Αυτή είναι η πραγματική αυτονομία 10 ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης ωστόσο όπως και στα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να «φουσκώσουν» τα δεδομένα τους.

Ειδικότερα οι αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εισέλθει στο στόχαστρο των εταιρειών οι οποίες προσπαθούν με κάθε τρόπο να τις αυξήσουν ώστε να κάνουν πιο δελεαστικά τα μοντέλα του.

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα οποία οι εταιρείες μειώνουν στο ελάχιστο τη μέση κατανάλωση καυσίμου που είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες να μην δουν ποτέ στο trip computer του οχήματός τους.

Το βρετανικό περιοδικό Whatcar δοκίμασε 10 ηλεκτρικά μοντέλα, τα Ford Mustang Mach-E, Tesla Model 3 Long Range, Porsche Taycan 4S, Audi Q4 e-tron, Kia e-Niro, Volkswagen ID.3, Renault Zoe, Skoda Enyaq, Fiat 500 και Mazda MX-30 και μέτρησε ποια είναι η πραγματική τους αυτονομία.

Στη δοκιμή, κάθε αυτοκίνητο ξεκίνησε με το 100% της μπαταρίας και κινούνταν σε μια διαδρομή 15 μιλίων (24,14 χλμ) μέχρι να τελειώσει η μπαταρία του. Η διαδρομή αυτή περιελάβανε 2,6 μίλια (2,49 χλμ) Start-Stop οδήγησης, 4 μίλια (6,44 χλμ) διαδρομής με ταχύτητα 50 μιλίων/ώρα (80,47 χλμ/ώρα) και 8 μίλια (12,88 χλμ) με ταχύτητες 70 μιλίων/ώρα (112,65 χλμ/ώρα), θέλοντας να προσομοιώσει όσο γίνεται καλύτερα την καθημερινή οδήγηση.

Πάντως την μεγαλύτερη αυτονομία κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχε το Ford Mustang Mach-E με 302 μίλια (486 χλμ.) και ακολουθούν το Tesla Model 3 με 284 (457 χλμ.), Porsche Taycan 4S με 281 (452 χλμ.), Audi Q4 e-tron 266 (428 χλμ.), Kia e-Niro 257 (413 χλμ.), VW ID.3 226 (363 χλμ.), Renault Zoe 208 (334 χλμ.), Skoda Enyaq 207 (333 χλμ.), Fiat 500 140 (225 χλμ.) και Mazda MX-30 115 (185 χλμ.).

Οι επίσημες αυτονομίες των ηλεκτρικών μοντέλων που δηλώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP είναι 379 μίλια (609 χλμ.) για την Ford Mustang Mach-E και ακολουθούν το Tesla Model 3 με 306 (579 χλμ.), Porsche Taycan 4S με 290 (466 χλμ.), Audi Q4 e-tron 308 (495 χλμ.), Kia e-Niro 282 (453 χλμ.), VW ID.3 264 (424 χλμ.), Renault Zoe 238 (383 χλμ.), Skoda Enyaq 254 (408 χλμ.), Fiat 500 198 (318 χλμ.) και Mazda MX-30 124 (199 χλμ.).

Δηλαδή η αυτονομία της Ford Mustang Mach-E ήταν χαμηλότερη κατά 123 χλμ., του Tesla Model 3 κατά 122 χλμ., της Porsche Tayucan 4S κατά μόλις 14 χλμ., του Audi Q4 e-tron κατά 67 χλμ., του Kia e-Niro κατά 40 χλμ., του VW ID.3 κατά 61 χλμ., του Renault Zoe κατά 49 χλμ., του Skoda Enyaq κατά 75 χλμ., του Fiat 500 κατά 93 χλμ. και του Mazda MX-30 η αυτονομία ήταν χαμηλότερη κατά 14 χιλιόμετρα όπως και της Porsche Taycan S.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η Porsche Taycah 4S είχε την μικρότερη απόκλιση από την επίσημη WLTP αυτονομία, αφού υστερεί μόλις κατά 3%, ενώ την μεγαλύτερη την είχε το νέο Fiat 500 (29,2%). Το πιο αποδοτικό μοντέλο, με τα περισσότερα διανυθέντα μίλια ανά kWh ήταν το Tesla Model 3 με 4,1 μίλια/kWh (6,6 χλμ/kWh), ενώ τα λιγότερο αποδοτικά μοντέλα, με τα λιγότερα μίλια ανά kWh ήταν τα Ford Mustang Mach-E και Porsche Taycan 4S με 3,4 μίλια/kWh (5,47 χλμ/kWh).

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της δοκιμής (σε μίλια) στον ακόλουθο πίνακα: