Ποιος είναι ο νέος στόχος της Polestar;

«Επικεντρωνόμαστε σαφώς στην αγορά της Ευρώπης», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Michael Lohscheller επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες ότι η κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρεία ήθελε εδώ και καιρό να γίνει πιο ευρωπαϊκή. Οι όχι ικανοποιητικές πωλήσεις στην Κίνα και η γρήγορη ανάπτυξη στην Ευρώπη φαίνεται να την ωθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ένας άλλος παράγοντας είναι οι δασμοί της ΕΕ, οι οποίοι ώθησαν την Polestar να ανακοινώσει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη. Αλλά ο «εξευρωπαϊσμός», από την Polestar ή οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή, δεν είναι μια στρατηγική χωρίς προβλήματα.

Το Polestar 7 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Kosice της ανατολικής Σλοβακίας. Είναι το πρώτο μοντέλο Polestar που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη, ένα παράδειγμα του πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές προσαρμόζονται για να αποφύγουν τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα. Η Polestar ανήκει στην κινεζική OEM Geely και στη Volvo, η οποία είναι θυγατρική της Geely. Αλλά από άποψη αγοράς και εικόνας η εταιρεία, η οποία όπως και η Volvo έχει την έδρα της στο Γκέτεμποργκ, θα ήθελε να θεωρείται ευρωπαϊκή και όχι κινεζική.

Οι πωλήσεις της Polestar στην Ευρώπη αυξήθηκαν πάνω από 80% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, χάρη στην ισχυρή ζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία βοηθήθηκε από την άφιξη των Polestar 3 και 4. Αυτόν τον Ιούνιο, η Polestar ξεκίνησε τις πωλήσεις στη Γαλλία και φέτος θα προσθέσει στη γκάμα της το Polestar 5, ένα μεγάλο σπορ σεντάν. Χωρίς παραγωγική ικανότητα στην ΕΕ, τα μοντέλα της Polestar υπόκεινται σε φόρο εισαγωγής στην ΕΕ ως και 28,8% για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η λύση είναι να κατασκευαστούν αυτά τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Και η Polestar, χάρη στους δεσμούς της με τη Volvo, έχει μια εύκολη διαδρομή για να το κάνει.

Η αποφυγή των φόρων εισαγωγής της ΕΕ είναι μόνο ένα πλεονέκτημα. Ένα άλλο, είναι η δυνατότητα να επωφεληθεί από μια σειρά εθνικών και τοπικών κινήτρων που έχουν σχεδιαστεί για να ευνοούν τα τοπικά παραγόμενα οχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ecobonus της Γαλλίας, για το οποίο τα ηλεκτρικά αυοκίνητα που κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης δεν είναι επιλέξιμα. Η μετακίνηση της Polestar στη Σλοβακία μπορεί να βασίστηκε στην κατασκευαστική παρουσία της Volvo στη χώρα, αλλά δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι Κινέζοι κατασκευαστές που επιθυμούν να εντοπίσουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη κοιτάζουν προς τα ανατολικά της ευρωπαϊκής ηπείρου.