Μια ξεχωριστή ανάρτηση για την οδική ασφάλεια πραγματοποίησε ο νευροχειρούργος Jon Slotkin αναλύοντας πως τα αυτόνομα οχήματα του Waymo έχουν πολύ καλύτερες ιδιότητες ασφαλείας από τους ανθρώπινους οδηγούς, και τι θα συνέβαινε αν όλοι στις ΗΠΑ οδηγούσαν με την ίδια ασφάλεια όπως ένα Waymo.
Μάλιστα σύμφωνα με την ανάλυσή του θα αποτρέπονταν δεκάδες χιλιάδες θάνατοι ετησίως ενώ το οικονομικό όφελος θα ήταν πραγματικά υπέρογκο. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Slotkin τόνισε ότι: «Ως νευροχειρουργός, με ενδιαφέρει πολύ η οδική ασφάλεια.
Μέχρι τώρα πιθανότατα έχετε δει τα εκπληκτικά αποτελέσματα ασφαλείας του Waymo (όπως 91% λιγότερα σοβαρά ατυχήματα). Έκανα μια πολύ πιο εις βάθος ανάλυση. Μια συναρπαστική ιστορία προκύπτει όταν αναλύεις πώς το επιτυγχάνουν αυτό.
Αυτή δεν είναι σταδιακή βελτίωση – είναι κατηγορηματική. Εξετάζουμε την πιθανή εξάλειψη των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ως κύρια αιτία θνησιμότητας.
Η ανακάλυψη στις διασταυρώσεις: Η Waymo ουσιαστικά έχει λύσει τα προβλήματα τροχαίων ατυχημάτων στις διασταυρώσεις, με 95% λιγότερα περιστατικά τραυματισμών από ό,τι οι άνθρωποι-οδηγοί στις ίδιες τοποθεσίες. Αυτό μεταμορφώνει το πιο θανατηφόρο σενάριο οδήγησης.
Τα εθνικά μαθηματικά: Αν κάθε όχημα των ΗΠΑ είχε την ίδια απόδοση με το Waymo, θα αποτρέπαμε 33.000-39.000 θανάτους ετησίως και θα εξοικονομούσαμε 0,9-1,25 τρισεκατομμύρια δολάρια σε κοινωνικό κόστος. Ακόμη και η μερική υιοθέτηση στο 27% θα έσωζε ~10.000 ζωές ετησίως. Όσον αφορά το μέγεθος, αυτό θα ισοδυναμούσε με την εξάλειψη κάθε θανάτου πεζού σε εθνικό επίπεδο σε ένα χρόνο.
Η φυσική υπογραφή: Να τι με συναρπάζει: Το 47% των επαφών του Waymo περιλαμβάνουν λιγότερο από 1 mph delta-V. Δεν αποφεύγουν απλώς τα ατυχήματα. Μετατρέπουν τα αναπόφευκτα περιστατικά σε απαλές προσκρούσεις. Είναι σαν να έχεις την ίδια τη φυσική με το μέρος σου.
Δεν μιλάμε για οριακά οφέλη όσον αφορά την ασφάλεια. Τα δεδομένα αντιπροσωπεύουν μια θεμελιώδη μετατόπιση από τη μείωση της βλάβης στην πρόληψη της βλάβης.
Η μεθοδολογία έχει σημασία: Χρησιμοποίησα τα δυναμικά γεωγραφικά τους σημεία αναφοράς (συγκρίνοντας παρόμοιες οδικές συνθήκες) και επαλήθευσα ότι τα ευρήματα ισχύουν σε όλο το Σαν Φρανσίσκο, το Φοίνιξ, το Λος Άντζελες και το Ώστιν. Το πλεονέκτημα ασφάλειας στην πραγματικότητα αυξάνεται σε πιο σύνθετα αστικά περιβάλλοντα.
Ανάλυση βασισμένη σε 96 εκατομμύρια μίλια δεδομένων Waymo Rider-Only (RO) έως τον Ιούνιο του 2025, χρησιμοποιώντας τα δυναμικά γεωγραφικά σημεία αναφοράς της Waymo για τη σύγκριση της απόδοσης του Waymo Driver με τους ανθρώπινους οδηγούς υπό παρόμοιες οδικές συνθήκες και τομείς λειτουργικού σχεδιασμού.
Οι προβλέψεις για τον εθνικό αντίκτυπο (θάνατοι που αποτράπηκαν, κοινωνικό κόστος) περιλαμβάνουν διάφορες υποθέσεις. Δεδομένου του μηδενικού αριθμού θανάτων που αναφέρθηκαν από την Waymo, οι άμεσες μειώσεις σοβαρών τραυματισμών αντιστοιχίστηκαν με τα εθνικά στατιστικά στοιχεία θνησιμότητας χρησιμοποιώντας καθιερωμένους λόγους που προέρχονται από την NHTSA και συσχετίζουν τα ποσοστά σοβαρών τραυματισμών με τα ποσοστά θνησιμότητας. Αυτή η παρέκταση υποθέτει ότι η παρατηρούμενη ικανότητα πρόληψης σοβαρών τραυματισμών της Waymo θα μεταφραζόταν αναλογικά με την πρόληψη θανάτων. Η εξοικονόμηση κοινωνικού κόστους εκτιμάται εφαρμόζοντας το μέσο οικονομικό κόστος ανά θνησιμότητα και ανά τραυματισμό (π.χ., ιατρικό κόστος, απώλεια παραγωγικότητας, ποιότητα ζωής) όπως δημοσιεύεται από την NHTSA, κλιμακώνοντας αυτούς τους εθνικούς μέσους όρους στον προβλεπόμενο αριθμό αποφευχθέντων θανάτων και τραυματισμών με βάση την απόδοση ασφάλειας της Waymo. Αυτά τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν τον πιθανό ετήσιο αντίκτυπο εάν το προφίλ ασφάλειας του Waymo Driver ενσωματωνόταν ευρέως στον εθνικό στόλο.»