Αντιμέτωπη με «καυτά» ποινικά αδικήματα η BMW

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Αντιμέτωπη με πολύ σοβαρά ποινικά αδικήματα είναι πολύ πιθανό να βρεθεί η BMW στη Νότια Κορέα καθώς οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απέκρυψε τους κινδύνους της πυρκαγιάς στον κινητήρα και καθυστέρησε τις ανακλήσεις των οχημάτων.

Μάλιστα το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας σχεδιάζει να ζητήσει από τους εισαγγελείς να ερευνήσουν περαιτέρω τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς οι Αρχές εκτιμούν ότι η BMW γνώριζε το πρόβλημα από το 2015!

Η Κορέα επίσης επέβαλε πρόστιμο στη BMW 11,2 δισεκατομμύρια γουόν (10 εκατομμύρια δολάρια) για καθυστερημένη ανάκληση των 22,670 οχημάτων. Η ομάδα που ερευνούσε την εταιρεία από τον Αύγουστο διαπίστωσε ελαττώματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν διαρροή ψυκτικού υγρού και να προκαλέσουν πυρκαγιά τον κινητήρα.

Η κίνηση απειλεί να παρατείνει τα δεινά της BMW στη Νότια Κορέα όπου έχουν αναφερθεί φέτος περίπου 40 περιπτώσεις πυρκαγιών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η BMW, η οποία έχει ανακαλέσει 1,6 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως για το θέμα, είδε τις πωλήσεις της στην Κορέα να πέφτουν 10% κατά τη διάρκεια των πρώτων 11 μηνών καθώς τα βίντεο με τα αυτοκίνητα που κατακλύζονται από φλόγες δημοσιεύθηκαν σε πολλά ΜΜΕ αλλά και Μέσα Μαζικής Δικτύωσης.

Το τμήμα της Κορέας της BMW ζήτησε συγγνώμη και ξεκαθάρισε ότι θα συνεργαστεί με συνεχιζόμενες έρευνες.

Η κυβέρνηση ανέφερε ότι ένας ελαττωματικός σχεδιασμός της μονάδας ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) της BMW προκάλεσε τις πυρκαγιές, προσθέτοντας ότι θα αποφασίσει αν θα παραγγείλει περισσότερες ανακλήσεις.

Η BMW αρνήθηκε τα ελαττώματα του σχεδιασμού και είπε ότι ανακάλεσε τα μοντέλα της εγκαίρως.

«Ξεκινήσαμε μέτρα ανάκλησης χωρίς δισταγμό κατά τη στιγμή που επιβεβαιώθηκε η αιτία πυρκαγιάς», δήλωσε η κορεατική μονάδα της BMW.

Το ποσοστό των οχημάτων BMW στα οποία προκλήθηκαν πυρκαγιές ήταν 0,14% στη Νότια Κορέα, 0,19% στη Γερμανία και το 0,17% στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ χαμηλότερο από αυτό το ποσοστό ήταν τα περιστατικά στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η BMW είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εισαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Mercedes Benz στη Νότια Κορέα.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιτύχει τα τελευταία χρόνια την αύξηση των πωλήσεων στη Νότια Κορέα, η οποία κυριαρχείται εδώ και πολύ καιρό από τη Hyundai…