Δοκιμάζουμε το KGM Tivoli 1.5 TGDI AWD Auto με 163 ίππους!

Η KGM (πρώην SsangYong) έχει επιστρέψει δυναμικά στην ελληνική αγορά με μοντέλα που διαθέτουν ποιότητα, δύναμη, τετρακίνηση και δελεαστικές τιμές.

Ένα από αυτά είναι το KGM Tivoli το οποίο ρίχνει το γάντι στους ανταγωνιστές διαθέτοντας νέα σχεδίαση, τετρακίνηση και βέβαια τιμή που δεν τινάζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα.

Με τιμή εκκίνησης τα 23.490 ευρώ στην έκδοση Smart, το τετρακίνητο KGM Tivoli δικαιούται απόλυτα να φέρει τον τίτλο του πιο προσιτού μοντέλου στην κατηγορία του, προσφέροντας ένα ισχυρό κίνητρο σε όσους αναζητούν ένα πραγματικά ικανό SUV. Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες των KGM θα νιώθουν ασφαλείς από το πενταετές πρόγραμμα εργοστασιακής εγγύησης.

Αισθητική αναμόρφωση

Το KGM Tivoli φαίνεται ότι συνεχίζει την δυναμική πορεία που είχε το προηγούμενο μοντέλο με το λογότυπο της SsangYong ωστόσο τώρα εμφανίζεται με πιο ώριμη αισθητική διατηρώντας τη σχεδίαση ενός SUV που δεν προορίζεται μόνο για την πόλη αλλά και για χρήση όταν ο δρόμος τελειώνει.

Στο εμπρόσθιο μέρος χαρακτηριστική είναι η πινελιά των τριών κάθετων χρωματικών γραμμών (η μία κόκκινη) ανάμεσα στα φανάρια που δένουν όλα αρμονικά με τον προφυλακτήρα ο οποίος ενσωματώνει μεγάλες εισαγωγές αέρα και κόκκινο κάλυμμα γάντζου ρυμούλκησης, ενισχύοντας τον off-road χαρακτήρα.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και το λογότυπο του μοντέλου στην πίσω πόρτα.

Από το πλάι είναι ευδιάκριτη η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος η οποία αγγίζει τα 17,8 εκατοστά.

Πρακτικότητα και τεχνολογία

Στο εσωτερικό, το Tivoli είναι εντελώς αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Η σχεδίαση είναι λιτή αλλά μοντέρνα, με ξεκάθαρο προσανατολισμό στην πρακτικότητα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη infotainment 9 ιντσών προσδίδουν τεχνολογικό χαρακτήρα, με υψηλά επίπεδα απόκρισης, χειρισμού και πληροφορίας. Οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν το μεγάλο πλεονέκτημα του μοντέλου, καθώς μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις ενήλικες.

Τα υλικά είναι κυρίως σκληρά αλλά καλοφτιαγμένα, με την εργονομία και τη συνολική ποιότητα κατασκευής να έχουν αναβαθμιστεί αισθητά.

Ο πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική κιόλας έκδοση, όπου δεν λείπει σχεδόν τίποτα στον τομέα της άνεσης και ασφάλειας, ενισχύει τον υψηλό value for money χαρακτήρα του μοντέλου.

Το διπλό δάπεδο στον χώρο αποσκευών προσφέρει επιπλέον πρακτικότητα, με τον ωφέλιμο όγκο να ξεκινά από τα 427 λίτρα και να φτάνει τα 1.115 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

163 ίπποι!

Κάτω από το καπό του τετρακίνητου Tivoli, της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνώριμος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.5 λίτρων της KGM, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 260 Nm ροπής.

Η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 6 σχέσεις και σωστή λειτουργία ενώ ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις μέσω του μοχλού. Φέροντάς τον προς τα αριστερά μπορεί να τις αλλάζει μετακινώντας τον εμπρός-πίσω, αντίστοιχα.

Επίσης το Tivoli διαθέτει σύστημα «Drive Mode» το οποίο έχει τρεις διαφορετικές επιλογές: «Normal», «Sport» και «Winter».

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης (AWD) υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, στέλνει την ροπή αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Όταν απαιτηθεί, τότε το σύστημα μεταφέρει έως το 60% της ροπής στους πίσω, διατηρώντας έως το 40% σε αυτούς του εμπρός άξονα.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να κλειδώσει το ποσοστό της ροπής στο 50%-50% εμπρός-πίσω, μέσω του αντίστοιχου διακόπτη στο ταμπλό.

Άνεση και ασφάλεια

Το KGM Tivoli στο δρόμο αποδείχθηκε ένα από τα πιο ευχάριστα και ισορροπημένα τετρακίνητα της κατηγορίας του. Η οδική του συμπεριφορά εμπνέει εμπιστοσύνη, με την ανάρτηση να πετυχαίνει έναν πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή για την κατηγορία, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό βάρος, συμβάλλοντας στη συνολική αίσθηση ξεκούραστης και ασφαλούς οδήγησης.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται αισθητές χωρίς ωστόσο αυτό να χαλάει την ασφαλή οδική του συμπεριφορά.

Από εκεί και πέρα στην πόλη, εκτιμάς την καλή περιφερειακή ορατότητα και την ευελιξία του.

Εκεί όμως που το Tivoli πραγματικά αποκαλύπτει τον αυθεντικό του χαρακτήρα είναι εκτός δρόμου. Σε χωμάτινες διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση το κορεατικό SUV ανταποκρίνεται με συνέπεια και χωρίς δισταγμό. Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης εμπλέκεται όποτε χρειαστεί, κατανέμοντας τη ροπή εκεί όπου υπάρχει πρόσφυση, ενώ υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης για πραγματικά δύσκολες καταστάσεις.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Τιμή

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές