Άνω κάτω η ελληνική αγορά: «Παραεισαγωγές» καινούριων αυτοκινήτων!

Ευκαιρίες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αναζητούν πλέον όλες οι μεγάλες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης οχημάτων στην Ελλάδα ώστε να μπορέσουν να μειώσουν το κόστος αγοράς και βέβαια να μπορούν να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr ήδη δύο μεγάλες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν ήδη αγοράσει από γειτονικά κράτη-μέλη καινούρια αυτοκίνητα τα οποία και έχουν αποκτήσει σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες που τους έδωσαν οι εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες ενώ παράλληλα έχουν ταξινομήσει και έχουν τοποθετήσει ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας ακόμη και σε μοντέλα που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί από τις επίσημες εισαγωγικές εταιρείες!

Αυτός είναι και ο λόγος που ανά τακτά χρονικά διαστήματα βλέπουμε και μεμονωμένα μοντέλα ή μάρκες αυτοκινήτων που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί στην Ελλάδα από τις επίσημες εισαγωγικές εταιρείες και δημιουργούν μεγάλο «πονοκέφαλο» στα στελέχη τους.

Το γεγονός ότι πλέον οι μεγάλες εταιρείες leasing και ενοικιάσεων στρέφονται στην ευρωπαϊκή αγορά καινούριων αυτοκινήτων είναι κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα καθώς μέχρι πρότινος μόνο οι επίσημες εισαγωγικές εταιρείες της κάθε μάρκας είχαν το δικαίωμα να διαθέτουν στην αγορά καινούρια αυτοκίνητα. Κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα.

Ωστόσο τα αυτοκίνητα που εισάγουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και leasing έχουν πινακίδες κυκλοφορίας από το άλλο κράτος-μέλος αλλά επίσης έχουν και μηδενικά χιλιόμετρα οπότε στην Ελλάδα εισάγονται ναι μεν ως εισαγόμενα μεταχειρισμένα αλλά εξαιτίας των μηδενικών χιλιομέτρων και από το γεγονός ότι έχουν ταξινομηθεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος για διάστημα μικρότερο των 6 μηνών αυτομάτως κατατάσσονται στην κατηγορία των «Καινούριων» αυτοκινήτων και εκτελωνίζονται με τον αντίστοιχο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Η λεγόμενη «παραεισαγωγή» καινούριων αυτοκινήτων έχει προβληματίσει έντονα πολλά στελέχη ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών καθώς κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις τους. Από την άλλη μεριά βέβαια υπάρχουν και τα πιο ψύχραιμα στελέχη του χώρου που συνιστούν ηρεμία επισημαίνοντας ότι τα λεγόμενα «πινακίδωμενα» καινούρια αυτοκίνητα διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό και δεν πρόκειται να επηρεάσουν την ελληνική αγορά.

Επίσης στην Ελλάδα υπάρχουν και εισαγωγικές εταιρείες που λειτουργούν και δικές τους εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης οπότε μπορούν να διαχειρίζονται και να προσαρμόζουν πολύ πιο εύκολα το κόστος αγοράς των καινούριων αυτοκινήτων (τα οποία εισάγουν εκείνοι) από την μία εταιρεία τους στην άλλη. Τώρα τις άλλες μάρκες που δεν εισάγουν μπορούν κάλιστα να αναζητήσουν «πινακιδωμένα» καινούρια αυτοκίνητα σε άλλα κράτη-μέλη και να τα αποκτήσουν σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες που διατίθενται στην Ελλάδα δημιουργώντας έτσι και «προβλήματα» στους ανταγωνιστές τους…

Πάντως ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών leasing και ενοικιάσεων έχει ήδη ενταθεί πάρα πολύ και θα κορυφωθεί μόλις ξεκινήσουν να λειτουργούν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που έχουν δημιουργήσει τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων σε συνεργασία με τις ανά χωρα εθνικές εισαγωγικές εταιρείες των μαρκών τους καθώς το επόμενο μεγάλο στοίχημα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα «παιχτεί» στη χρήση και όχι στην κτήση…