Ο George Russell κέρδισε στο Grand Prix του Καναδά. Ήταν η τέταρτη νίκη του στη Formula 1 και τρίτη στην Αμερική. Η πρώτη νίκη του Russell ήρθε στη Βραζιλία το 2022 και πριν από σήμερα, η πιο πρόσφατη ήταν στο Las Vegas πέρυσι, ενώ ενδιάμεσα είχε κερδίσει και στην Αυστρία το 2024. Ο Άγγλος εξασφάλισε επίσης το πρώτο χατ τρικ στην καριέρα του (νίκη, pole position και ταχύτερος γύρος αγώνα). Για τη Mercedes, αυτή ήταν η 130ή νίκη, η πέμπτη στο Grand Prix του Καναδά. Η σπουδαία εμφάνιση για τη Mercedes ολοκληρώθηκε με τον Andrea Kimi Antonelli να τερματίζει τρίτος. Ήταν η πρώτη φορά που Ιταλός ανέβηκε στο βάθρο από το Grand Prix της Ιαπωνίας το 2009, όταν ο Jarno Trulli τερμάτισε δεύτερος για την Toyota. Ο Max Verstappen τερμάτισε δεύτερος καταγράφοντας την πέμπτη του παρουσία στο βάθρο στο Μόντρεαλ, ενώ για πρώτη φορά φέτος, δεν υπήρχε οδηγός της McLaren στο βάθρο. Η προηγούμενη φορά που συνέβη αυτό, ήταν πέρυσι στο Grand Prix του Las Vegas.
Τα ελαστικά στην πίστα
Στην εκκίνηση, αλλά και στο pit lane, καθώς οι Lawson και Gasly ξεκίνησαν από εκεί, οι ομάδες ήταν χωρισμένες μεταξύ της μεσαίας γόμας (11 οδηγοί) και της σκληρής γόμας (εννέα οδηγοί). Οι δύο πιο σκληρές γόμες ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές και μόνο προς το τέλος, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας κάποιοι οδηγοί, όπως οι Piastri, Stroll, Bearman και Hadjar, φόρεσαν ένα σετ μαλακής γόμας το οποίο ουσιαστικά δεν χρησιμοποίησαν καθόλου, καθώς ο αγώνας τερμάτισε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι μεγαλύτερες αποστάσεις μ’ ένα σετ ελαστικών διανύθηκαν από τους Ocon (Haas) και Sainz (Williams), οι οποίοι έκαναν 57 γύρους με τη σκληρή γόμα. Όσον αφορά στη μεσαία γόμα, ο Albon (Williams) κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση, κάνοντας 23 γύρους με τη C5 που εκκίνησε.
Ο Διευθυντής Μηχανικίνητου Αθλητισμού της Pirelli κ. Mario Isola τόνισε ότι: «Μια αμφίρροπη μάχη από την αρχή ως το τέλος, όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό από το γεγονός ότι όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι πέντε πρώτοι οδηγοί είχαν διαφορά λιγότερη από επτά δευτερόλεπτα, με μόλις τέσσερις γύρους να απομένουν μέχρι την καρό σημαία. Όσον αφορά στη στρατηγική, αυτή των δυο αλλαγών αποδείχθηκε ταχύτερη, με τη σκληρή γόμα (C4) να είναι η πιο αποτελεσματική. H τακτική μιας αλλαγής αποδείχτηκε εφικτή αλλά, ειλικρινά, ήταν μια επιλογή μόνο για όσους εκκινούσαν από πιο πίσω και επομένως είχαν λιγότερα να χάσουν. Όσοι ξεκινούσαν από τις μπροστινές σειρές μπόρεσαν να πιέσουν σε όλα τα μέρη του αγώνα, δίνοντας μια πολύ σκληρή μάχη, με αξιοσημείωτες διαφορές όσον αφορά στη διάρκεια χρήσης κάθε σετ ελαστικών αλλά και στην ακολουθία χρήσης των γομών. Το πιο αποτελεσματικό ελαστικό ήταν η σκληρή γόμα, παρότι υπήρχαν λίγα διαθέσιμα δεδομένα γι’ αυτό, καθώς κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής μόνο η Sauber το χρησιμοποίησε. Η μέση γόμα πιθανώς υπέφερε λίγο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.
Αυτός ήταν ο τρίτος αγώνας στον οποίο χρησιμοποιήθηκε η μαλακή γόμα C6. Προφανώς, τώρα θα αναλύσουμε προσεκτικά όλα τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για να καταλάβουμε αν και πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε ξανά αυτή τη σεζόν μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Είδαμε ότι η διαφορά στην απόλυτη απόδοση μεταξύ του νέου ελαστικού και της C5 είναι σχετικά μικρή – ένα με ενάμιση δέκατο – αλλά, όπως προβλέψαμε, η ύπαρξη ενός ευρύτερου φάσματος γομών οδήγησε σ’ ένα μεγαλύτερο εύρος στρατηγικών επιλογών. Ειλικρινά, αν δεν είχαμε τη C6, θα έπρεπε να είχαμε φέρει την ίδια τριάδα με πέρυσι, δηλαδή C3, C4 και C5, και είναι πιθανό ότι αυτό θα είχε οδηγήσει σε έναν πιο γραμμικό αγώνα με μια μόνο αλλαγή ελαστικών.
Ως Ιταλός, είμαι πολύ χαρούμενος που είδα έναν συμπατριώτη μας στο βάθρο. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει από τότε που η Pirelli επέστρεψε στη Formula 1 το 2011 και έχει ενδιαφέρον ότι την τελευταία φορά που ένας Ιταλός οδηγός τερμάτισε στην πρώτη τριάδα με ένα αυτοκίνητο που φορούσε τα ελαστικά μας ήταν επίσης εδώ στο Μόντρεαλ το 1991, όταν ο Stefano Modena με Tyrrell-Honda τερμάτισε δεύτερος, πίσω από τον νικητή Nelson Piquet με Benetton-Ford, που επίσης φορούσε ελαστικά Pirelli. Η δουλειά μας συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα με μια σημαντική δοκιμή για την εξέλιξη των ελαστικών βροχής του 2026. Σε συνεργασία με τη Ferrari, θα χρησιμοποιήσουμε την πίστα του Fiorano όπου ο Zhou Guanyu θα οδηγήσει στις 19 Ιουνίου, ακολουθούμενος από τον Charles Leclerc την επόμενη μέρα».