Αυτό είναι το νέο Toyota Yaris Cross!

Η Toyota παρουσίασε επίσημα το νέο B-SUV μοντέλο της με την ονομασία Yaris Cross το οποίο αναμένεται να αποτελέσει το νέο best-seller αυτοκίνητο της εταιρείας.

Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για την Ευρώπη, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και προτιμήσεις της αγοράς των B-SUV. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στις αρχές του 2021 στo Onnaing της Γαλλίας παράλληλα με τη νέα γενιά του Yaris.

Το Yaris Cross έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία καθώς πέραν των επαναστατικών κινητήρων φέρει και τετρακίνηση ενώ η τιμή του αναμένεται να κυμανθεί πέριξ των 20.000 ευρώ…

Δυναμική σχεδίαση

Η κατηγορία των B-SUV καταγράφει τεράστια ανάπτυξη και η Toyota δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από την συγκεκριμένη κατηγορία.

Το Yaris Cross διαθέτει υπερυψωμένο αμάξωμα και αρκετές γωνίες και φουσκώματα που παραπέμπουν σε εκτός δρόμους οχήματα αλλά και κουπέ αμαξώματα. Όσον αφορά στις διαστάσεις το νέο SUV της Toyota έχει μήκος 4,18 μέτρα, πλάτος 1,765 μέτρα και ύψος 1,560 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος είναι υψηλότερη κατά 30 χλστ. και το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. Σε σχέση με το «πολιτικό» Yaris.

Σύμφωνα με την εταιρεία η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Η εταιρεία σαφέστατα ήθελε ένα αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο ως SUV, γι’ αυτό τόνισαν τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τον ισχυρό οριζόντιο άξονα που προσδίδει μεγάλη ισορροπία και σταθερότητα, τους μεγάλους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και ασφαλώς τους μεγάλους τροχούς … έως 18”!

Η φυσιογνωμία ήταν επίσης ένα σημαντικό θέμα για εμάς. Θέλαμε να διατηρήσουμε το ισχυρό DNA της οικογένειας SUV της Toyota και παράλληλα να δώσουμε στο Yaris Cross τη δική του ταυτότητα.

Στο πίσω τμήμα, η εταιρεία προσπάθησε και πάλι να δώσει στο αυτοκίνητο ένα ωραίο στήσιμο με φαρδιά φτερά, που υποδηλώνουν πόσο σταθερά πατά στους τροχούς. Ο συνδυασμός των οριζόντιων πίσω φώτων και του πίσω παρμπρίζ εκφράζει συγγένεια με τοYaris, αλλά η φαρδύτερη και πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τη μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου αποσκευών για καθημερινή χρήση.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του, το νέο Yaris Cross δανείζεται το ίδιο ταμπλό με αυτό του νέου Yaris, με μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στο κέντρο της κονσόλας, σπορ τριάκτινο τιμόνι και όμορφο-ευανάγνωστο πίνακα οργάνων.

Εκτός από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της TFT οθόνης στον πίνακα οργάνων, η Toyota εξοπλίζει το νέο Yaris Cross με 10″ έγχρωμο head-up display, με σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones, θερμαινόμενο τιμόνι, κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή.

Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό όταν είστε φορτωμένοι. Ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας στους πελάτες αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.

116 ίπποι

Κάτω από το καπό του Yaris Cross έχει τοποθετηθεί το νέο μηχανικό σύνολο 1.5 λίτρου το οποίο συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα της Toyota που υπάρχει και στο νέο Yaris.

Η απόδοση του συνόλου αγγίζει τα 116 άλογα και οι εκπομπές ρύπων σε WLTP ανέρχονται 120 γρ./χλμ για την δικίνητη έκδοση και τα 135 γρ/χλμ. για την τετρακίνητη έκδοση. Σύμφωνα με την Toyota, η θερμική απόδοση του κινητήρα είναι 40%, που την καθιστά καλύτερη σε σύγκριση με κινητήρες πετρελαίου και βοηθά στην επίτευξη καλύτερης κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Όσον αφορά στην τετρακίνηση, αυτή ονομάζεται AWD-i και παρέχει επιπλέον σταθερότητα και πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Το AWD-iπαρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, τοYarisCrossχρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο. 

Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού (ADAS)

Τη βάση για τις επιδόσεις του νέουYarisCross στον τομέα της ασφάλειας αποτελεί η πλατφόρμα GA-B, που του προσδίδει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα. Στοχεύοντας να πληροί τα υψηλότερα και αυστηρότερα πρότυπα ανεξάρτητων δοκιμών, θα επωφεληθεί περαιτέρω από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του πακέτου τεχνολογιώνToyotaSafetySenseκαι τις προηγμένες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού, που συμβάλλουν στην αποφυγή κινδύνων ατυχημάτων μέσω ενημέρωσης του οδηγού, έγκαιρων προειδοποιήσεων και, όταν είναι απαραίτητο, μέσω αυτόματου φρεναρίσματος και παρέμβασης στο τιμόνι.