Την πολιτική της Toyota φαίνεται ότι θα ακολουθήσει η Honda προκειμένου να μεταβεί σε ένα καθεστώς ανθρακικής ουδετερότητας, καθώς δείχνει ότι απορρίπτει την άποψη ότι ο μοναδικός δρόμος είναι η ηλεκτροκίνηση.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Αυστραλία, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Honda Australia, Jay Joseph, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μόλις ένα από τα συστατικά για την επίτετυξη του στόχου της για το 2050, ο οποίος μεταφράζεται σε παγκόσμια ουδετερότητα άνθρακα σε όλα τα προϊόντα, τις λειτουργίες και τις εταιρικές δραστηριότητες.
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ο στόχος. Μάλλον είναι ένα δρόμος για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας, αλλά όχι απαραίτητα ο μοναδικός», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να βελτιώνονται. «Εργαζόμαστε σε solid state (στερεάς κατάστασης) μπαταρίες, αλλά ο στόχος μας είναι η ουδετερότητα άνθρακα, όχι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα».
Όπως επισημαίνει ο Jay Joseph: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα προφανές μονοπάτι για το άμεσο ή και το μεσοπρόθεσμο μέλλον, αλλά η εταιρεία θα αναπτύξει και άλλες τεχνολογίες που θα συνδράμουν στην επίτευξη του στόχου της.»
Ο Πρόεδρος και CEO της Honda Australia αναφέρθηκε και στην υδρογονοκίνηση (κυψέλες καυσίμου) ως μια πιθανή λύση, δεδομένου ότι απαλλάσσει τους οδηγούς από τους μεγάλους χρόνους φόρτισης, προσφέροντας κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με μοναδικό παραπροϊόν το νερό.
Η υποδομή, ωστόσο, παραμένει σημαντικό εμπόδιο, με τις Toyota και Hyundai να αναγκάζονται να κατασκευάσουν τους δικούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού, προκειμένου να δοκιμάσουν τα Mirai και Nexo αντίστοιχα.
Επιλογή για τη Honda φαίνεται ότι αποτελούν και τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία προωθούνται κυρίως από την Porsche και προβάλλουν ως σωσίβιο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σημειώνεται ότι τους προηγούμενους μήνες, η ιαπωνική μάρκα ανακοίνωσε την απόφασή της να αναθεωρήσει τη στρατηγική της, συρρικνώνοντας το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γκάμα της για το έτος 2030, επισημαίνοντας ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε υβριδικά μοντέλα.