Δοκιμάζουμε το Cupra Terramar 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE με 265 ίππους!

Το Cupra Terramar ως ένα γνήσιο SUV υψηλών επιδόσεων αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που δεν βρίσκει εύκολα κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Με μοναδική εμφάνιση, κορυφαία καμπίνα επιβατών, υπερπλήρη εξοπλισμό, μεγάλο χώρο αποσκευών και ένα «μαγικό» κουμπί αλλάζεις τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου για χωματόδρομο ή για πίστα.

Οι τιμές για το Cupra Terramar ξεκινούν από τις 39.900 ευρώ ενώ η κορυφαία έκδοση VZ DSG κοστίζει από 51.490 ευρώ ενώ η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 57.490 ευρώ.

Επιβλητική σχεδίαση

Η σχεδίαση της κορυφαίας έκδοσης Terramar ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Cupra, με έντονα σπορτίφ στοιχεία, μυώδες αμάξωμα και δυναμικές αναλογίες. Με μήκος 4,52 μ., πλάτος 1,86 και ύψος 1,58 μ. χαρίζουν ένα πιο σπορτίφ παρουσιαστικό.

Το εμπρόσθιο μέρος θυμίζει ρύγχος καρχαρία με το λογότυπο να είναι ενσωματωμένο στο καπό και οι τριγωνικοί matrix LED προβολείς ξεχωρίζουν. Στο πίσω μέρος η 5η πόρτα αναγράφει τη λέξη Cupra ενώ ιδιαίτερα διακριτικά είναι τα φωτιστικά σώματα στο πλάι.

Κοιτώντας κανείς το Terramar από το πλάι ξεχωρίζουν οι εντυπωσιακές ζάντες αλλά και η συνολική δυναμική εμφάνιση.

Ποιοτικό αλλά και πρακτικό

Η καμπίνα επιβατών του Cupra διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής του, την πρακτικότητα αλλά και τον οδηγοκεντρικό του προσανατολισμό. Ο οδηγός θα καθίσει άνετα σε ένα εξαιρετικό μονοκόμματο σπορ κάθισμα έχοντας μπροστά του ένα πλήρως ψηφιακό πάνελ με μεγάλο Head-Up Display, ένα διαμορφούμενο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια μεγάλη οθόνη αφής 12,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Στο τιμόνι βέβαια υπάρχει το «μαγικό κουμπί» με την ένδειξη Cupra από το οποίο ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας αλλά το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης περιλαμβάνοντας όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης, αλλά και στοιχεία πολυτέλειας που συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα.

Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον εγκάρσιο άξονα κατά 15 εκατοστά, αυξομειώνοντας αντίστοιχα τον χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 508 έως τα 602 λίτρα.

265 ίπποι!

Κάτω από το καπό του τετρακίνητου Cupra Terramar VZ έχει τοποθετηθεί ο γνωστός δίλτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ο οποίος αποδίδει 265 ίππους και 400 Nm ροπής από τις 1.650-4.350 σ.α.λ.. προσδίδοντας στο αυτοκίνητο κορυφαίες επιδόσεις χωρίς εξάρσεις.

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη το οποίο λειτουργεί αυτόματα, είτε σειριακά με τα paddles στο τιμόνι.

Η κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με άκρως συντηρητική οδήγηση ενώ κάτω από πίεση η κατανάλωση εύκολα ξεπερνά τα 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Οδηγική απόλαυση

Η κίνηση με το Cupra Terramar σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό ο οποίος θα έχει στην διάθεσή του πληθώρα οδηγικών προγραμμάτων.

Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ενώ υποδειγματική είναι η ευστάθεια και η ασφάλεια που προσδίδει το κορυφαίο μοντέλο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ύπαρξη της τετρακίνησης προσδίδει κορυφαία περιθώρια πρόσφυσης ή καλύτερα όσο μπορεί να αντέξει ο οδηγός.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή.

Εκτός δρόμου το τετρακίνητο Terramar VZ με τους 265 ίππους θα κινηθεί με απόλυτη άνεση σε χωματόδρομους αλλά σε πιο δύσβατα κομμάτια χρειάζεται προσοχή λόγω των ελαστικών αλλά και της χαμηλότερης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση