Αισχροκέρδεια από εταιρεία Leasing λόγω… έλλειψης αυτοκινήτων!

Η έλλειψη καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά και κάποιοι δεν χάνουν την ευκαιρία για να αισχροκερδήσουν έναντι των πελατών τους ή άλλων καταναλωτών.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr κάτοχος εταιρικού αυτοκινήτου που το είχε μισθώσει για 3 χρόνια με προαιρετικό δικαίωμα εξαγοράς αναγκάστηκε πέρυσι να παρατείνει για ένα χρόνο τη σύμβαση μίσθωσης καθώς τα περιοριστικά μέτρα που είχε προκαλέσει ο κορωνοϊός δεν επέτρεπαν την αντικατάσταση του εταιρικού οχήματος. Ωστόσο ο πελάτης της εταιρείας leasing αναρωτήθηκε πέρυσι ποιο ήταν το κόστος εξαγοράς του εταιρικού του οχήματος με την εταιρεία χρονομίσθωσης να του απαντά πως το κόστος εξαγοράς του αυτοκινήτου κυμαίνεται σε 17.500 ευρώ.

Φέτος λίγο πριν τη λήξη της σύμβασης που είχε παραταθεί ο πελάτης του εταιρικού οχήματος αιτήθηκε και πάλι την εξαγορά του αυτοκινήτου που χρησιμοποιούσε και εκτίμησε ότι το κόστος θα ήταν χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι καθώς το όχημα είχε διανύσει επιπλέον 15.000 χιλιόμετρα και η υπολειμματική του αξία θα είχε μειωθεί.

Όμως όπως αποδείχθηκε και προς μεγάλη του έκπληξη διαπίστωσε στην απάντηση που του απέστειλε η εταιρεία Leasing ότι το κόστος εξαγοράς όχι μόνο δεν έχει μειωθεί αλλά αντίθετα τώρα η εταιρεία ζητούσε επιπλέον 2.500 ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Δηλαδή το κόστος εξαγοράς του εταιρικού οχήματος ανέβηκε στις 20.000 ευρώ από τις 17.500 ευρώ που κυμαίνονταν το καλοκαίρι του 2020!

Όπως επισημαίνει στο Newsauto.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος σχετικά με τις πρακτικές κάποιων εταιριών leasing αλλά και το πρόβλημα της έλλειψης των αυτοκινήτων: «Υπάρχει μεγάλη έλλειψη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην αγορά. Από την άλλη μεριά το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο καθώς καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση στις παραδόσεις των καινούριων αυτοκινήτων, λόγω κορωνοϊού, με αποτέλεσμα να μην παραχωρεί ο πελάτης την ανταλλαγή του παλιού του αυτοκινήτου. Παράλληλα η παράνομη απόφαση, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, απαγόρευσης εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Εuro 3-2-1-0 καθώς και η παράνομη επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την Οδηγία ρύπων Euro 4 & 5a κάνει απαγορευτική την εισαγωγή λόγω του μεγάλου κόστους εκτελωνισμού. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε και την θέση κάποιων χρονομισθωτικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται αυτή την συγκυρία αυξάνοντας τις τιμές των προς πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους προς τους εμπόρους, πάνω από τις λιανικές, καταλαβαίνετε την ασφυξία και την απόγνωση που έχουν δημιουργήσει αυτές οι συνθήκες στις σοβαρές επιχειρήσεις του κλάδου και γενικά στην αγορά του αυτοκινήτου. Δυστυχώς όλα αυτά που συμβαίνουν και πρόκειται να συμβούν εμείς τα είχαμε προαναγγέλλει και είχαμε προειδοποιήσει τα αρμόδια Υπουργεία για όλα αυτά. Η αγορά και του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου οδηγείται στα χέρια λίγων με αποτέλεσμα να έχουν τον πλήρη έλεγχο στην αγορά του αυτοκινήτου, εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή γιατί δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός. Όλα τα παραπάνω συντελούν στο γεγονός ότι οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να προμηθευτούν αυτοκίνητα από την εγχώρια αγορά ή από το εξωτερικό και το λουκέτο θα αποτελέσει μονόδρομο για πολλούς επαγγελματίες του κλάδου. Το κράτος πρέπει να αλλάξει άμεσα τις παράνομες, βάσει της ΕΕ  αποφάσεις του και να διορθώσει άμεσα τα λάθη που έχουν γίνει στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη καθώς αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο τότε δυστυχώς η αγορά θα λειτουργεί με τις λίγες μεγάλες εταιρείες, που θα δημιουργήσουν ένα άτυπο μονοπώλιο και με τους πολλούς επιτήδειους… που καραδοκούν και εκμεταλλεύονται τέτοιες καταστάσεις.»

Τεράστιο πρόβλημα

Το πρόβλημα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου ξεκίνησε από τον κορωνοϊό καθώς πάρα πολλά εργοστάσια παραγωγής έκλεισαν για να προστατεύσουν τους υπαλλήλους τους από τη πανδημία αλλά και επειδή οι πωλήσεις είχαν καταρρεύσει εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.

Μετά τον εμβολιασμό εκατομμυρίων πολιτών και σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων οι καταναλωτές θέλησαν για πολλούς και διάφορους λόγους να αντικαταστήσουν τα παλαιά τους αυτοκίνητα με καινούρια με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου καθώς οι παραγγελίες δεν μπορούσαν να καλυφθούν από την παραγωγή καθώς όλα τα εργοστάσια βρέθηκαν αντιμέτωπα με την έλλειψη ημιαγωγών ή αλλιώς τα γνωστά τσιπ.

Έτσι οι παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων ξεκίνησαν να καθυστερούν από 1 μέχρι και 2 μήνες ενώ τώρα οι παραδόσεις μπορεί να ξεπεράσουν και τους 5 μήνες!

Εξαιτίας λοιπόν της έλλειψης καινούριων αυτοκινήτων πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονται κυρίως από μεγάλες εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης που ανανεώνουν τους στόλους των οχημάτων τους σχεδόν κάθε χρόνο.

Όμως πέρυσι εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που προκάλεσε ο κορωνοϊός οι περισσότερες εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης δεν ανανέωσαν τους στόλους των οχημάτων τους καθώς οι πολυεθνικές που διατηρούν χιλιάδες οχήματα απλά παράτειναν τις συμβάσεις μίσθωσης των παλαιών τους οχημάτων μέχρι να ξεκαθαρίσει το θέμα του κορωνοϊού.

Έτσι οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης αναγκάστηκαν να ρευστοποιήσουν μέρος του στόλου των οχημάτων που είχαν στην κατοχή τους για να ενισχύσουν την ρευστότητά τους.

Σήμερα οι περισσότερες εταιρείες ενοικιάσεων και leasing που πουλάνε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν αυξήσει κατά τουλάχιστον 20% τις τιμές των οχημάτων τους ενώ δεν διστάζουν να προβαίνουν και σε κινήσεις αισχροκέρδειας έναντι των πελατών τους…