Με διψήφιο ποσοστό ανόδου έκλεισαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο του 2025 αλλά τα υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς δεν φαίνονται και τόσο ικανοποιημένα από τις επιδόσεις της αγοράς.
Ο λόγος σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr εστιάζεται στο γεγονός ότι όλοι σχεδόν κάνουν λόγο για «πινακιδωμένα» αυτοκίνητα τα οποία αφενός αυξάνουν τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων αλλά αφετέρου δεν είναι κανονικές πωλήσεις αλλά «τεχνητές» πωλήσεις για να αυξηθεί ο όγκος των πωλήσεων πολλών εισαγωγικών και να μπορέσουν να πιάσουν τους στόχους που έχουν συμφωνήσει με τα εργοστάσια.
Αυτό συμβαίνει παραδοσιακά εδώ και πολλά χρόνια και οι «πινακιδώσεις» ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο για να μην αναγκαστούν οι εισαγωγικές εταιρείες να ταξινομήσουν μεγάλο όγκο οχημάτων τον Δεκέμβριο όποτε και λήγει η χρονιά.
Πάντως τον Σεπτέμβριο η άνοδος των πωλήσεων άγγιξε το 27%, έστω και με «τεχνητά» μέσα, και οι ταξινομήσεις ξεπέρασαν τις 12.000 μονάδες εκ των οποίων οι 6.600 (55%) αφορούσαν σε εταιρικά οχήματα.
Σε επίπεδο 9μηνου οι πωλήσεις σημείωσαν οριακή άνοδο 3,8% έχοντας ξεπεράσει τις 112.000 αυτοκίνητα έναντι 108.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Οι τρεις επόμενοι μήνες είναι σημαντικοί για τους εισαγωγείς καθώς θέλουν να διατηρήσουν το θετικό πρόσημο στην αγορά και βέβαια να ταξινομήσουν όσον το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα στη λιανική. Ωστόσο οι πωλήσεις λιανικής κινούνται σε χαμηλά επίπεδα καθώς έχει μειωθεί πάρα πολύ η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών.
Πρωτιά για την Toyota
Η Toyota βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων και τον Σεπτέμβριο σημειώνοντας πάνω από 2.100 ταξινομήσεις και ακολουθείται από την Suzuki με κάτω από 900 πωλήσεις και την Hyundai με πάνω από 800 ταξινομήσεις.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Peugeot (λίγο κάτω από τις 800), η BMW (πάνω από 700 μονάδες), η Citroen (πάνω από 650 ΙΧ), η Renault (πάνω από 630 ΙΧ), η Dacia (πάνω από 520 ΙΧ), η Opel (πάνω από 500 αυτοκίνητα) και η VW με κάτω από 500 πωλήσεις οχημάτων.
Σε επίπεδο έτους η Toyota μάλλον έχει στεφθεί από τώρα πρωταθλήτρια πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα για το 2025 έχοντας ήδη διαθέσει πάνω από 17.000 αυτοκίνητα και ακολουθεί η Peugeot με πάνω από 9.300 αυτοκίνητα ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Hyundai με πάνω από 8.100 οχήματα.