Αυτά είναι τα νέα τεκμήρια στα σκάφη αναψυχής!

Σημαντικές αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ο τρόπος υπολογισμού των τεκμηρίων στα σκάφη αναψυχής αλλάζει ριζικά μειώνοντας τα ποσά για τους ιδιοκτήτες τους.

Όπως αναγράφει το άρθρο 7 του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΟ: «Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη με βάση σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν εκτιμάται με βάση το κόστος τελών ελλιμενισμού, ασφαλίστρων, καυσίμων, συντήρησης και πρακτόρευσης και ορίζεται, ανάλογα με τα μέτρα ολικού μήκους του σκάφους, ως εξής:

αα) Για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι πέντε (5) μέτρα, στο ποσό των δύο χιλιάδων οκτακοσίων (2.800) ευρώ, ενώ για τα σκάφη με μήκος μεγαλύτερο από πέντε (5) μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά χίλια τετρακόσια (1.400) ευρώ ανά μέτρο.

ββ) Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και επτά (7) μέτρα, οκτώ χιλιάδες τετρακόσια (8.400) ευρώ, πάνω από επτά (7) μέτρα και μέχρι δέκα (10) μέτρα προστίθενται δύο χιλιάδες εκατό (2.100) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δέκα (10) μέτρα και μέχρι δώδεκα (12) μέτρα προστίθενται πέντε χιλιάδες διακόσια πενήντα (5.250) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δώδεκα (12) μέτρα και μέχρι δεκαπέντε (15) μέτρα προστίθενται δέκα χιλιάδες πεντακόσια (10.500) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαπέντε (15) μέτρα και μέχρι δεκαοκτώ (18) μέτρα προστίθενται δεκαπέντε χιλιάδες επτακόσια πενήντα (15.750) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαοκτώ (18) μέτρα και μέχρι είκοσι δύο (22) μέτρα προστίθενται είκοσι μία χιλιάδες (21.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους και πάνω από είκοσι δύο (22) μέτρα προστίθενται τριάντα πέντε χιλιάδες (35.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.

Τα ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης αυτής της υποπερίπτωσης μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) προκειμένου για ιστιοφόρα σκάφη. Κατά το ίδιο ποσοστό μειώνονται και για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση. Για σκάφη με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος. Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη. Η περ. γ) εφαρμόζεται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.»