Αυτή είναι η cross-country Honda CRF 450RX

Όπως η ένδοξη motocross έκδοση της οικογένειας, έτσι και η cross-country αγωνιστικών προδιαγραφών Honda CRF 450RX πραγματοποίησε ένα άλμα εξέλιξης το 21YM και για το 22YM αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο με επεμβάσεις που βελτιώνουν την οδηγησιμότητα – όπως νέα χαρτογράφηση της ECU– αλλά και την ισορροπία αποσβέσεων και το συνολικό έλεγχο – όπως τοrevalvingτης εμπρός και πίσω ανάρτησης Showa. Το πλαίσιο παραμένει ίδιοκαι, όπως στην περίπτωση της 22YM CRF 450R, είναι αυτό που χρησιμοποιούσε η CRF 450RW με την οποία ο Tim Gajser κατέκτησε συνεχόμενα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα MXGP, το 2019 και το 2020.

Ο όμιλος Σαρακάκη ενημερώνει ότι θα ισχύσει ειδική τιμή για τους αγωνιζομένους.

Cross-country μοτοσυκλέτα

Για το 17YM, η Honda παρουσίασε μία νέα, cross-country μοτοσυκλέτα αγωνιστικών προδιαγραφών στην off-road γκάμα της – την CRF 450RX. Ως βάση χρησιμοποίησε τον κινητήρα και το πλαίσιο της 17YM CRF 450R – της πρώτης, εντελώς νέας μοτοσυκλέτας motocross 450cc της Honda σε διάστημα οκτώ χρόνων– με μετατροπές όπως μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, πίσω τροχός 18 ιντσών, αναβαθμισμένη χαρτογράφηση PGM-FI και αλλαγές στις αναρτήσεις.

Η CRF 450R ήταν η τέλεια πλατφόρμα με δυνατότητες εξέλιξης:αυτό σημαίνει ότι η CRF 450RX απέκτησε αφενός το DNA μιας καθαρόαιμης MX για κάθε είδους διαδρομή enduro, και αφετέρου την αυτοπεποίθηση και ικανότητα να διαχειρίζεται διαδρομές με τέρμα γκάζι, δύσκολες αναβάσεις και κλειστά κομμάτια γεμάτα παγίδες. Και κάτι εξίσου σημαντικό για τον ιδιοκτήτη: πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα υψηλής ποιότητας με τη μακροχρόνια αξιοπιστία Honda με την οποία μπορείς να συνυπάρχεις για πολλά χρόνια.

Η εξέλιξή της ακολούθησε την αντίστοιχη της CRF450R. Η κυλινδροκεφαλή της HRC αύξησε σημαντικά την ισχύ και τη ροπή το 19ΥΜ, ενώ προστέθηκε σύστημα ελέγχου εκκίνησης (launch control), επανασχεδιάστηκε η ισορροπία ακαμψίας πλαισίου και ψαλιδιού, αναβαθμίστηκε η εμπρός δαγκάνα φρένου και τοποθετήθηκε ένα ρυθμιζόμενο τιμόνι Renthal Fatbar. Για το 20YM, όπως και ηMXαδελφή της, απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Το 21YMσηματοδότησε μία σημαντική εξέλιξη για την CRF 450RX. Ξεκινώντας από το ίδιο σημείο με τηνCRF450R – επανασχεδιάστηκε σχεδόν πλήρως από την HRC με αναβαθμίσεις προερχόμενες απευθείας από τη μοτοσυκλέτα με την οποία ο Tim Gajserκατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα 2019 MXGP.

Τώρα, για το 22YM (και μετά από έναν ακόμα τίτλο του πρωταθλήματος για τονGajser),το τρομερό cross-country enduro της Honda ανανεώνεται με νέα χαρτογράφηση της ECU και αναβάθμισηστις αναρτήσεις, τελειοποιώντας ένα πλήρες πακέτο off-road.

Απόλυτο off-road όπλο

Στη σημαντική αναβάθμιση του 21YM– με στόχο εξέλιξης να γίνει το ‘Απόλυτο Όπλο Off-Road’ (‘Ultimate Off-Road Weapon)’ – το νέο (ελαφρύτερο κατά 2kg) πλαίσιο και η ισορροπία ακαμψίας του ψαλιδιού συνδυάστηκαν με ένα στενότερο πλαίσιο και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ώστε να επιτυγχάνονται κορυφαίες επιδόσεις στις στροφές. Η τεχνογνωσία της HRC απέφερε ισχυρή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα αποσυμπίεσης προσέφερε πιο συνεπή οδηγησιμότητα με λιγότερα σβησίματα στις εκκινήσεις. Με ένα νέο υδραυλικό συμπλέκτη και το ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, η εργονομία της μοτοσυκλέτας βοηθούσε τον αναβάτη να κινείται σταθερά γρήγορα. Ένα νέο πλαϊνό σταντ και προστατευτικά ολοκλήρωσαν την αναβάθμιση αυξάνοντας παράλληλα την πρακτικότητα.

Βασισμένο στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του μοντέλου του 21YM, για το 22YM, η CRF 450RΧ αναβαθμίζεται σε επίπεδοοδήγησιμότητας χάρη στη νέα χαρτογράφηση της ECU, ενώ με το εκτενές revalving της εμπρός & πίσω ανάρτησης Showa προσφέρει βέλτιστες αποσβέσεις.

Σκληρότερες αναρτήσεις

Για το 22YM, το πλαίσιο της CRF 450RΧ παραμένει ίδιο εκτός από τις εσωτερικές ρυθμίσεις στην εμπρός και πίσω ανάρτηση Showa. Στόχος εξέλιξης για το μοντέλο του 22YM είναι το σύστημα ανάρτησης να προσφέρει αισθητά βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη – αυξάνοντας την απόσβεση συμπίεσης της εμπρός και πίσω ανάρτησης – και βελτιστοποιημένη ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω τμήματος.

Όλες οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ειδικές για την CRF 450RX, δεδομένης της ευρείας ποικιλίας εδαφικών συνθηκών στις οποίες κινείται η μοτοσυκλέτα συγκριτικά με τη καθαρόαιμη έκδοση MX. Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι 49mm της ShowaAG2 βασίζεται στο εργοστασιακό σύστημα που χρησιμοποιούν οι αγωνιστικές ομάδες MX στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα. Με την ανανέωση του 21YM, το πιρούνι απέκτησε μεγαλύτερη διαδρομή κατά 5mm, φτάνοντας τα 310mm, και αυξημένη ακαμψία στις τιμονόπλακες.

Για το 22YM, οι βαλβίδες χαμηλών ταχυτήτων έχουν αναβαθμιστεί με στόχο την αυξημένη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Ο όγκος του λαδιού μειώθηκε κατά 8cc στα 380cc. Υπάρχουν τώρα 13 θέσεις ρύθμισης επαναφοράς (αντί 14) και 14 συμπίεσης (όπως πριν).

Ένα πλήρες revalving του πίσω Showa MKEAF2 για τις βαλβίδες χαμηλών/μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων αύξησε συνολικά την απόσβεση συμπίεσης. Υπάρχουν τώρα 13 θέσεις ρύθμισης επαναφοράς (από τις 10 της προηγούμενης έκδοσης) και 7 συμπίεσης χαμηλής ταχύτητας (από 9) και 2-1/3 υψηλής ταχύτητας (από 2-1/6). Το προκαθορισμένο μήκος ελατηρίου άλλαξε από τα 6.1mm/305N στα 6.5mm/325N. Ο όγκος του λαδιού αυξήθηκε κατά 1cc στα 422cc.

Με το άλμα εξέλιξης του 21YM, τα εξαρτήματα και η εργονομία της μοτοσυκλέτας βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Χάρη στις στενότερες κεντρικές δοκούς, το βάρος του πλαισίου μειώθηκε κατά 700g, ενώ το επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο ήταν ελαφρύτερο κατά 320g. Η δυναμική του πλαισίου ήταν επίσης νέα: με τη στρεπτική ακαμψία να διατηρείται, η πλευρική ακαμψία μειώθηκε κατά 20% για μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές και βελτιωμένη πρόσφυση και ακρίβεια διεύθυνσης. Τόσο η πάνω όσο και η κάτω τιμονόπλακα επανασχεδιάστηκαν για μεγαλύτερη ευκαμψία, κατευθυντικότητα και βελτιωμένη αίσθηση, ενώ η ισορροπία ακαμψίας στο αλουμινένιο ψαλίδι Pro-Link προσαρμόστηκε στις νέες προδιαγραφές του πλαισίου.

Για μεγαλύτερη ευκολία κίνησης του αναβάτη, η σέλα έγινε μικρότερη, ελαφρύτερη και πιο χαμηλή στο πίσω τμήμα κατά 10mm συγκριτικά με την προηγούμενη σχεδίαση. Επίσης, η αφαίρεση και εγκατάστασή της έγινε ευκολότερη, και η συντήρηση απλουστεύθηκε με τέσσερις μόλις βίδες 8mm να ασφαλίζουν τα πλαστικά σε κάθε πλευρά.

Σχεδιασμένα με Υπολογιστική Ρευστοδυναμική (Computational Fluid Dynamics, CFD) για μέγιστη ροή αέρα, τα καλύμματα του ψυγείου κατασκευάζονται από πλαστικό και περιλαμβάνουν ένα κάτω αεραγωγό, ενώ οι γρίλιες προσφέρουν βέλτιστη ροή αέρα. Το πλαστικό ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 8L.

Το στάνταρ ελαφρύ τιμόνι Renthal Fatbar προσφέρει ευκαμψία για μέγιστη άνεση. Η πάνω τιμονόπλακα φέρει βάσεις που ρυθμίζονται σε δύο θέσεις, ώστε το τιμόνι να μετακινείται εμπρός/πίσω κατά 26mm. Αν οι βάσεις περιστραφούν κατά 180°, το τιμόνι μετακινείται κατά επιπλέον 10mm από την κεντρική θέση, με αποτέλεσμα τέσσερις μοναδικές θέσεις οδήγησης.

Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει εμπρός δίσκο κυματοειδούς σχεδίασης 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων διαμέτρου 30 και 27mm. Σε συνδυασμό με τα σωληνάκια υψηλής πίεσης προσφέρει άριστη αίσθηση και σταθερή ισχύ πέδησης. Η πίσω δαγκάνα ενός εμβόλου συνδυάζεται με δίσκο 240mm κυματοειδούς σχεδίασης. Οι χούφτες προστατεύουν τα χέρια και τις μανέτες ενώ το πλαϊνό σταντ από σφυρήλατο αλουμίνιο αναδιπλώνεται άψογα ώστε να μην ενοχλεί κατά την οδήγηση.

Αλουμινένιες ζάντες DID με ακτίνες άμεσης έδρασης έχουν μαύρο φινίρισμα. Η εμπρός είναι 21 x 1.6in, και η πίσω 18 x 2.15in. Ο πίσω τροχός έγινε ισχυρότερος και ελαφρύτερος για το 21YM και ελαστικά enduroAT81 Geomax 90/90-21 εμπρός και 120/90-18 πίσω της Dunlop τοποθετούνται στάνταρ από το εργοστάσιο.

Τα εντυπωσιακά κόκκινα γραφικά συμπληρώνουν τις επιθετικές γραμμές της 22YMCRF450RΧ.

Αναβαθμισμένη χαρτογράφηση

Για το 22YM, ο τετραβάλβιδος κινητήρας Unicam 449.7cc παραμένει χωρίς αλλαγές, με εξαίρεση τη νέα χαρτογράφηση της ECU που βελτιώνει περαιτέρω τη γραμμική απόδοση του γκαζιού στις χαμηλές και μεσαίες στροφές της έκδοσης 21YM.

Οι αλλαγές αυτές για το 21YM ήταν πολύ σημαντικές. Μία αύξηση (έως 0.6kW – 0,8 Ps) στη μέγιστη ισχύ πάνω από τις 5.000 σαλ. – μαζί με μία πιο έντονη αίσθηση ροπής στις χαμηλές στροφές – ήταν το αποτέλεσμα αύξησης του όγκου της εισαγωγής κατά 1.8L (στα 4.1L). Η γωνία ψεκασμού του μπεκ αυξήθηκε από 30° σε 60°, ψεκάζοντας καύσιμο στην πεταλούδα, αυξάνοντας την απόδοση της εισαγωγής ενώ ταυτόχρονα την ψύχει, βελτιώνοντας παράλληλα και την πολύ σημαντική αίσθηση στο γκάζι. Το σύστημα αποσυμπίεσης ήταν επίσης νέο: το αντίβαρό του μετακινήθηκε από το δεξί τμήμα του εκκεντροφόρου στο αριστερό, προσφέροντας πιο σταθερή λειτουργία στις χαμηλές στροφές και μειώνοντας την πιθανότητα σβησίματος.

Η μεγάλη αλλαγή ήταν στους δύο αυλούς εξαγωγής: όπως και στη CBR 1000 RR-R Fireblade η διατομή τους έγινε οβάλ αντί στρογγυλή για βελτιωμένη απόδοση. Ο σωλήνας εξαγωγής τοποθετήθηκε κατά 74mm πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσυκλέτας, ενώ το μονό τελικό της εξάτμισης φέρει δύο θαλάμους αντήχησης για μειωμένο θόρυβο και αυξημένη ισχύ.

Ο υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης (με 8 δίσκους) προέρχεται απευθείας από τη μοτοσυκλέτα του Gajser. Προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο και αίσθηση στη μανέτα, ενώ το σημείο σύμπλεξης παραμένει σταθερό ακόμα και υπό σκληρές συνθήκες χρήσης. Το πατινάρισμα μειώθηκε επίσης κατά 85% στη μέγιστη ισχύ.

Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 96 x 62.1mm με σχέση συμπίεσης 13.5:1. Ένας αισθητήρας σχέσης κιβωτίου επιτρέπει τη χρήση τριών ειδικών χαρτογραφήσεων της ανάφλεξης για την 1η, 2η, 3η και 4η και 5η σχέση. Η αδιαπραγμάτευτη αξιοπιστία ήταν ανέκαθεν το ‘κλειδί’ της επιτυχίας της CRF450R – εξ ου και ένα μπεκ ψεκασμού λαδιού εμβόλου 5 οπών το οποίο συνεργάζεται με την αντλία επιστροφής λαδιού (με δύο τύμπανα 12mm) για βέλτιστη λίπανση υπό όλες τις συνθήκες.

Τρία riding modes

Το HSTC της CRF 450RΧ ελαχιστοποιεί την ολίσθηση του πίσω τροχού και κατά συνέπεια μεγιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρα ταχύτητας τροχού και διατηρεί την πολύ σημαντική αίσθηση στο γκάζι, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται την ισχύ. Ο χρονισμός της ανάφλεξης καθυστερεί και ο ψεκασμός PGM-FI ελέγχεται όταν ανιχνευθεί απόκλιση του ρυθμού μεταβολής στροφών πέρα από καθορισμένο όριο.

Τα τρία Modes προσαρμόζουν την μετάδοση στις οδηγικές συνθήκες:

Το Mode 1 παρεμβαίνει πιο ήπια και με μικρή καθυστέρηση ¬– χρήσιμο για μείωση της ολίσθησης του τροχού και διατήρηση του ελέγχου στις κλειστές στροφές.

Το Mode 3 παρεμβαίνει πιο γρήγορα και έντονα – χρήσιμο σε πιο ολισθηρές συνθήκες και στη λάσπη.

Το Mode 2 όπως είναι φυσικό προσφέρει μια μέση λύση μεταξύ 1 και 3 ως προς την ταχύτητα και ένταση της παρέμβασης.

Η ένδειξη Launch Control, η προειδοποίηση EFI, το μπουτόν για τα διάφορα modes του HSTC και του EMSB, και η λυχνία LED βρίσκονται στο αριστερό γκριπ. Πιέζοντας παρατεταμένα το μπουτόν HSTC για 0.5 sec το σύστημα προχωρά στο επόμενο mode, ενώ η πράσινη ενδεικτική λυχνία LED αναβοσβήνει 1 φορά για το Mode 1, 2 φορές για το Mode 2 και 3 φορές για το Mode 3 – για επιβεβαίωση της επιλογής.

Το σύστημα HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται εντελώς. Όταν ενεργοποιείται ο κινητήρας, το σύστημα χρησιμοποιεί την τελευταία επιλεγμένη ρύθμιση.

Το HRC Launch Control προσφέρει στον αναβάτη την καλύτερη επιλογή για μία δυνατή εκκίνηση, προσφέροντας δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 3 modes:

Επίπεδο 3 – 8.250rpm, λασπώδεις συνθήκες/αρχάριος αναβάτης.
Επίπεδο 2 – 8.500rpm, στεγνές συνθήκες/μέσος αναβάτης.
Επίπεδο 1 – 9.500rpm, στεγνές συνθήκες /έμπειρος αναβάτης.

Η ενεργοποίηση του HRC Launch Control είναι εύκολη υπόθεση: απλά τραβήξτε το συμπλέκτη και πιέστε το μπουτόν Start στα δεξιά. Η μωβ λυχνία LED θα αναβοσβήσει μία φορά για το Επίπεδο 1. Πιέστε πάλι το μπουτόν Start για 0,5 sec ή περισσότερο, και η λυχνία LED θα αναβοσβήσει δύο φορές για το Επίπεδο 2. Επαναλάβετε τη διαδικασία και η λυχνία LED θα αναβοσβήσει 3 φορές, υποδηλώνοντας ότι έχει επιλεγεί το Επίπεδο 3.

Το Engine Mode Select Button (EMSB) μεταβάλλει το χαρακτήρα του κινητήρα και διατίθενται 3 χαρτογραφήσεις ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες ή τις προτιμήσεις του αναβάτη:

Mode 1 – Στάνταρ.
Mode 2 – Smooth (Ήπιο).
Mode 3 – Aggressive (Επιθετικό).

Η λυχνία LED απεικονίζει επίσης το mode που έχει επιλεγεί από με ένα μπλε φως.

Το HRC Setting Tool μπορεί να προσφέρει μία χαρτογράφηση ECU ήπιας απόδοσης ισχύος (Smooth mode), με πιο ομαλή απόκριση του γκαζιού για λιγότερο έμπειρους αναβάτες. Αντιθέτως, στο Aggressive mode προσφέρει πολύ ευαίσθητη αντίδραση στο γκάζι και απόκριση του κινητήρα για αγωνιστικές συνθήκες.

Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος 4-χρονος μονοκύλινδρος uni-cam
Κυβισμός 449.7cc
ΔιάμετροςΔιαδρομή 96.0mm x 62.1mm
Σχέση συμπίεσης 13.5 : 1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Προετοιμασία μείγματος Ψεκασμός καυσίμου
Χωρητικότητα ντεπόζιτου 8 L
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ανάφλεξη Digital CDI
Εκκίνηση Ηλεκτρική
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη Υγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου Μόνιμης εμπλοκής, 5-τάχυτο, μηχανικό
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Διπλής δοκού, αλουμινένιο
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) 2.182 x 839 x 1.282mm
Μεταξόνιο 1.477mm
Γωνία Κάστερ 27.2°
ΊχνοςΤροχού 115mm
ΎψοςΣέλας 965mm
Απόσταση από τοέδαφος 336mm
Βάρος Dry (χωρίςυγρά) 107.3kg – Wet (μευγρά) 113.4kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τύπος Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι 49mmShowa
Τύπος Πίσω Showa monoshockμε Honda Pro-Link
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα Εμπρός Αλουμινένια, ακτινωτή
Ζάντα Πίσω Αλουμινένια, ακτινωτή
Ελαστικό Εμπρός 90/90-21M Dunlop Geomax AT81F
Ελαστικό Πίσω 120/90-18M Dunlop Geomax AT81
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Δίσκος 260mm
Πίσω Δίσκος 240mm

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση
# Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.