταν πιστώσεις άνθρακα.

Έτσι, η Tesla δεν έχει ακόμη πετύχει κέρδη από πωλήσεις αυτοκινήτων, αλλά πουλάει σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες το οικολογικό της αποτύπωμα.

Το νέο Model S Plaid της Tesla θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής 0-100 χλμ. σε κάτω από 2 δευτερόλεπτα στην ιστορία και θα αποτελέσει το πρώτο όχημα με ολοκληρωμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Η Tesla είναι μια περίπτωση όπου οι επενδυτές είδαν την τιμή της μετοχής και όχι την αποτίμηση. Ωστόσο με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα να στοχεύουν σε μεγάλη αύξηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έως το 2025, οι αναλυτές δεν είναι σε θέση να απαντήσουν αν η Tesla θα γίνει ποτέ μια κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή τα περιθώρια της υποχωρήσουν λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού.