Ο Max Verstappen πρόσθεσε ένα ακόμη διαμάντι στην ήδη εκτενή συλλογή του. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε μια λαμπρή νίκη, την τέταρτη συνεχόμενη στην Ίμολα, κάτι που κανένας άλλος οδηγός δεν έχει καταφέρει σε αυτή την πίστα. Η 65η νίκη του Ολλανδού ήταν ο ιδανικός τρόπος για την ομάδα του, Red Bull Racing, να γιορτάσει το 400ό Grand Prix της, στο οποίο ο Max πρόσθεσε επίσης τον 100ό ταχύτερο γύρο αγώνα της ομάδας. Μαζί του στο βάθρο ήταν το δίδυμο της McLaren, στη δεύτερη θέση ο Lando Norris, και στην τρίτη θέση ο κάτοχος της pole position, Oscar Piastri.
Τα ελαστικά στην πίστα
Όπως αναμενόταν, η σκληρή και η μέση γόμα ήταν οι μόνες που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα. Για την εκκίνηση, πέντε οδηγοί – Hamilton (Ferrari), Tsunoda (Red Bull), Antonelli (Mercedes), Bearman (Haas) και Hulkenberg (Sauber) – επέλεξαν την σκληρή γόμα C4 για το πρώτο μέρος, ενώ όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν την C5. Η σκληρή γόμα συμπλήρωσε 812 γύρους (67.39%) και η μέση γόμα 393 γύρους (32.61%). Το μεγαλύτερο μέρος αγώνα και στις δύο γόμες ήταν 34 γύροι, με τους Russell, Alonso, Gasly, Leclerc, Lawson και Sainz να το επιτυγχάνουν με την C4, ενώ οι Tsunoda και Hulkenberg διένυσαν την ίδια απόσταση με την C5. Από τους οδηγούς που τερμάτισαν, δύο έκαναν μόνο ένα pit stop – οι Tsunoda και Hulkenberg, ενώ ο Bortoleto πραγματοποίησε τρία. Οι υπόλοιποι σταμάτησαν όλοι δύο φορές, εκμεταλλευόμενοι τουλάχιστον μία φορά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli τόνισε ότι: «Μια συναρπαστική κούρσα γεμάτη δράση ολοκλήρωσε ένα πολύ γεμάτο Σαββατοκύριακο το οποίο για εμάς περιλάμβανε το ντεμπούτο της νέας γόμας C6. Τώρα, θα είναι σημαντικό να αναλύσουμε διεξοδικά όλα τα δεδομένα από αυτές τις τρεις ημέρες, για να αντλήσουμε χρήσιμες πληροφορίες, ειδικά όσον αφορά στην επιλογή των γομών ελαστικών για τους επόμενους αγώνες στο δεύτερο μισό της σεζόν. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η απόφαση να επιλέξουμε πιο μαλακές γόμες από πέρυσι αποδείχθηκε σωστή. Αν κοιτάξουμε στο πρώτο μέρος του αγώνα, καθώς το δεύτερο επηρεάστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είδαμε ότι σε μια κατάσταση όπου όλοι οι οδηγοί διαχειρίζονταν τον ρυθμό τους στο αρχικό τμήμα. Μόνο ένας από αυτούς αποφάσισε να κάνει μια απρόσμενη κίνηση – στην προκειμένη περίπτωση ο Leclerc μπήκε στα πιτ πρόωρα στον 10ο γύρο – για να πυροδοτήσει αλλαγές στη στρατηγική. Κάποιοι επέλεξαν να παρατείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος, προφανώς πηγαίνοντας για στρατηγική ενός pit stop, ενώ άλλοι συνειδητοποίησαν ότι το undercut του οδηγού της Ferrari λειτούργησε πολύ καλά και αναγκάστηκαν να αντιδράσουν. Στην πραγματικότητα, με φρέσκα ελαστικά και καθαρή πίστα μπροστά του, ο Leclerc ανέκτησε πολλές θέσεις. Φυσικά, αυτό που συνέβη στο δεύτερο μέρος του αγώνα καθιστά δύσκολο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα σε ποιον βαθμό ένα τόσο πρόωρο pit stop θα είχε αποδώσει, ή αν η κίνηση θα είχε αναγκάσει όσους το έκαναν να στραφούν σε στρατηγική δύο pit stop. Αυτό σημαίνει ότι, γενικά, η απόφαση να επιλέξουμε πιο μαλακά ελαστικά άνοιξε και πάλι την πόρτα σε περισσότερες επιλογές, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των pit stop όσο και τη διάρκεια των μερών αγώνα».