Η καμπίνα επιβατών του Kia EV9 σε εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά με την άνεση, την πολυτέλεια αλλά και την τεχνολογία που διαθέτει. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται το «Triple Panorama Display», που αποτελείται από τρεις οθόνες (μία 12,3 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων, μία αφής 5,1 ιντσών για τη διαχείριση του κλιματισμού και τέλος, μία ακόμα αφής 12,3 ιντσών ως πύλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας).
Παρά το γεγονός της ύπαρξης τριών οθονών η χρήση του μενού είναι ιδιαίτερα εύκολη και ο χρήστης βρίσκει αμέσως τις βασικές λειτουργίες.
Ο οδηγός διαθέτει και Head-Up Display, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού του EV9 περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων από κάμερα στο τιμόνι που σκανάρει τον οδηγό και βλέπει αν είναι κουρασμένος, αν προσέχει στο δρόμο ή ακόμη και αν «παίζει» με το κινητό, μέχρι και κάμερα αντί για εξωτερικούς πλαϊνούς καθρέπτες!
Για την λειτουργία του οδηγικού προγράμματος υπάρχουν διακόπτες επάνω στο τιμόνι γεγονός που κάνει τη χρήση τους πολύ εύκολη και τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει μεταξύ (Eco, Sport, Normal, My Drive) και Terrain Mode για προσαρμογή της τετρακίνησης σε συνθήκες κίνησης μειωμένης πρόσφυσης (Mud, Sand ή Snow).
Ο επιλογέας της κίνησης με το κουμπί εκκίνησης βρίσκονται σε ένα μοχλοδιακόπτη πίσω και δεξιά του τιμονιού, ενώ υπάρχουν και paddles για την επιλογή των τεσσάρων βαθμίδων έντασης της ανάκτησης ενέργειας προσφέροντας και λειτουργία i-Pedal.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, χαρακτηριστικό που τονίζει τόσο το προσεκτικό φινίρισμα, όσο και η στιβαρότητα της όλης κατασκευής ενώ η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες! Υπάρχει όμως και 6θέσια διαμόρφωση, όπου τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να περιστρέφονται 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτούς που κάθονται στην τρίτη σειρά.
384 ίπποι!
Το τετρακίνητο EV9, της δοκιμής μας, κινούνταν από δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων ο καθένας, τοποθετημένους σε εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα.
Η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων ανέρχεται σε 384 ίππους και 700 Nm ροπής που προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.
Η αυτονομία του Kia EV9 μεταβάλλεται ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού και αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε η αυτονομία ξεπερνά μέσα στην πόλη τα 530 χλμ. αν είναι «ατίθασος» τότε εκείνη μειώνεται στα 450 χλμ. μέσα στην πόλη.
Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, το EV9 διαθέτει αρχιτεκτονική 800V που του επιτρέπει να ελαχιστοποιεί το χρόνο που πρέπει να είναι συνδεδεμένο στην πρίζα. Με 15 λεπτά φόρτισης στα 240 kW κερδίζει έως 219 χλμ., ενώ η φόρτιση 10-80% γίνεται σε 24 μόνο λεπτά. Η στάνταρ υποδοχή φόρτισης από Wallbox είναι 11kW και έτσι η σπιτική ολική φόρτιση γίνεται σε περίπου 9 ώρες.
Το EV9 προσφέρει τεχνολογία επιστροφής της ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρισμού Vehicle-to-Grid (V2G), καθώς επίσης και τεχνολογία φόρτισης Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες από το αυτοκίνητο να φορτίζουν φορητούς υπολογιστές ή να χρησιμοποιούν εξοπλισμό κατασκήνωσης έως και 3,68 kW.

Ευκίνητο, ευχάριστο και δυνατό!
Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη είναι η οδική συμπεριφορά του Kia EV9 καθώς παρά τις διαστάσεις και το βάρος του αποδείχθηκε ευκίνητο, ευχάριστο και δυνατό!
Πιο συγκεκριμένα παρά τα 5 μέτρα μήκος και τα 2 μέτρα πλάτος το Kia EV9 αποδείχθηκε απρόσμενα ευέλικτο και εύχρηστο μέσα στην πόλη ενώ η ανάρτηση κυριολεκτικά εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επίσης κατά την διαδικασία παρκαρίσματος οι κάμερες κάνουν εξαιρετική δουλειά και αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό.
Στην πορεία στο εθνικό οδικό δίκτυο οι επιβάτες θα απολαύσουν την υψηλή ποιότητα κύλισης και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου ενώ η αυτονομία θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος ενώ τόσο η τετρακίνηση όσο και τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν επιτρέπουν να ξεφύγει η κατάσταση εκτός ελέγχου όσο και αν προσπαθήσει ο οδηγός του Kia EV9.
Εκτός δρόμου τα 177 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος είναι υπεραρκετά για τις κακοτοπιές της καθημερινότητας, ενώ η τετρακίνηση με τα ξεχωριστά προγράμματα λειτουργίας, θα βοηθήσει τόσο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Αυτονομία
Εξοπλισμός
Άνεση
Τεχνολογία
ΚΑΤΑ
Βάρος