Το γερμανικό υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών (BMDV) ξεκινά διάλογο για την μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης των οδηγών, ώστε η απόκτηση άδειας οδήγησης να γίνει πιο προσιτή χωρίς να διακυβεύονται τα πρότυπα ασφάλειας.
Ο συγκεκριμένος διάλογος υποστηρίζει τους στόχους της 21ης νομοθετικής περιόδου της γερμανικής Ομοσπονδιακής Βουλής, η οποία ζητά την μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, ώστε η απόκτηση άδειας οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας να γίνει πιο προσιτή, χωρίς να «χαμηλώνουν» τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας.
Ο Manfred Wirsch, πρόεδρος του Γερμανικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (DVR), χαιρέτισε την πρωτοβουλία, δηλώνοντας «Εάν διασφαλίσουμε ότι οι αρχάριοι οδηγοί προετοιμάζονται αξιόπιστα και διεξοδικά για την οδήγηση, η μεταρρύθμιση αυτή θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξη του Vision Zero (εξάλειψη των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους).». Ο κ. Wirsch τόνισε ότι η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης των οδηγών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση του κόστους: «Η υψηλότερης ποιότητας εκπαίδευση μπορεί να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των δαπανηρών επαναληπτικών δοκιμασιών οδήγησης».
Το «Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας 2021-2030» της Γερμανίας περιγράφει ήδη αρκετά βασικά μέτρα για τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης οδηγών. Σε αυτά περιλαμβάνονται βελτιστοποίηση του βασικού προγράμματος σπουδών για τη θεωρητική και για την πρακτική εκπαίδευση, βελτιωμένη εποπτεία και παρακολούθηση των σχολών οδήγησης, στενότερη ευθυγράμμιση μεταξύ της εκπαίδευσης και της εξέτασης οδήγησης, εισαγωγή υποχρεωτικών ελάχιστων προτύπων, τακτική επανεξέταση και βελτίωση της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των εκπαιδευτών οδήγησης.
Το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (DVR) βλέπει επίσης μεγάλες δυνατότητες στον ψηφιακό μετασχηματισμό στο πλαίσιο της εκπαίδευσης οδηγών. Συνιστά την πανεθνική υιοθέτηση επιστημονικά επικυρωμένων μοντέλων μικτής μάθησης (που συνδυάζουν δια ζώσης μαθήματα με ψηφιακές μεθόδους διδασκαλίας) για το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης. Επιπλέον, οι προσομοιωτές οδήγησης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευρύτερα για να βοηθήσουν τους εκπαιδευόμενους να κατακτήσουν σύνθετες καταστάσεις οδήγησης, όπως το προσπέρασμα ή ο χειρισμός οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.