Αυτοί είναι οι «πρωταγωνιστές» στις πωλήσεις νέων ΙΧ τον Ιούλιο!

Πρόσω ολοταχώς για μονοψήφιο ποσοστό πτώσης οδεύει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου η οποία δείχνει σημάδια ανάκαμψης παρά το γεγονός οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων σημειώνει πολύ μεγάλη πτώση σε αντίθεση με τις πωλήσεις σε ιδιώτες καταναλωτές που φαίνεται ότι έχουν καλύψει πολύ μεγάλο μέρος των απωλειών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 18,8% μειώνοντας κατά σχεδόν 50% το ποσοστό πτώση 36% που κατέγραψε η αγορά τον Ιούνιο του 2020 ενώ να υπενθυμίσουμε πως οι πωλήσεις τον Μάιο σημείωσαν πτώση 87%!

Μάλιστα το εντυπωσιακό στοιχείο στις πωλήσεις Ιουλίου είναι η ραγδαία άνοδος που καταγράφουν οι πωλήσεις σε ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι καταλαμβάνουν το 62,6% του συνόλου ενώ αντίθετα οι εταιρικές πωλήσεις καταγράφουν μεγάλη πτώση και αφορούν στο 37,4% του συνόλου της αγοράς.

Ωστόσο η έλευση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων του φόρου εισοδήματος, τα ειδοποιητήρια εξόφλησης του ΕΝΦΙΑ αλλά και η εισαγωγή των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν ένα «φρενάρισμα» της αγοράς η οποία αντεπιτίθεται με άκρως δελεαστικές προσφορές.

Από την άλλη μεριά ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η απαγόρευση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες και η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5a αντίστοιχα σίγουρα έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα της αγοράς.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξακολουθούν να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση καθώς το ποσοστό καθόδου ξεπερνά το 40% με μόλις 46.315 ταξινομήσεις έναντι 77.390 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Πρωτιά για την Toyota

Οι πωλήσεις αρκετών εταιρειών τον Ιούλιο έφεραν αρνητικό πρόσημο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 δικαιολογώντας και το ποσοστό πτώσης.

Ωστόσο στην πρώτη θέση βρέθηκε η Toyota με 1.254 πωλήσεις νέων ΙΧ και ακολουθούν η Peugeot με 920, η VW με 859, η Hyundai με 709 και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Opel με 570 οχήματα.

Στην 6η θέση βρέθηκε η Kia με 479 οχήματα και ακολουθούν η Citroen με 457, η Skoda με 413, η Nissan με 407 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Mercedes με 403 πωλήσεις αυτοκινήτων.

Τα ποσοστά πτώσης των 10 πρώτων εταιρειών κυμάνθηκαν από 0,3% έως και 38% με εξαίρεση την Skoda η οποία σημείωσε άνοδο 46,9%.

Ειδικότερα οι πωλήσεις της Toyota τον Ιούλιο του 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σημείωσαν πτώση 15,2% και ακολουθούν η Peugeot με -0,32%, η VW με -9%, η Hyundai με -38,2%, η Opel με -10,7%, η Kia με -3,5%, η Citroen με -20,1%, η Skoda με 46,9%, η Nissan με -33,3% και η Mercedes με -7,5%.

Επίσης αξιοσημείωτες ήταν οι πωλήσεις κάποιων ακριβών αυτοκινήτων με την Land Rover να έχει διαθέσει τον Ιούλιο 31 μοντέλα, την Porsche 17, την Jaguar 9, την Maserati ένα όχημα και επίσης η Tesla διέθεσε 2 νέα αυτοκίνητα.