Άνοδος για υβριδικά plug-in και ηλεκτρικά, πτώση για βενζίνη – diesel

Περαιτέρω ενίσχυση των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εκείνων που κινούνται και με Υγραέριο και Φυσικό Αέριο αλλά και νέα πτώση των diesel μοντέλων αλλά και των βενζινοκίνητων οχημάτων είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που καταγράφηκαν στις πωλήσεις νέων ΙΧ του Μαρτίου 2022.

Ωστόσο τον Μάρτιο φαίνεται ότι έχει αρχίσει ο εξορθολογισμός της αβγοράς με τα ποσοστά των πωλήσεων στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα να είναι πλέον μικρά όπως επίσης και τα αντίστοιχα ποσοστά ανόδου στα υβριδικά, ηλεκτρικά αλλά και οχήματα που κινούνται με υγραέριο και φυσικό αέριο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων φαίνεται ότι βρέθηκαν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και των εταιρειών τον Μάρτιο καθώς διατηρήθηκαν στην δεύτερη θέση καταλαμβάνοντας το 27,2% του συνόλου της αγοράς πίσω από τα βενζινοκίνητα οχήματα (46,9%) ενώ στην τρίτη ακολουθούν τα diesel ΙΧ (14,9%).

Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων οχημάτων diesel τον Μάρτιο του 202β2 σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 6,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 20β21! Τον τρίτο μήνα του τρέχοντος έτους τα diesel αυτοκίνητα αφορούσαν σε μόλις 14,9% του συνόλου των πωλήσεων ενώ πέρυσι τον αντίστοιχο μήνα το εν λόγω ποσοστό κυμαίνονταν σε 21,4%.

Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel αφορούσαν στο 15,3% του συνόλου χάνοντας πάνω από 6 μονάδες σε σχέση με το 21,5% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα diesel, πτωτική πορεία (-3,7%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης τον Μάρτιο του 2022 καθώς κατέλαβαν το 46,2% του συνόλου έναντι 49β,8% που είχαν καταλάβει τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Οριακά υψηλότερο ήταν το ποσοστό πτώσης 3,8% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που σημείωσαν τα οχήματα βενζίνης στο 3μηνο καθώς στο σύνολο των πωλήσεων του συγκεκριμένου διαστήματος τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέλαβαν το 45,3% έναντι 49,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές τον Μάρτιο καθώς κατέγραψαν αύξηση 6,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 27,2% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 20,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2021 σημειώνοντας άνοδο 6,6%.

Σε επίπεδο τριμήνου τα υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 6 μονάδες καθώς κατέλαβαν το 27,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν επίσης ανοδική πορεία κατά 3% καθώς τον Μάρτιο κατέλαβαν το 9,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 6,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν άνοδο 2,4% και ανήλθαν σε 7,9% έναντι 5,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,5%) καταλαμβάνοντας τον Μάρτιο του 2022 καταλαμβάνοντας το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Σε επίπεδο 3μηνου η οριακή πτώση των οχημάτων με φυσικό αέριο διατηρήθηκε στο 0,5% καθώς το ποσοστό τους αφορούσε στο 0,9% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν άνοδο 1,β1% καθώς τον Μάρτιο κατέλαβαν το 1,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,5% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Στο τρίμηνο αντίστοιχα τα αυτοκίνητα με υγραέριο κατέλαβαν το 3% από 0,9% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021 κερδίζοντας 2,1 μονάδες.

Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες

Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 49,7% εκ των οποίων το 24,1% αφορούσε σε SUV μοντέλα.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 32,8% εκ του οποίου το 23,6% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 9,2% σε hatchback και sedan.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,4% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 1,1%.

Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6,3% (4,7% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,60% (0,50 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,30% (0,20% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,6%.

Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Μάρτιο κατέλαβαν το 54,2% καταγράφοντας άνοδο 10,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.