Ανασφάλιστα ΙΧ: Πότε έρχονται η διασταύρωση και τα πρόστιμα;

    Τέλος στην ατιμωρησία των ιδιοκτητών οχημάτων που τα κινούν παράνομα χωρίς να έχουν κάποιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ θα βάλει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στις αρχές του 2024.

    Την αποκάλυψη έκανε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε με εκπροσώπους του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών αλλά και των σωματείων από τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Θεοχάρης: «Το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων θα λυθεί οριστικά εντός του τριμήνου

    Δηλαδή ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ουσιαστικά προειδοποίησε για τελευταία φορά τους παραβάτες οδηγούς να σπεύσουν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους για να γλιτώσουν το βαρύ πρόστιμο που θα επιβληθεί αυτομάτως με την ηλεκτρονική διασταύρωση η οποία αναμένεται να γίνει έως τα τέλη Μαρτίου 2024 και σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ο αριθμός των παραβατών ξεπερνά τις 500.000 οχήματα!

    Όπως είχε αποκαλύψει στο Carandmotor.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) και επίτιμος διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου: «Η Ελλάδα έχει την αρνητική πρωτιά μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. καθώς είναι η μοναδική που αδυνατεί να προχωρήσει σε ηλεκτρονικές -αποτελεσματικές- διασταυρώσεις και να εντοπίσει τα οχήματα αυτά μέσω των βάσεων δεδομένων του κράτους. Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα ίσως και παραπάνω είναι σήμερα ανασφάλιστα και αποτελούν “περιφερόμενο κίνδυνο“. Η εμπλοκή με έναν τέτοιο όχημα σε ατύχημα συνεπάγεται ταλαιπωρία χρόνων για την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης, με αποτέλεσμα να «τιμωρούνται» έτσι οι συνεπείς ασφαλισμένοι οδηγοί. Οι αρμόδιοι αψηφούν ότι όσο τα ανασφάλιστα οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν, αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Αδιαφορούν για το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία που ισχύει από το 2015. Στην σύγχρονη Ελλάδα, μοιάζει σαν να τιμωρούμε τους νομοταγείς και να αφήνουμε τους παραβάτες να διασκεδάζουν την άρνηση, διότι μόνο έτσι μπορεί να το ερμηνεύσει κάποιος, και όχι πλέον ως αδυναμία, του κράτους να τους εντοπίσει. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ζητά την επίλυση του θέματος εδώ και χρόνια.»

    Τα πρόστιμα

    Το ανασφάλιστο όχημα συνεπάγεται μεγάλο κίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και αυστηρά πρόστιμα από την πολιτεία σε περίπτωση ελέγχου. Σε περίπτωση διασταύρωσης από την ΑΑΔΕ βεβαιώνεται το πρόστιμο και αποστέλλεται ειδοποιητήριο στον κάτοχο του οχήματος.

    Όποιος οδηγός ΙΧ διαπιστωθεί ότι κυκλοφορεί με ανασφάλιστο όχημα μέσω του συστήματος ελέγχου, παραλαμβάνει ειδοποιητήριο και καλείται εντός 8 ημερών είτε να αποδείξει πως το όχημά του είναι ασφαλισμένο, είτε να προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ.

    Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με πρόσθετες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

    Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος δεν προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματος του, τότε δρομολογούνται πρόσθετες κυρώσεις όπως:

    Αφαίρεση της άδειας ικανότητας του οδηγού για 6 μήνες.

    Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.

    Επίσης προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά & 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

    Σε περίπτωση που κάποιο όχημα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα τότε η νομοθεσία προβλέπει αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για δύο χρόνια (ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής) και ποινή φυλάκισης από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ.

    Το κόλπο με τα μηνιαία συμβόλαια

    Πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων θέλοντας να «ξεγελάσουν» τις Αρχές έχουν υιοθετήσει την μερική ασφάλιση των οχημάτων τους. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι «έξυπνοι» ιδιοκτήτες ασφαλίζουν τα οχήματά τους για ένα μήνα ή ένα τρίμηνο και στη συνέχεια τα κινούν ανασφάλιστα για ένα αντίστοιχο διάστημα. Δηλαδή κατά τη διάρκεια ενός έτους ασφαλίζουν τα οχήματά τους από 1 έως και 6 μήνες και το υπόλοιπο διάστημα τα κινούν ανασφάλιστα και παράνομα.

    Η νομοθεσία πάντως προβλέπει ότι θα πρέπει να πραγματοποιούνται 3 διασταυρώσεις ετησίως αλλά σύμφωνα με στελέχη από την ασφαλιστική αγορά από την στιγμή που έχουν ανανεωθεί τα πληροφοριακά συστήματα όλων των συναρμόδιων Υπουργείων η διασταύρωση των στοιχείων θα πρέπει να είναι συνεχής και online και να ειδοποιούνται οι «ξεχασιάρηδες» ιδιοκτήτες οχημάτων λίγες ημέρες πρην την επιβολή του προστίμου ώστε να ανανεώσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους είτε να θέσουν σε προσωρινή ακινησία τα οχήματά τους.